Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@18:50:04 GMT

گرامیداشت سیدالشهدای جبهه مقاومت در حج ۹۹

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۹۹۲۷

گرامیداشت سیدالشهدای جبهه مقاومت در حج ۹۹

حجت‌الاسلام نواب با گرامیداشت یاد شهدای سرفراز ایران اسلامی، مسجدالحرام و منا و جانبازان و ایثارگران گفت: در نظر است در حج آینده با محوریت دو شهید بین‌الملل اسلامی، شهیدان سردار سلیمانی و المهندس فعالیت مناسب انجام شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: حجت الاسلام والمسلمین «سید عبدالفتاح نواب» در دیدار روز گذشته مسئولان حج با رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسبی برای ارشاد و راهنمائی دینی، معنوی و اصلاح رفتاری زائران در حوزه حج و زیارت فراهم شده است، اظهار کرد: بعثه حج جمهوری اسلامی ایران به الگو و نمونه مناسبی برای سایربعثه‌های کشورهای بزرگ و مهم تبدیل شده وعلاوه براین درمراسم بزرگ پیاده روی اربعین نیز با همکاری سایر مراکز فرهنگی نقش آفرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه بعثه مقام معظم رهبری با بهره گیری از رهنمودهای روشنگر و امیدآفرین رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) وظائف محوله را در دوازده شاخه اصلی دنبال می کند، گفت: این مجموعه برای ارتقاء بینش دینی، معنوی و سیاسی زائران درجهت انجام حج و یا زیارت مطلوبِ معصومین(علیهم‌السلام)، سبک زندگی و حیاه طیبه، پرهیز از رزائل فردی و اجتماعی و حفظ عزت ملی برنامه‌ریزی کرده است واین مهم توسط روحانیون کاروانها، سخنرانان مؤثر جلسات انس و معرفت و پاسخگویان به استفتائات و شورای افتاء در کاروانهای شیعه و سنی عملی و میزان تأثیر آن پایش می شود.

 

وی توجه به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله) نسبت به رضایتمندی عمومی زائران در بهره‌مندی از خادمین توانا، خودساخته و دلسوز و حضور و دیدار هدفمند مسئولان با زائران در محل اسکان آنان و یا مسجدالحرام و مسجدالنبی را یادآور شد و با  گرامیداشت یاد شهدای سرفراز ایران اسلامی، مسجدالحرام و منا و جانبازان و ایثارگران بزرگوار افزود: در نظر است در حج آینده با محوریت دو شهید بین‌الملل اسلامی شهیدان سلیمانی و ابومهدی یاد و خاطره شهدا گرامی داشته شود و از پیام های آنان استفاده شود.

 

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان درسفرهای زیارتی درحج و عتبات و انجام برنامه خاص برای ‌آنان مورد توجه بوده اند، اضافه کرد: در حج گذشته حضور حداکثری زائران ایرانی در مسجدالنبی(ص)، مسجدالحرام و مساجد مکه مکرمه و شرکت در نماز جماعت نسبت به سال های قبل و آثار مبارک آن را شاهد بودیم.

 

وی به برگزاری ده ها محفل و حلقه‌ قرآنی در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) و بیش از 400 برنامه قرآنی در جمع زائران ایرانی توسط گروه قاریان اعزامی در حج 98 و استقبال و تشویق حاضرین اشاره کرد و گفت: با الطاف الهی و مساعدت جمعی هم‌ زمان با  قرائت پیام مقام معظم رهبری به زائران بیت‌الله‌الحرام در مراسم باشکوه برائت، این پیام به 39 زبان ترجمه و در دسترس کاربران و علاقمندان قرار گرفت.

 

نماینده ولی فقیه تشکیل نشست‌های نخبگانی و همایش‌های مختلف بین‌المللی و دیدار با 48 هیأت رسمی سایر کشورهای اسلامی را ازدیگر فعالیت های صورت گرفته در حج گذشته برشمرد ونقش مبلغین و اعضای هیئت علمی و داوطلبان طرح مودت را برجسته برشمرد.

 

وی افزود: نظام مسائل تخصصی حج و زیارت، منشور و راهبردهای حج و زیارت و ایده‌ها و راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم در حج و زیارت در حال تحقیق و تدوین است که درآینده تقدیم خواهد شد.

 

نواب همچنین به بهره‌گیری از فضای مجازی و ایجاد #الکعبه تجمعنا با زبان های مختلف اشاره کرد و بازدید 450 میلیون‌نفر از این هشتک را گام جدیدی در پیام رسانی به علاقمندان اخوت دینی و وحدت اسلامی دانست که با مشارکت برخی از نهادهای داخلی انجام شد.

 

سرپرست حجاج ایرانی حج را فرصت خوبی برای فراهم کردن زمینه‌ گفتگوی فرهیختگان جهان اسلام توصیف کرد و افزود: با فرهنگ سازی بیش از 90% از زائران در سال رونق تولید سوغات خویش را در ایران تهیه کردند که طی سالهای گذشته بی‌سابقه بوده است.

 

وی همچنین به پیگیری های فروان صورت گرفته برای بهره‌مندی از فضای بین‌الحرمین و برگزاری دعای کمیل اشاره و ابراز امیدواری کرد: کشور میزبان به این خواسته عمومی و به حق زائران پاسخ مثبت دهد.

 

نماینده ولی فقیه همچنین به اظهار ارادت زائران حج و عتبات ایران اسلامی و سایر کشورها به مقام معظم رهبری اشاره کرد که به صورت نیابت در حج تمتع، عمره مفرده، طواف، زیارت مرقد پیامبر و اهل‌بیت‌علیهم‌السلام و عرض سلام ویژه،  برگزاری ختم قرآن و صلوات جهت سلامتی و طول عمر با عزت برای ایشان تجلی یافت.

 

وی در پایان از همه وزارتخانه‌ها، سازمانها و نهادها که در خدمت به حُسن برگزاری امر حج و زیارت مساعدت می‌نمایند تشکر و تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود که کشور میزبان به طرح‌های مفید و دلسوزانه که در تسهیل امور عبادی و سلامتی ضیوف الرحمان بویژه در این سالها که حج در فصل گرما برگزار می‌شود، توجه بیشتری کند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد رویداد ملی فهما مساجد طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد فعالیت های مسجدی اردبیل شهادت سردار سلیمانی حج ۹۹ جبهه مقاومت حجت الاسلام نواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق نیروهای مسلح، پوشالی بودن رژیم صهیونیستی را بیش از پیش نشان داد

به گزارش قدس آنلاین، متن پیام احمد وحیدی به شرح زیر است:

وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ‌

«عملیات وعده صادق» غیورمردان نیروهای مسلح که در پاسخ به حمله وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولی ایران در سوریه و شهادت چند تن از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان انجام شد، اراده قوی جمهوری اسلامی در انتقام از مجرمان را به منصه ظهور گذاشت.

عملیات تنبیهی که در پی فرمان رهبر معظم انقلاب و مطالبه و حمایت ملت سرافراز ایران انجام شد و موجی از شادی را در بین مردم منطقه ایجاد کرد، پاسخی بی سابقه به جنایات رژیم اشغالگر قدس است که بی‌شرمانه تمامی قواعد و قوانین بین‌المللی و انسانی را نقض می‌کند.

پیام این عملیات، مقابله با عامل اصلی بی ثباتی در منطقه و همچنین پرچمداری ایران در حمایت از جبهه مقاومت و مستضعفان عالم است که گفتمان اصلی انقلاب اسلامی، سیره بنیانگذار کبیر آن و هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این راهبرد استوار است.

اینجانب، ضمن تبریک این عملیات غرورآفرین به فرماندهی معظم کل قوا و ملت شریف ایران، از شورای عالی امنیت ملی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح که با این اقدام مقتدرانه، پوشالی بودن این رژیم را بیش از پیش نشان دادند، قدردانی می کنم و یاد شهدای گرانقدر جبهه مقاومت را گرامی می‌دارم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعزام بیش ۵ هزار عمره‌گزار به سرزمین وحی
  • پوشالی بودن رژیم صهیونیستی با عملیات «وعده صادق» بیش از پیش عیان شد
  • اعزام بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره به سرزمین وحی در ماه شوال
  • عملیات «وعده صادق» پوشالی‌بودن رژیم صهیونیستی را نشان داد
  • وعده صادق نیروهای مسلح، پوشالی بودن رژیم صهیونیستی را بیش از پیش نشان داد
  • پیام وعده صادق پرچمداری ایران در حمایت از جبهه مقاومت است
  • هفت اردیبهشت اعزام زائران به حج عمره
  • اجتماع کرمانی‌ها در جوار مزار سیدالشهدای جبهه مقاومت در حمایت از عملیات وعده صادق
  • خروش مردم کرمان و حمایت از «وعده صادق» سپاه در جوار مزار سیدالشهدای مقاومت+ فیلم
  • زائران دیالیزی به حج مشرف نمی‌شوند