Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان حمل ونقل و تراقیک شهرداری تبریز گفت: با معاینه فنی به موقع خودروها، علاوه بر ممانعت از اعمال قانون در محدوده LEZ، در کاهش آلودگی هوا سهیم باشیم.

به گزارش ایمنا، اصغر آدی بیگ با اشاره به ضرورت مقابله با آلودگی هوا، اظهار کرد: آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین معضلات زیست محیطی کلان­شهرها محسوب می‌­ شود و در این شهرها همه سال میلیون ها تن مواد آلاینده تولید می‌شود که منوکسید کربن درصد زیادی از این مواد را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توجه نکردن جدی به رعایت استانداردهای فنی و زیست محیطی خودروها سبب شده تا وسایل نقلیه موتوری موجود در چرخه­ حمل و نقل و ترافیک، سهم بالایی در ایجاد آلودگی هوا را به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و تراقیک شهرداری تبریز تصریح کرد: معاینه فنی، یکی از راهکارهای مؤثر برای کنترل خودروهای آلاینده است، تحقیقات انجام شده درباره اهمیت معاینه فنی نشان می‌­دهد که انجام صحیح معاینه فنی خودروها می‌تواند درصد قابل توجهی از میزان آلودگی هوا را کاهش دهد.

آدی بیگ گفت: با توجه به اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی به محض ورود به حریم محدوده طرح LEZ توسط پلیس اِعمال قانون می شوند در این راستا از شهروندان درخواست می کنیم با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی، علاوه بر حذف جریمه، در کاهش آلودگی هوا و محیط زیست سهیم باشند.

کد خبر 406988

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر کلانشهر تبریز تبریز شهرداري تبريز شهر شهروند معاینه فنی خودروها آلودگی هوا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای خوزستان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

بر اساس سامانه‌ پایش کیفی هوای کشور، وضعیت آلودگی هوا در شهرهای استان خوزستان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز _ چهارشنبه هشتم فروردین_ در ساعات منتهی به ۹:۳۰ صبح، بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری ۱۲۴، نیوساید ۱۴۰، و اداره کل هواشناسی ۱۳۳ و شهرهای هندیجان ۱۱۸، کارون ۱۱۵ و شادگان ۱۶۰ و آلوده برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

بر اساس این سامانه و با توجه به بارندگی‌های اخیر هوای شهرهای رامشیر، شوش، شوشتر و گتوند در وضعیت قابل قبول قرار گرفت.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که سبب بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای ساکنان شده است، این در حالی است که مسئولان محیط زیست استان آتش زدن مزارع نیشکر را عامل آلودگی هوا اعلام کردند و ادارات محیط زیست دو شهرستان کارون و باوی علیه دو شرکت توسعه نیشکر شکایت کرده‌اند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 739550

دیگر خبرها

  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • وضعیت آلودگی هوای خوزستان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • کدام خودروها مشمول معاینه فنی در سال ۱۴۰۳ هستند؟
  • کدام خودروها در سال ۱۴۰۳ معاینه فنی می‌خواهند؟
  • این خودروها امسال باید معاینه فنی بگیرند
  • کدام خودروها مشمول معاینه فنی هستند؟
  • امسال کدام خودروها مشمول معاینه فنی هستند؟