Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «امیر عبدالمنعم الساعدی» تحلیلگر سیاسی عراق، درباره نحوه اعمال فشار بر واشنگتن برای خارج کردن نیروهایش از خاک عراق، گفت که بغداد برای تحقق این امر، برگ برنده دارد و نیازی به توسل به زور نیست.

الساعدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» توضیح داد:  بغداد برای اخراج نیروهای خارجی دارای برگ برنده است و از طریق مراجعه به شورای امنیت و سازمان ملل و حتی ارائه دادخواست قضایی علیه دولت آمریکا یا نیروهای ائتلاف بین‌المللی، با استناد به نقض‌های مکرر حاکمیت این کشور و طرح مصوب جدید پارلمان عراق در این‌باره، می‌تواند به هدف خود برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الساعدی گفت: عراق کشوری است که تحت قیمومیت بین‌المللی قرار ندارد لذا کلیه راه‌های [دیپلماتیک و سیاسی] برای اخراج نیروهای آمریکایی، برای او باز است. مشروط به اینکه از شخصیت‌های دیپلماتیک قوی و توانمند در مذاکره و توافق در شورای امنیت و سازمان ملل استفاده کند.

 این تحلیلگر سیاسی، درباره استفاده از شیوه‌های نظامی و توسل به زور علیه نیروهای آمریکایی در خاک عراق هشدار داد و گفت که این اقدام، کشور را به تهدیدی برای صلح جهانی تبدیل خواهد کرد و موجب خواهد شد و احتمال دارد که بار دیگر تحریم و ذیل بند هفت منشور سازمان ملل قرار گیرد و این امر، شرایط را از آن چیزی که هست، بدتر خواهد کرد.

بند هفت منشور سازمان ملل به شورای امنیت اجازه می‌دهد علیه کشورهای که از این شورا تبعیت نمی‌کنند اقدامات مختلفی به کار بگیرند، از تحریم گرفته تا دخالت نظامی.

از سال ۱۹۹۰ میلادی که عراق با حمله نظامی به کویت، این کشور را اشغال کرد، تحت بند ۷ منشور سازمان ملل قرار گرفت اما سرانجام به طور نهایی در سال ۲۰۱۷ از این بند رهایی یافت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از CNN، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، پس از پایان سفر خود به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X نوشت: به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهنمان، بسیار خرسند شدم».

اردوغان در ادامه پیام خود به جزئیات مذاکراتش با مقامات عراق و توافقات و تفاهم‌نامه‌های امضاشده میان دو کشور پرداخت.

کد خبر 846944 برچسب‌ها خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان عراق

دیگر خبرها

  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه