Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی از پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی می گوید، افزایش ۳۵ هزار میلیارد تومانی درآمد دولت با تغییر مبنای حقوق ورودی، آیین‌نامه چگونگی هزینه‌کرد وجوه حاصل از حق‌التولیه اماکن مذهبی در دولت برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، موسوی از پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی می گوید، افزایش ۳۵ هزار میلیارد تومانی درآمد دولت با تغییر مبنای حقوق ورودی، آیین‌نامه چگونگی هزینه‌کرد وجوه حاصل از حق‌التولیه اماکن مذهبی در دولت از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۳۰ دی ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور ۷۸ تیم عملیاتی در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان

عباسعلی ارجمندی شب گذشته (سه شنبه اول بهمن) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به ارائه توضیحاتی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان پرداخت و با اشاره به حضور 78 تیم عملیاتی در مناطق مختلف این استان گفت: امدادرسانی هوایی و زمینی با سرعت بیشتر در حال انجام است.

 

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان درباره وضعیت مناطق سیل زده این استان با بیان اینکه برق همه مناطق سیل زده پایدار است، گفت: ۴ روستا تلفن و مخابراتشان مشکل دارد و ۲۴ راه روستایی دچار مشکل اند.

 

وی با بیان اینکه ۶۰ روستای استان سیستان و بلوچستان آب شان قطع است، افزود: ۴۷ روستا شبکه و تاسیسات آب رسانیشان آسیب ندیده است اما به دلیل مسائل بهداشتی فعلا فعالیت آنها متوقف است.

 

احداث واحدهای سیل زده خوزستان پیشرفت ۶۵ درصدی داشت

فاضل عبیات شب گذشته (سه شنبه اول بهمن) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده استان خوزستان گفت: برخی تاخیر‌ها در امر بازسازی و احداث واحد‌ها وجود دارد که در این زمینه خود مردم هم باید کارهایشان را سریع‌تر انجام دهند و زودتر به بانک مراجعه کنند.

 

معاون عمرانی استانداری خوزستان درباره پیشرفت های انجام شده در حوزه احداث در استان خوزستان گفت: حوزه احداث پیشرفت 65 درصدی داشت.

 

عبیات درباره فاضلاب اهواز با بیان اینکه کمیته لایروبی در حوزه کرخه، دز و اهواز فعال شده است، گفت: کار لایروبی با پیشرفت خوب در حال انجام است و با طرح جامع اهواز شبکه فاضلاب در ۲ سال ترمیم و کامل می‌شود.

 

آخرین وضعیت بازسازی ها در مناطق سیل زده گلستان و لرستان

هادی حق شناس شب گذشته (سه شنبه اول بهمن) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به ارائه توضیحاتی درباره مناطق سیل زده استان گلستان پرداخت و درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی این مناطق گفت: کار ساخت و ساز پس از سیل ابتدای سال پیشرفت خوبی داشت.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه ۹۹ درصد واحد‌های بازسازی به بانک‌ها معرفی شده اند، گفت: بیش از ۹۵ درصد هم انعقاد قراردادشان انجام شده است.

 

حق شناس با اشاره به اینکه در چند روز اخیر تاخیری به دلیل سرما و تعطیلی واحد‌های آجر پزی به وجود آمد ابراز امیدواری کرد که تا چند روز آینده این مشکل برطرف و مصالح مورد نیاز تامین شود.

 

در بخش دیگری از این برنامه خبری گودرز امیری، معاون استانداری لرستان نیز به اراده توضیحاتی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده این استان از سیل ابتدای سال پرداخت و گفت: هیچ مشکلی درباره احداث زیرساخت‌ها نداریم.

 

انتخاب لیست ۳۰ نفره اصولگرایان در تهران از ۳ بهمن وارد مرحله‌ بعدی می‌شود

مهدی اقراریان دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تهران در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تهران پنجشنبه ۳ بهمن ماه وارد مرحله جدیدی از فرآیند انتخاب فهرست ۳۰ نفره تهران خواهد شد.

 

اقدام بزدلانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی، ضربه‌ای هولناک به صلح منطقه بود

اسماعیل بقایی هامانه در نخستین نشست کنفرانس خلع سلاح این سازمان در سال ۲۰۲۰، اقدام بزدلانه آمریکا در ترور سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" و همراهانش را ضربه‌ای هولناک به صلح و امنیت منطقه ای، به سخره گرفتن اصول تمدن بشری و نقض صریح هنجار‌ها و استاندارد‌های حقوق بین الملل دانست.

 

سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو در این نشست خشونت، آشوب، ترور، بی ثباتی، ناامنی و تفرقه میان ملت‌های منطقه غرب آسیا را تنها نتیجه حضور نیرو‌های آمریکایی در منطقه دانست و تصریح کرد: سکوت در برابر ترور یک مقام ارشد نظامی در حین سفر رسمی به یک کشور دیگر، تنها باعث گستاخ‌تر و جسورتر شدن جانیان خواهد شد.

 

سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو با هشدار نسبت به عواقب فاجعه بار جنایت تروریستی آمریکا برای حقوق بین الملل و مبانی اخلاقی، خواستار واکنش بین المللی برای مقابله با عادی شدن این جنایت شد.

 

بقایی هامانه واکنش ایران به اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مسئولانه، منطبق با اصول حقوق بین الملل و در راستای اعمال حق ذاتی دفاع مشروع برشمرد و بر عزم قاطع ایران برای دفاع از حاکمیت، تمامیت ارضی و کرامت خود تاکید کرد.

 

موسوی از پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی می گوید

«سید عباس موسوی»، سخنگوی وزارت خارجه این هفته در برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران از بازتاب‌های ترور سردارشهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی؛ پیگیری آن در مجامع حقوق وبین المللی و کار‌های دستگاه دیپلماسی در برابر اقدامات دشمنانه آمریکا می‌گوید.



پس از گذشت دو هفته پر فراز و نشیب در تحولات منطقه که از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان شروع و به نماز پرشکوه جمعه گذشته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب ختم شد؛ برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران میزبان سید عباس موسوی؛ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران است تا به بررسی ابعاد گوناگون بین المللی این موضوعات بپردازد.

 

ارزیابی و تحلیل بازتاب‌ها و واکنش‌های منطقه‌ای و بین المللی در خصوص پرونده ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی؛ ابزار‌ها و امکانات ایران برای پیگیری پرونده سپهبد سلیمانی در مجامع حقوق و بین المللی و بررسی حق ایران در دادن پاسخ سخت به اقدام تروریستی ارتش امریکا و نیز چگونگی ایفای نقش وزارت امور خارجه در پیگیری حقوق مردم ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و اروپا در موضوع برجام به همراه آخرین رفت و آمد‌های دوسویه دیپلماتیک مقامات ایرانی و کشور‌های منطقه از محور‌های مهم گفت وگو با رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه خواهد بود.



قرار بود برنامه بحث روز در تاریخ ۲۵ دی ماه گذشته میزبان سخنگوی وزارت امور خارجه باشد که به دلیل همزمانی این دعوت با عملیات شهید سلیمانی سپاه پاسداران در موشک باران پایگاه‌های امریکا و به دنبالش برگزاری جلسات مرتبط با آن در وزارت امور خارجه؛ حضور سخنگوی دستگاه دیپلماسی در برنامه بحث روز که نخستین گفت وگوی او در یک برنامه زنده رسانه ملی نیز به حساب می‌آید، به این هفته موکول شد.

 

مخاطبان برنامه بحث روز می‌توانند با شماره پیامک ۳۰۰۰۰۹۰۰ از زمان پخش برنامه تا ساعت ۱۵ نظرات؛ انتقادات و پیشنهادات خود پیرامون موضوع برنامه را با دست اندرکاران گروه سیاسی رادیو ایران در میان بگذارند.

 

افزایش ۳۵ هزار میلیارد تومانی درآمد دولت با تغییر مبنای حقوق ورودی

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی در خصوص اصلاح نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی با اعلام این مطلب نوشته است: در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹، با مفروش گرفتن نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان به عنوان مبنای اخذ حقوق ورودی، رقم درآمد مالیاتی دولت از این محل ۲۰ هزار میلیارد تومان لحاظ شده است.

با این حال نتایج برآوردهای این مرکز نشان می‌دهد در صورتی که نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی به نرخ ارز نیما (به طور متوسط ۱۱هزار توماتن) تغییر یابد، درآمد دولت از محل حقوق ورودی نزدیک به ۳۵هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر در نظر گرفتن ارز ۴۲۰۰ تومانی برای محاسبه حقوق ورودی، علاوه بر کاهش درآمد دولت، نرخ موثر حقوق ورودی را نیز کاهش می‌دهد و در نتیجه نرخ حمایت موثر از کالای داخلی برابر کالای وارداتی نیز به طور عملی کاهش می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: انتظار می‌رود این افزایش نرخ ارز حقوق ورودی منجر به افزایش قیمت برخی کالاها و در نتیجه بروز آثار محدود تورمی و رکودی شود که دولت می‌تواند با کاهش نرخ تعرفه کالاهای مورد دغدغه این آثار را کاهش دهد. نتایج برآوردها نشان می‌دهد در صورتی که نرخ تعرفه ورودی به نصف کاهش یابد، درآمد دولت حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد داده است که نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی به نرخ ارز نیمایی تغییر یابد. هرچند دولت می‌تواند مبنای محاسبه حقوق ورودی را براساس نرخ ارز تخصیص داده شده به گروه‌های کالایی (نیمایی یا ترجیحی) تعیین کند، با وجود این پیشنهاد می‌شود برای تمامی کالاها اعم از کالاهای اساسی یا سایر کالاها، مبنای محاسبه حقوق ورودی به نرخ نیما تغییر یابد و نگرانی‌های تورمی و رکودی ناشی از این افزایش، با تعدیل نرخ تعرفه کالاها مرتفع شود. در این راستا پیشنهاد می‌شود کمیسیون ماده (۱) وزارت صمت با مدنظر قراردادن اولویت‌های تولیدی و سهم کالاهای وارداتی از کل تقاضای کشور نسبت به اصلاح تعرفه‌ها اقدام کند.

 

آیین‌نامه چگونگی هزینه‌کرد وجوه حاصل از حق‌التولیه اماکن مذهبی در دولت

بر اساس تکلیف مواد (۵) و (۱۲) قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه این سازمان موظف است وجوهی را که از محل هدایای مستقل، حق التولیه و حق النظاره موقوفات حاصل می شود طبق بودجه ای که هر سال تنظیم و به تصویب هیئت دولت می رسد به مصرف رساند.

سازمان اوقاف این وجوه را عمدتا در مواردی مانند حمایت از برنامه های ترویج فعالیت های قرآنی (برگزاری مسابقات بین المللی قران کریم و ...) و معارف دینی و حمایت از عمران و حفظ عین موقوفات و بقاع متبرکه هزینه می کند.

بر همین اساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی "آیین نامه چگونگی هزینه کرد وجوه حاصل از حق التولیه، حق النظاره و هدایای مستقل و جدول میزان حق الزحمه امین و یا هیأت امنای اماکن مذهبی سال ۱۳۹۹ " را جهت بررسی و طی مراحل قانونی به هئیت وزیران ارائه نموده و این پیشنهاد در حال بررسی در کمیسیون فرهنگی دولت است./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما طرح ملی فهما مساجد مسجد رویداد ملی فهما اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری استاندار کرمان برای بازگشایی ۲ پل در جنوب کرمان

استاندار کرمان با هدف نظارت میدانی از مناطق تحت تاثیر سیل در جنوب استان کرمان، ۲ پل منطقه گزک منوجان و پل ورودی شهر کهنوج را بازدید و دستورات لازم برای رفع مشکل و تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه را صادر کرد‌. 

محمد‌مهدی فداکار، استاندار کرمان که در پی اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی در جنوب استان کرمان حضور دارد، پیش از ظهر چهارشنبه ۲۹ فروردین و سومین روز حضور خود در منطقه از پل منطقه گزک واقع در حوزه استحفاظی شهرستان منوجان بازدید کرد.

این پل به دلیل شکستن لوله، فرونشست کرده بود که با دستور استاندار کرمان موضوع در دست بررسی قرار گرفت و دستور لازم برای رفع مشکل آن صادر شد.

استاندار کرمان در ادامه با ورود به شهرستان کهنوج از پل ورودی این شهر نیز بازدید کرد و تذکرات لازم برای خارج کردن آب از روی پل و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه را صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ماجرای «توافق نامه» کوروش سلیمانی در «بسته پیشنهادی»
  • نصب بنرهای اموات در ورودی های شهر دهدشت ممنوع است
  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • پیگیری استاندار کرمان برای بازگشایی ۲ پل در جنوب کرمان
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟