Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ایوب کرد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اداره‌کل با توجه پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی و احتمال جاری شدن سیلاب از افغانستان و جریان روودخانه هیرمند برای جلوگیری از انسداد راه‌ها نسبت به شناسایی نقاط مستعد سیل، لایه‌روبی و بازگشایی دهانه پل‌ها و رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تهیه لوله جهت مسیرهای هدایت و خروج آب به سمت تالاب بین‌المللی هامون با استفاده از توان تیم راه‌سازی و راهداری وحدت در منطقه سیستان اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انجام اقدامات پیشگیرانه را عامل مهم کاهش خطرات احتمالی سیل برشمرد و  افزود: تیم راه‌سازی و راهداری وحدت سیستان برای جلوگیری از ایجاد بحران در شمال استان اقدام به خاک ریزی نقاط در معرض آسیب دایک رودخانه هیرمند از سد سیستان تا روستای سنجری، تسطیح و رگلاژ دایک رودخانه هیرمند از سد سیستان تا لورگ باغ، بازگشایی و تنقیه دهانه پل بزرگ رودخانه هیرمند در محور ترانزیتی زهک – جزینک، ترمیم و تقویت دایک نیاتک به طول یک کیلومتر و به ارتفاع ۲ متر کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بازگشایی و ترمیم پل لوله‌ای محور نیمروز - اکبر آباد، دهانه پل لوله‌ای محور بنجار - بی بی دوست، دهانه پل ملکی در محور زابل- دوست محمد، دهانه پل محور نیمروز- اکبرآباد و همچنین احداث سه سیل بند جهت جلوگیری از آب بردگی دایک جاده ترانزیتی زابل - دوست محمد، تسطیح و رگلاژ دایک رودخانه نیاتک از محور دوست محمد تا  محور بی بی دوست و ترمیم و تقویت آب بردگی محور اصلی زابل - زاهدان کیلومتر ۱۱۸ از دیگر اقدامات تیم وحدت سیستان برای مواجه با سیل احتمالی در منطقه ذکر کرد.

وی ایجاد دریواسیون محورهای میل نادر - سفید آبه پل بندان به طول ۵۰۰ متر و حوالی رود شل به طول یک کیلومتر را از دیگر اقدامات تیم راهداری و راه‌سازی وحدت برای ایجاد آمادگی در مقابل سیل احتمالی در سیستان ذکر کرد و افزود: این اداره‌کل با بسیج تمامی امکانات نظیر ماشین‌آلات و نیروی انسانی، آمادگی کامل جهت مقابله با وقوع هرگونه بحران و جاری شدن سیل را دارد و تمامی راهدارخانه‌ها به لوازم مورد نیاز تجهیز شده‌اند تا در صورت لزوم مورد استفاده کاربران جاده قرار گیرند.

کرد با بیان اینکه هم‌اینک تمامی محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان باز و عبور و مرور در آنها برقرار است، از رانندگان و مسافران خواست تا در صورت وقوع شرایط بحرانی تا حد ممکن از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 افغانستان راهداری و حمل و نقل جاده سیستان و بلوچستان سیل مسافران قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار / امدادرسانی فوری به مسافران گرفتار در سیل

 شهرام مبارکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش شبانه‌روزی راهداران جنوب استان برای بازگشایی محورهای مسدود شده، اظهار داشت: در پی بارش‌های سیل‌آسا، شاهد آبگرفتگی و انسداد ۲۰ محور مواصلاتی در سطح جنوب استان بودیم که با تلاش بی‌وقفه راهداران محورهای ارتباطی در حال بازگشایی می باشند.

وی با بیان اینکه محور نیکشهر به چابهار یکی از محورهای مهم مواصلاتی در جنوب استان است، افزود: با توجه به اهمیت سلامت جان مسافران، شخصاً در محل حاضر شدم و از نزدیک در جریان عملیات امدادرسانی به مسافران گرفتار در سیل قرار گرفتم.

مبارکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در بامداد ۲۹ فروردین ماه سال جاری،مسافران دو اتوبوس که در سیل گرفتار شده بودند، نجات یافته و به مکانی امن انتقال یافتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در پایان از هموطنان خواست تا از تردد غیرضروری در محورهای مواصلاتی، به ویژه در مناطق سیل‌زده خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان
  • دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار / امدادرسانی فوری به مسافران گرفتار در سیل
  • انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان براثر بارندگی های سیل آسا
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق سیستان وبلوچستان
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • جاری شدن رودخانه فصلی در منطقه صفائیه رفسنجان