Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@14:01:49 GMT

اروپایی ها نشان دادند در زمین آمریکا بازی می کنند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۰۲۹۸

اروپایی ها نشان دادند در زمین آمریکا بازی می کنند

گودرزی با اشاره به تهدید اروپا مبنی بر اجرای مکانیسم ماشه گفت:‌ اروپایی ها نشان دادند که در زمین آمریکا بازی می کنند و به نقش شان در این زمینه عمل می کنند.

مسعود گودرزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تهدید اروپاییان مبنی بر اجرای مکانیسم ماشه گفت: اینکه ما توقع داشته باشیم اروپایی ها اقدام مستقل از آمریکا داشته باشند، خیال واهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اروپایی ها بدون آمریکا اقدام عملی ای را انجام نمی دهند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اروپایی ها یک سری تبلیغات برای حفظ صحنه انجام می دهند، صحنه را هدایت می کنند تا اینکه ببینند عمل ها به کدام سمت می رود، بعد به همان جهت عمل خود را تغییر می دهند.

 

وی تصریح کرد: اقدام جمهوری اسلامی ایران در کاهش تعهدات برجامی اش به حق بود، بعد از سال ها معطلی در حوزه برجام از سوی طرف های معاهده به هر حال باید اقدامی انجام می داد، گام های پنج گانه ای را تعریف و در پاسخ به رفتار طرف های معاهده آنها را اجرایی می کرد.

 

وی ادامه داد: این رفتار اروپایی ها نشان دهنده این است که آنها در زمین آمریکا بازی می کنند و به نقش شان همانند ادوار گذشته عمل کرده اند. اگر اروپایی ها می خواستند به حرکات جمهوری اسلامی ایران توجه کنند، باید زودتر اقدامی را انجام می دادند. در حال حاضر رفتارشان بعد از اینکه جمهوری اسلامی ایران پنجمین گام را در کاهش تعهدات برجامی اش انجام داد، حکایت از آن دارد که آنها تابع محض آمریکا هستند.

 

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اروپایی ها در چهارچوب بازی کلانی که آمریکایی ها برای آنها تعریف کرده است، اقداماتی را انجام می دهند و برای ما تازگی ندارد. برجام معاهده بین المللی بود که جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعهدی که داده بود به وعده هایش عمل کرد اما آمریکایی ها چنین رفتاری را نداشتند، این معاهده را زیر پا گذاشتند و در حال حاضر نیز با تشویق اروپایی ها سعی می کنند آنها را نیز در جهت سیاست های خود سوق دهند، اروپایی ها نیز قطعا به آمریکا نه نخواهند گفت./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فعالیت های مسجدی رویداد ملی فهما مسجد مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسعود گودرزی گودرزی مجلس شورای اسلامی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۰۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان یک نماینده برای اردن: با اسرائیل همراهی کردید، حتماً پشیمان خواهید شد /اسرائیل با دُم شیر بازی نکند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی سعادتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: دنیا می‌داند که اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، جنگ مستقیم و تمام عیار با جمهوری اسلامی ایران بود و ما هم بر اساس منشور سازمان ملل متحد، حق دفاع از خودمان را داشتیم و باید پاسخ می‌دادیم.

بنابر روایت مهر، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» اقدامی مشروع و دفاع ایران از خودش بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران جنگ‌طلب نبوده و نخواهد بود اما دنیا متوجه شده است که ایران با کسی شوخی ندارد و هر کشوری به ایران تعرض کند، توان مبارزه با ملت بزرگ ایران را ندارد.

وی تصریح کرد: طی روزهای اخیر ده‌ها واسطه برای ما فرستادند تا ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری پاسخ ندهد اما عملیات وعده صادق، اقدامی لازم و پشیمان‌کننده بود و منجر به افزایش قدرت بازدارندگی ایران شد.

سعادتی افزود: با این عملیات، صهیونیست‌ها و دیگر دشمنان ایران متوجه شدند نمی‌توانند با دُم شیر بازی کنند. رویکرد ایران دفاع از خودش بود و به همین دلیل در عملیات «وعده صادق» فقط مراکز نظامی را مورد هدف قرار دادیم و کشت و کشتاری راه نیانداختیم.

شکست رژیم صهیونیستی در شورای امنیت

سعادتی با اشاره به اینکه اقتدار ایران در عملیات «وعده صادق» همه دنیا را متحیر کرد و باعث غرور ملی ما شد، گفت: ایران با این عملیات خیره‌کننده بیش از پیش آبروی نداشته رژیم صهیونیستی را بُرد. از سوی دیگر قطعنامه‌ای در شورای امنیت علیه ایران صادر نشد و این هم شکست دیگری برای صهیونیست‌ها بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران بر این اعتقاد است که امنیت منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه تأمین شود. هر کسی بخواهد علیه ایران با رژیم صهیونیستی همراهی کند، بداند که با پاسخ سخت ایران مواجه خواهد شد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی روزهای اخیر تاکید آمریکا و برخی از غربی‌ها این بوده که دیگر رژیم صهیونیستی به ایران تعرض نکند و بهتر است که اینگونه باشد، چراکه در غیر این صورت پاسخ بعدی ایران سخت‌تر خواهد بود.

وی درباره همراهی اردن با رژیم صهیونیستی در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای ایران، اظهار کرد: ما به همه کشورهای منطقه از قبل پیام داده و گفته بودیم که هر نوع همکاری با رژیم صهیونیستی برای آنان عواقبی را به دنبال خواهد شد. متأسفانه اردن با رژیم صهیونیستی همراهی داشت و حتماً پشیمان خواهد شد.

وابستگی سران اردن به آمریکا

سعادتی تاکید کرد: وابستگی سران اردن به آمریکا باعث شد که در عملیات «وعده صادق» جلوی ایران بایستند؛ البته برخی از کشورهای غربی هم این همراهی را با رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران در عملیات اخیر داشتند، اما آنقدر قدرت موشکی و پهپادی ایران زیاد است که نتوانستند کاری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اردن احتمالاً تحت فشار آمریکا و غرب با رژیم صهیونیستی همراهی کرد که نصیحت می‌کنیم دست از این کارها بردارند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896475

دیگر خبرها

  • ترقه بازی اصفهان توان واقعی اسرائیل را نشان داد
  • خط و نشان ژابی: منتظرم رم را در نیمه نهایی ببینم!
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا پیام داده‌ایم
  • آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول
  • کافو: دنیله ده روسی می‌تواند سر الکس فرگوسن رم باشد
  • پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد
  • عجیب اما واقعی؛ خط دفاعی، پاشنه آشیل تیم دیگو سیمئونه
  • اجرای سه قانون جدید فوتبال در آمریکا؛ وقت‌کُشی به پایان می‌رسد؟
  • خط و نشان یک نماینده برای اردن: با اسرائیل همراهی کردید، حتماً پشیمان خواهید شد /اسرائیل با دُم شیر بازی نکند
  • دنیله ده روسی: مقابل میلان همه چیز 50-50 است؛ نمی خواهم مسیر ما در لیگ اروپا به پایان برسد