Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@09:13:27 GMT

احداث پردیس سینمایی امید در شهرهای بدون سینما

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۱۲۹۳

احداث پردیس سینمایی امید در شهرهای بدون سینما

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: به موجب تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از ظرفیت طرفین، در شهرهای فاقد سالن سینما، پردیس سینمایی امید ساخته می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مسعود نصرتی با بیان اینکه به موجب تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از ظرفیت طرفین، در شهرهای فاقد سالن سینما، پردیس سینمایی امید ساخته می‌شود، اظهار کرد: برای احداث پردیس سینمایی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی در نظر گرفته شده که  ۷۰۰ میلیون تومان از این مقدار توسط سازمان امور سینمایی و ۵۰۰ میلیون تومان توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت راه‌اندازی به موقع این پروژه‌ها برای شهروندان، به شهرداری‌ها توصیه می‌کنم که زمینه مشارکت موثر و کارامد بخش خصوصی در مرحله ساخت و بهره‌برداری پردیس‌های سینمایی را به نحو مناسبی فراهم کنند.

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با قدردانی از شهرداری شهرهای فاقد سینمایی که در شرایط مالی و اعتباری کنونی با هدف ارتقای فرهنگی شهر و شهروندان، آمادگی خود را برای احداث پردیس سینمایی امید با هدف افزایش سرانه‌های فرهنگی در شهرها اعلام کرده‌اند، گفت: آماده رفع مشکلات حقوقی و قانونی شهرداری‌ها در اجرای این پردیس‌ها در تعامل با وزارت راه و شهرسازی و استانداری‌ها هستیم.

نصرتی بر اعطای امتیازاتی به بخش خصوصی برای مشارکت در این پردیس‌ها و احداث سایر مجتمع‌ها در جوار آن‌ها از سوی شهرداری‌ها و برنامه‌ریزی برای احداث پردیس‌ها در محدوده پروژه‌های بازآفرینی شهری و مسکن مهر با توجه با ضوابط خاص این دو مورد تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به پروژه‌های درآمدزا و اقتصادی شهرداری تسهیلات اعطا می‌کند، از شهرداری‌ها خواست تا شرایط اعطای این تسهیلات را مرور و در صورت لزوم از آن برای تسریع در ساخت پردیس‌هاس سینمایی امید استفاده کنند.

کد خبر 407035

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی مدیریت شهری پردیس سینمایی ساحل سینما شهرداری شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد/ جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب

همزمان با ادامه اکران‌های فیلم سینمایی «آپاراتچی»، پوستر جدید این فیلم منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همزمان با ادامه اکران‌های فیلم سینمایی «آپاراتچی»، به کارگردانی قربانعلی طاهرفر و سجاد نصراللهی نسب، پوستر جدید این فیلم با طرحی از محمد تقی پور منتشر شد.

این فیلم متفاوت که اکران هایش در سینما‌ها و شهر‌های بدون سینما با استقبال مخاطبان همراه است، تاکنون توانسته بیش از ۸۰ هزار مخاطب به خود اختصاص دهد.

آپاراتچی؛ قصه‌ای متفاوت و شیرین از دلبستگی هایِ عجیبِ یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما در بحبوحه دهه ۶۰ است.

بازیگران: تورج الوند، فاطمه مسعودی‌فر، رضا ناجی، حسین عابدینی، وحید مبصری، ولی فروتن، امین گلستانه، پوریا میاندهی، شهرام خزرایی و با حضور بهنام تشکر، امید روحانی، علیرضا استادی و هومن برق نورد.

دیگر خبرها

  • پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب
  • احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران
  • پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد / جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب
  • پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد/ جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در دوم اردیبهشت‌
  • بودجه ۱۲ هزار میلیارد ریالی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در یکم اردیبهشت‌