Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@06:37:31 GMT

خودروسازان طی 2 سال چقدر ضرر کردند؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۱۴۱۰

به گزارش اکوفارس، امیرحسن کاکایی در گفت‌وگو با میزان درباره پرداخت تسهیلات ۷ هزار میلیارد تومانی به خودروسازان اظهار کرد: طبق قانون زمانی که دولت تصمیم برای قیمت گذاری می‌گیرد و مشخص می‌شود به یک صنعت زیان وارد کرده باید خسارت پرداخت کند.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: طی دو سال اخیر خودروسازان بالای ۳۰ هزار میلیارد تومان زیان دیدند و در مقابل این زیان پرداخت تسهیلات ۷ هزار میلیارد تومانی مبلغ ناچیزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: البته ۵ هزار میلیارد تومانی که مقرر شده به صورت نقدی پرداخت شود در واقع به صورت اعتباری است و پولی به خودروساز پرداخت نمی‌شود بلکه این پول با واسطه به قطعه سازان پرداخت و ضمانت، سود و بازپرداخت آن بر عهده خودرو ساز است.

کاکایی با بیان اینکه خودروسازان تا کنون از اعتبار خود برای تولید استفاده می‌کردند، بیان کرد: به حدی از این اعتبار استفاده شده که دیگر اعتباری برای استفاده و تولید ندارند، بنابراین اگر تسهیلات پرداخت نشود تولید متوقف می‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات کفایت نمی‌کند و فقط برای حفظ تولید و صنعت است، گفت: این کار باید زودتر صورت می‌گرفت، با روالی که وجود دارد پرداخت این تسهیلات به پس از عید خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه هر چند پرداخت این تسهیلات واجب است اما، مشکلی را نمی‌کند، افزود: قیمت گذاری غلط موجب شده خودروسازان همچنان زیان بدهند.

کاکایی درباره اجازه انتشار اوراق به خودروسازان گفت: با توجه به زمین‌ها و امکاناتی که خودروسازان دارند و پشتوانه خوبی به حساب می‌آید، مردم حاضرند اطمینان کنند و به نظرم استقبال می‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: در وضعیت فعلی که بازار سرمایه برخلاف مابقی بازار‌ها رونق دارد این اوراق می‌تواند دیده شود و ۲ هزار میلیارد تومان رقم بسیار کمی است و اصلا نمی‌توان روی استقبال آن شک کرد.

وی گفت: می‌توان از این اوراق برای پروژه‌های بزرگ و توسعه‌ای که نیاز به سرمایه گذاری دارند استفاده کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از جذب ۴۹ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری امروز در کارگروه تبصره 18 قانون بودجه استان اظهار داشت: حفظ و ارتقای واحدهای تولیدی موجود، احیا و بازگردان واحدهای راکد و غیرفعال به چرخه تولید و جذب و سرمایه‌گذاری جدید از اولویت‌های کاری حوزه اقتصادی استان است.

وی افزود: در زمینه پرداخت اعتبارات تبصره 18 نیز اولویت نخست ما مبنی بر انتفاع اقتصادی و اشتغال بیشتر مردم در اجرای طرح‌های بالادستی در استان است. اجرای طرح‌های ملی با هدف سهم اشتغال در خراسان جنوبی در اولویت دوم برنامه‌های اقتصادی استان است.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از جذب 49 درصدی تسهیلات تبصره 18 در استان خبر داد و افزود: براساس هدف‌گذاری‌های صورت گرفته برای جلسه آینده کارگروه، جهشی را در جذب اعتبارات تبصره 18 خواهیم داشت. برای هر بانک میزان پرداخت و تعداد طرح‌ها مشخص شده است.

جعفری با یادآوری اینکه یک هزار و 136 میلیارد تومان از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1401 به استان تخصیص یافته، گفت: احتمالاً اعتبارات ملی تبصره 18 در اردیبهشت ماه شناور خواهد شد، لذا باید استان حداکثر بهره‌برداری و جذب را از اعتبارات ملی داشته باشد و کم‌کاری در این زمینه قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نظارت مستمر بر روند پرداخت تسهیلات تبصره 18 داشته باشند، ادامه داد: کارگروه رصد و پایش علل عدم جذب طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان به ریاست مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • بازی معوقه هفته ۱۲ لیگ برتر هندبال؛ دیدار صدرنشین با خودروسازان
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣