Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:55:29 GMT

خودروها عامل ۷۰ درصد آلودگی هوای قزوین هستند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۹۹۷۳

خودروها عامل ۷۰ درصد آلودگی هوای قزوین هستند

حسن عباس‌نژاد روز چهارشنبه به مناسبت روز ملی هوای پاک در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به اینکه سوخت‌های معمولی ۴۰ برابر بیشتر از سوخت یورو هوا را آلوده می‌کنند، متاسفانه تنها بخشی از سوخت گازوییل مصرف شده در سطح استان دارای یورو بوده و هیچ بنزین یورو نیز در جایگاه‌های سوخت عرضه نمی‌شود.
وی،  ۲۵ درصد علت دیگر آلودگی هوای استان قزوین را عوامل طبیعی و صنایع برشمرد و افزود: این مساله در برخی از شهرها مانند آبیک ناشی از فعالیت معادن، واحدهای صنعتی مانند کارخانه سیمان،  نیروگاه برق شهید رجایی و خودروهای عبوری بوده که در این رابطه با تشکیل کارگروه اضطرار با حضور استاندار، تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی برخی واحدها و معادن آلاینده به عمل آمد که نتیجه آن منجر به کاهش قابل توجه آلودگی‌های زیست محیطی این شهرستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسوول محیط زیست خاطرنشان کرد: برای کاهش آلایندگی‌های استان قزوین و با برنامه ریزی‌های به عمل آمده ۴۰۰ نقطه و واحد آلاینده صنعتی در سطح منطقه مورد شناسایی قرار گرفته و برای رفع خطر آنها نیز برنامه پایش و مدیریتی نیز تعریف شده است.
عباس‌نژاد با اشاره به سه ایستگاه سنجش آلایندگی هوای استان در شهرهای قزوین، آبیک و البرز، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود استان، هم اکنون تنها برای شهر قزوین حداقل به احداث ۲ ایستگاه نیازمندیم که با توجه به هزینه‌های ۱۵ میلیارد ریالی برای هر ایستگاه، از ۱۴ دستگاه متولی این حوزه از جمله شهرداری‌ها درخواست شده تا ورود جدی به این مساله داشته باشند.

مدیریت جایگاه پسماند محمدآباد قزوین برعهده شهرداری است

عباس‌نژاد با بیان اینکه شهرداری‌ها نباید از موضوع پسماندها کنار گذاشته شوند، گفت: برابر ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، شهرداری‌ها وظیفه مدیریت این موضوع را عهده‌دار بوده و خوشبختانه با حضور شهردار جدید قزوین، نگاه خوبی به این بخش وجود دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در گذشته موضوع پسماند قزوین دارای طرح جامع و تفضیلی نبوده، متاسفانه شناخت دقیقی از این موضوع در دست نیست تا جایی که سالانه ۵ درصد از حجم پسماند شهرها باید کاسته شود که این موضوع در سطح استان صورت نمی‌گیرد.
به گفته وی، با توجه به مشکل پسماند در ۱۲۸ روستای استان، خوشبختانه با ورود دفتر امور روستایی استانداری کار مطالعاتی چهار لندفیل (جایگاه دفع پسماند) در منطقه الموت آغاز و به زودی نیز اجرایی خواهد شد.
این مسوول محیط زیست با اشاره به مشکلات پسماندهای صنعتی، تصریح کرد: با توجه به دغدغه‌های موجود این بخش، اجازه دفن و دفع هیچ پسماند صنعتی خارج از استان داده نمی‌شود و از سرمایه گذارانی که برای امحای چنین زباله‌هایی اقدام کنند، حمایت نیز به عمل خواهد آمد.
وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت از محیط زیست در مسیر توسعه استان هیچ مانعی را مقابل پروژه‌ها ایجاد نمی‌کند اما هر طرح اجرایی باید دارای پیوست‌های زیست محیطی باشد، تصریح کرد: در حوزه آبیاری مزارع کشاورزی پایین دست شریفیه از طریق پساب‌های ناشی فاضلاب این اداره کل تنها نقش نظارتی داشته و دستگاه‌های رسیدگی کننده به این مساله دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی هستند.

خبر در حال تکمیل است....

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند استان قزوین سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، روح الله زارع خورمیزی به مناسبت هفته زمین پاک گفت: وجود ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی و ضایعات مختلف واحد‌های صنعتی در کنار انواع پسماندها، وضعیت بسیار نامناسبی و غیر بهداشتی را در شهرستان ایجاد کرده است.


وی فرهنگ سازی و همراهی ادارات را از مهمترین ماموریت‌های این اداره حفظ محیط و زمین پاک عنوان کرد.


رییس اداره حفاظت محیط زیست مهریز ادامه داد: به رغم اینکه طرح مدیریت پسماند در شهرستان مصوب شده ولی هنوز در عمل شاهد اجرای آن نیستیم و این یکی از مشکلات اصلی است.


زارع گفت: حمل و دفن زباله در گودی که به همین منظور در شهرستان وجود دارد اصلا به هیچ وجه مناسب و پذیرفته نیست.


وی تصریح کرد: مدیریت نخاله و پسماند یکی از مطالبات مردم برای حفظ محیط سالم زندگی است که امیدواریم در شهرستان اجرایی شود.

دیگر خبرها

  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد