Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@04:42:14 GMT

تصاویر| ماشین‌خوابی در تهران

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۰۳۲۵

تصاویر| ماشین‌خوابی در تهران

آفتاب‌‌نیوز :

تعدادی زیادی از اهالی غرب و شمال غرب کشور در سالهای اخیر به دلایلی نظیر دیوارکشی بین مرز ایران و ترکیه، بسته شدن بازارچه های مرزی و نیز خشکسالی های چند سال گذشته برای کسب درآمد راهی تهران شده اند.

این در حالی است که در چند سال اخیر تاکسی های اینترنتی در تهران شروع به کار کرده‌اند و قیمت مناسب و دسترسی آسان به این نوع حمل و نقل شهری با استقبال مردم تهران روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق باعث هجوم افراد بیکار از شهرهای خود به سمت تهران و تاکسی‌های اینترنتی پایتخت شده است. بیشتر این رانندگان بین ۲۰ تا ۴۰ سال سن داشته و دارای تحصیلاتی از سیکل تا لیسانس هستند.

این افراد با مشکلات زیادی از قیبل اجاره خانه بالا در تهران، مسئله جای پارک در خیابان‌ها، سرقت خودرو و لوازم آن روبرو هستند و این دلایل موجب شده تا این رانندگان به ماشین‌خوابی روی آوردنده‌اند.

بیشتر آنها می‌گویند: اگر در شهرهای خود حداقل روزی ۷۰ هزار تومان درآمد داشته باشیم تا هزینه روزانه امرار معاش خانواده و مسائلی از جمله بیماری و هزینه‌های بالای درمانی را پوشش دهیم، امکان ندارد در چنین شرایطی زندگی کنیم.

این تصاویر از حصارک و اطراف بیمارستان فرهیختگان این محله گرفته شده است؛

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ماشین خوابی تهران تاکسی های اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری بیش از ۲ هزار معتاد متجاهر، متکدی، زباله‌گرد و کودک کار طی یک هفته

مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با اشاره به دستور شهردار تهران مبنی بر ساماندهی و جمع‌آوری زباله‌گردان، کودکان کار، متکدیان و معتادان متجاهر، گفت: در زمینه رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی صورت گرفته و فرایندی شامل سه مرحله برنامه‌ریزی شده است. مرحله اول شناسایی محل‌هایی است که در آنجا تجمع افراد جامعه هدف وجود دارد و اکیپ گشتی به آن محل‌ها اعزام می‌شوند. فضا‌هایی که مربوط به فروش این ضایعات و پسماندهاست و برخورد با زباله‌گرد‌ها و دیگر موارد در قسمت اول این طرح آمده است.

وی افزود: قسمت دوم جمع‌آوری این افراد شامل معتاد متجاهر، متکدی، زباله‌گرد و کودک کار است که همه آنها باید جمع‌آوری شوند. تیم و گشتی تشکیل می‌شود و به سطح نواحی می‌رود، این تیم اطلاع رسانی می‌کند که در نقطه یا نقاطی از منطقه، معتاد متجاهر، متکدی یا کودک کار و یا زباله‌گرد حضور دارد. دوستان سازمان خدمات اجتماعی با همکاری مناطق، ون‌هایی را مشخص کرده‌اند که مددکاران و نیرو‌های یگان حفاظت شهرداری، روانشناس و ... در این ون‌ها حضور دارند و تلاش می‌کنند تا این گروه‌هایی که گفته شد را به نقاط در نظر گرفته شده منتقل کنند. در ابتدا یک غربالگری انجام می‌شود و این افراد به مکان‌های مختلف از جمله سازمان بهزیستی و یا سایر مراکزی که برای آنها مشخص شده است، هدایت می‌شوند.

رنجبریان تاکید کرد: ساماندهی این افراد در یاورشهر‌هایی که ایجاد شده و غربالگری آنها نیز بسیار مهم است و باید پیگیری و مراقبت بشود. در کنار دیگر بخش‌های شهرداری تهران که در طرح ساماندهی فعال هستند و کمک می‌کنند، شهردار تهران نظرش این بود که شرکت شهربان با توجه به اینکه در تمام نواحی ۱۲۴ گانه گشت مربوط به شهربان و انضباط شهری دارد، همکاری داشته باشد؛ لذا ما در هر ناحیه یکی از خودرو‌های انضباط شهری را به این موضوع اختصاص دادیم و در حال حاضر شرکت شهربان در راستای این طرح از مورخ چهاردهم لغایت نوزدهم فروردین سال جاری موفق به شناسایی و جمع آوری ۲ هزار و ۸۵۳ مورد معتاد متجاهر، متکدی، زباله گرد، کودک کار شده است.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران همچنین گفت: بیشترین فعالیتی که نیرو‌های شهربان و حریم‌بان در این طرح انجام داده اند، جمع آوری افرادی بود که پسماند خشک را جمع آوری می‌کردند. در این خصوص نیز هزار و ۵۸۷ نفر را شناسایی کرده‌ایم که اکثر اینها وسایل‌شان جمع‌آوری شده و به ایستگاه‌های بازیافتی که در سطح مناطق وجود دارد انتقال داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • نسخه‌ای برای برطرف کردن بی‌خوابی و سحرخیز شدن
  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند
  • الحاق ۲۰ دستگاه ماشین آلات تخصصی حمل مصالح به ناوگان شهرداری تهران
  • ترسناکترین تونل وحشت تهران کجاست؟
  • شناسایی و جمع‌آوری بیش از ۲۸۰۰ نفر در طرح برخورد با آسیب‌های اجتماعی در تهران
  • اتفاق عجیب در اراک؛ کاروان استقلال با پرواز به تهران برگشت، سرپرست تیم با ماشین!
  • الحاق ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی حمل مصالح به ناوگان شهرداری تهران
  • جمع‌آوری ۲ هزار و ۸۵۳ معتاد متجاهر، متکدی، زباله‌گرد و کودک کار
  • جمع‌آوری بیش از ۲ هزار معتاد متجاهر، متکدی، زباله‌گرد و کودک کار طی یک هفته
  • افتتاح طرح تقاطع غیرهمسطح دسترسی جنوبی به حرم حضرت عبدالعظیم