Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایبنا، درباره امکان افزایش و توسعه کتابخانه‌های تهران گفت: ما در مجموع ۱۱۰ کتابخانه در تهران تحت پوشش داریم که با توجه محدودیت‌ها، مخصوصا وضعیت مالی سازمان، امکان افزایش تعداد و توسعه این فضاها وجود ندارد؛ منتهی هدف‌گذاری ما این بوده که بتوانیم کتابخانه‌های مشارکتی با مردم ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
او ادامه داد: برای نیل به این هدف به چند کتابخانه مراجعه کردیم؛ کتابخانه‌هایی که فعالیتی ندارند و تقریبا استفاده نمی‌شوند. ما به مسئولان این کتابخانه‌ها پیشنهاد همکاری داده‌ایم که پیشنهادات در دست بررسی است و احتمال دارد در آینده نزدیک یکی یا دو کتابخانه مشارکتی هم با با کمک سازمان احیا و قابل بهره‌برداری شود.
 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اشاره به کمبود منابع کتابخانه‌های تحت پوشش این سازمان، عنوان کرد: متاسفانه سال‌ها است که کمبود منابع باعث شده مخازن کتابخانه‌های ما از حد مطلوب فاصله بگیرد. البته با شورای اسلامی شهر تهران صحبت‌هایی شده و دراین‌باره به ما وعده همکاری مناسبی داده‌اند که امیدوار هستیم این وعده محقق شود و بتوانیم توجه ویژه‌ای به مجموعه کتابخانه‌های سازمان در حوزه منابع داشته باشیم.
 
فاطمیان‌پور در ادامه از تصمیم برای گسترش فضای کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌ها خبر داد و افزود: یک سیاست کلی که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در پی گرفته، این است که بتواند کتابخانه‌ها را به فضای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی تبدیل کند.
 
او ادامه داد: قدم اول این سیاست با برگزاری شوراهای اندیشه‌ورز کتاب شکل گرفته است. این شوراها اعضای مبرزی دارد، که کارشان همین است. مثلا علی‌اکبر اشعری، محسن چینی‌فروشان، میثم میری و محمدعلی شامانی که همه در حوزه کتاب شناخته‌شده هستند، در این حوزه به ما کمک می‌کنند.
 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه گفت: علاوه‌براین؛ مسئولان مجموعه باغ‌کتاب هم که از مجموعه‌های شهرداری است، در شوراهای اندیشه‌ورز حضور دارند و کمک می‌کنند که بتوانیم فضاهای کتابخانه‌هامان را از صرفا تالار مطالعه یا فضای کتابخانه بودن، به مراکز فرهنگی ترویج کتاب‌ و کتاب‌خوانی تبدیل کنیم. این جلسات حتما دستاورد اجرایی هم دارد که بعد از تصویب در شورا و ابلاغ رئیس سازمان، برخی از آن‌ها برای عموم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 479818 برچسب‌ها کتاب - نهادها، مناسبت‌ها و جوایز

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی، روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در محل استانداری زنجان، گفت: طی دو سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی منشأ خیر و به نفع مردم است و از مدیران اجرایی در رده‌های مختلف خواستارم به مقوله کتابخانه‌ها به عنوان یک دستگاه فرهنگی تأثیرگذار نگاه متفاوتی داشته باشند.

استاندار زنجان گفت: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم اما در این میان کتابخانه های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

افشارچی تاکید کرد: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

وی بر لزوم استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 6086962

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران الگوی مدیریتی مشارکت در بین رویداد‌های کشور است
  • برنامه جذب ۸۰ همت سرمایه بخش خصوصی توسط شهرداری تهران
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند