Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلانی با بیان اینکه آمریکا به دنبال مشکل دار کردن جوانان برومند جمهوری اسلامی از طریق مواد مخدر است؛ افزایش ۵۰ درصدی تولید تریاک در افغانستان پس از استقرار آمریکایی ها را یادآور شد و گفت: ایران به دلیل همجواری با افغانستان محل عبور این مواد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، ناصر اصلانی، امروز(چهارشنبه ۲ بهمن) در افتتاح بزرگترین کمپ ترک اعتیاد مواد مخدر در جنوب شرق کشور با درود به روح شهدا به خصوص شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی؛ همچنین از سازمان بسیج که در زمینه این آسیب های اجتماعی مسئولیت جمع آوری، توانمندسازی، اشتغال و پشتیبانی از معتادان متجاهر را برعهده دارد؛ قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر هدف از اجرای این طرح را مقابله با تهدید مواد مخدر به عنوان یک تهدید جدی و فرا منطقه ای عنوان و بیان کرد: رزمندگان ما در طول 8 سال دفاع مقدس با تمام توان با یک کشور نه بلکه با تمام کشورهای استکبار جهانی جنگیدند و پیروز میدان شدند و اما حضرت امام(ره) فرمودند" مواد مخدر یک جنگ خاموش و به عنوان جنگ نرم است" همانطور که با دشمن می جنگیم باید با آن هم مقابله کنیم.

 

وی گفت: آمریکا به دنبال این است با ترویج مواد مخدر بتواند جوانان برومند جمهوری اسلامی را مشکل دار کند؛ آمریکایی ها در سال 2000 به بهانه تأمین امنیت در افغانستان مستقر می شوند و آن زمان تولید تریاک در افغانستان در 6 هزار زمین زیر کشت، هزار و 800 تا 2 هزار تن بود اما در سال 2018 افزایش 50 درصدی تولید موادمخدر در افغانستان اتفاق می افتد و امروز 85 درصد تولید تریاک جهان در افغانستان است.

 

اصلانی با بیان اینکه این میزان تولید توسط شبکه های مافیایی مواد مخدر توزیع می شود و کشور ما به دلیل همجواری با افغانستان، ترانزیت عبور مواد مخدر شده؛ بیان کرد: بخشی از آن در داخل کشور توزیع و مابقی هم از خاک های ما به سایر کشور ها ترانزیت می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری 5 آسیب اجتماعی که امروز اقتصاد و جوانان و نوجوانان ما را هدف قرار داده بیان کردند که اعتیاد و مواد مخدر از اساسی ترین آسیب ها است و باید برای کنترل این آسیب برنامه داشته باشیم؛ فلسفه حضور سپاه و بسیج را ناشی از همین فرمایشات دانست و افزود: این به این معنا نیست که سپاه از الان وارد این موضع شده بلکه از ابتدای پیروزی انقلاب عزیزان سپاه در مرزها مأموریت داشتند اما تنها مقابله کافی نیست و اقدامات درمانی و صیانت افرادی که به هر دلیل دچار انحراف شدند باید در دستور کار باشد.

 

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: بسیج در 8 استان این کار را آغاز کرد که افراد مبتلا به بیماری اعتیاد را بعد از درمان به کارگاه های آموزشی ببرد و بعد از کارآموزی در کارگاه ها مشغول کار و اشتغال بشوند و در نهایت صیانت از آنها را برعهده گرفته است؛ ما می خواهیم در یک کلام با پدیده شوم اعتیاد مبارزه کنیم و آن را به عنوان فرهنگ برای کشورهای اسلامی به ویژه ایران بیان کنیم زیرا نمی توانیم نسبت به انسان های آسیب دیده از اعتیاد بی تفاوت باشیم.

 

وی با بیان اینکه امروز استعمارگران برای نفوذ و ورود خود و تباهی نسل جوان از مواد مخدر استفاده می کنند؛ خاطرنشان کرد: از زمان کاشت تا برداشت این منادیان مرگ که قرار بود کار نظارت دنبال شود اما هیچ کشور این کار را نکرد و جمهوری اسلامی ایران توانست 718 تن کشفیات داشته باشد آن هم از نوع تریاک که 85 درصد در افغانستان کشت می شود و بیشترین مواد مخدر به ناچار به دلیل همجواری وارد کشور ما می شود.

 

اصلانی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است که 3819 شهید برای آرامش و امنیت و نجات کشور داده و امروز 12 هزار جانباز ایثارگر در این عرصه داریم که باید اقدامات خود را به خط مقدم برسانیم.

 

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: 716 تن مواد مکشوفه که بیش از 75 درصد آن در حاشیه شرق کشف می شود یعنی امروز استان کرمان استانی موفق در کشف مواد مخدر است و در ۹ ماهه سال جاری استان کرمان 908 تن کشفیات داشت و همچنین امروز نه تنها به مردم تعهد داریم بلکه رهبری تأکید می کند اگر یک گرم از مواد مخدر از مرزهای ایران بگذرد و یک جوان اروپایی معتاد شود ما مسئول هستیم.

 

اصلانی گفت: امروز بیش از 300 میلیون نفر معتاد در جهان وجود دارد که تنها کشوری که دغدغه و نگران دارد جمهوری اسلامی ایران است که بهترین جوانان خود را در این راه تقدیم کرده و تا زمانی که مواد مخدر ریشه کن نشود این راه ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد رویداد ملی فهما رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما ناصر اصلانی مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان، میزبان اردوی تیم ملی بدمینتون جمهوری اسلامی ایران

رئیس هیئت بدمینتون استان زنجان گفت: اردوی تیم ملی جوانان پسر بدمینتون جمهوری اسلامی ایران به میزبانی زنجان در حال برگزاری است.

غلامرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: اردوی تیم ملی زیر ۱۵ سال پسر بدمینتون کشور از هشتم فروردین لغایت دوازدهم فروردین ۱۴۰۳ در زنجان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت بدمینتون استان زنجان افزود: اردوی تیم ملی جوانان زیر ۱۵ سال جهت اعزام به بازی‌های آسیای میانه از روز چهارشنبه هشتم فروردین در آکادمی هیئت بدمینتون استان زنجان آغاز شد.

وی تصریح کرد: در این اردو که تا روز یکشنبه دوازدهم فروردین جریان دارد، شش بدمینتون باز زیر ۱۵ سال از شهرهای زنجان، تهران، مشهد و یزد زیر نظر سرمربی تیم ملی بدمینتون جوانان کشور به تمرین می‌پردازند.

وی بیان کرد: در اردیبهشت نیز اردوی دوم شروع خواهد شد تا دو نفر بازیکن اصلی برای بازی‌های آسیای میانه انتخاب و با کسب نتیجه برتر به مسابقات آسیایی اعزام شوند.

باقری در پایان گفت: تیم ملی نوجوانان پسر ایران خود را برای حضور در مسابقات بدمینتون آسیای میانه در کشور ازبکستان اوایل خرداد ۱۴۰۳ آماده می‌کنند.

کد خبر 740127

دیگر خبرها

  • امروز امپراتوری رسانه ای غربی ها در برابر مظلومیت ملت فلسطین شکست خورده است
  • انقلاب اسلامی ایران آغاز حرکت جهان به سوی ظهور حجت است
  • همه برای مقابله با بی‌حجابی باید پای‌کار باشند
  • زنجان، میزبان اردوی تیم ملی بدمینتون جمهوری اسلامی ایران
  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا
  • یک سال از فرمان طالبان درباره ممنوعیت کشت خشخاش می‌گذرد/ ۷ کیلوگرم گوجه ۳۰ سنت، هر کیلوگرم تریاک حدود ۳۶۰ دلار
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.