Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@14:33:46 GMT

مشکلات اخذ مجوز برای دامداران صنعتی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۱۷۰۷

به گزارش ایلنا؛ وحید قاسمی 28 ساله از آن جوان هایی است که خیلی زود مسیر خودش را پیدا کرده است. او اکنون قریب به هفت سال است که فعالیت در فضای کسب و کارهای اینترنتی، آموزش تجارت و تبلیغات الکترونیک و در یک کلام کارآفرینی در فضای مجازی را دنبال میکند. او این فعالیتها را در قالب شرکت VQS  که خودش مدیرعامل آن است پی میگیرد و علاوه بر ده نفری که به طور مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند، با آموزشهای خود تا  به حال توانسته است برای صدها نفر در فضای مجازی اشتغالزایی کند و طبیعتا خودش هم به عنوان یک جوان کارآفرین وضعیت اقتصادی خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این همه وقتی پای صحبتهای آقای قاسمی می نشینیم متوجه می شویم که مساله و دغدغه او چیزهایی بیش از کسب درآمد و ثروت شخصی است. او میگوید:« من کارم را در فضای کسب و کارهای اینترنتی شروع کردم و تا به امروز به لطف خدا توانسته ام برای افراد زیادی کارآفرینی کنم، اما همچنان وظیفه خود میدانم که فعالیت بیشتری در زمینه کارآفرینی داشته باشم»

وقتی از او در مورد برنامه هایی که برای توسعه کارآفرینی دارد می پرسیم میگوید:«من معقتدم علاوه بر توسعه کسب و کارهای الکترونیک فضای کارآفرینی تولیدی هم باید در کشور توسعه پیدا کند، به همین خاطر شاید کمی عجیب باشد اما درحال حاضر برنامه ام این است که بتوانم یک دامداری صنعتی بزرگ 2000 راسی در استان لرستان که زادگاه خودم است تاسیس کنم و از این طریق بخشی از سرمایه ام را در فضای تولید به گردش درآورم»

قاسمی که چهره اش ترکیبی از امید و گلایه است به ما میگوید« واقعا در شرایط امروز ورود به عرصه های تولیدی دل شیر میخواهد و پر از ریسک است، اما من همه اینها را به جان خریده ام، اما چیزی که الان من را آزرده میکند وجود موانع و سنگلاخ هایی است که در مسیر راه اندازی این کسب و کار در استان لرستان دارم، من وظیفه خودم میدانم که به اقتصاد کشور و منطقه خودم کمک کنم، اما متاسفانه مشکلات و موانع قانونی و اداری و بوروکراتیک زیادی بر سر راه است»

وقتی از او در مورد این مشکلات سوال میکنیم میگوید« طبیعتا هر کاری مسیر مشخصی دارد، اما شما ببینید همین الان برای اخذ جواز یک دامداری صنعتی ما با حدود ده پانزده سازمان و اداره طرف هستیم، از شهرداری و بخشداری گرفته تا اداره صنایع و وزرات بهداشت و جهاد کشاورزی و...، حرفهایی زیادی در مورد ستاد رفع موانع تولید و مقررات زدایی زده شده است اما متاسفانه چیزی که در عمل هست متفاوت است»

وحید قاسمی با آنکه لبخند روی صورت دارد اما کمی دل چرکین است و میگوید:«الان بیشتر از 6 ماه است که وکیل ما در منطقه لرستان در حال پیگیری مجوزها و موارد لازم است ولی واقعا کارها کند پیش میرود، علاوه بر مشکلات ساختاری و اداری، متاسفانه گاهی اوقات مسئولیت ناپذیری و برخوردهای نادرست برخی ادارات و مدیران با ارباب رجوع هم خودش بر مشکلات دامن میزند، آقای ملایی وکیل ما مثال جالبی میزد و میگفت این فرآیند مجوز گرفتن شبیه دو ماراتن است، این قدر دوانده میشوی تا خسته شوی!»

وقتی به اینجای صحبت رسیدم به آقای قاسمی گفتم حالا شما خسته شده اید یا نه؟ آقای قاسمی خیلی محکم جواب داد:«معلومه که نه! من معتقدم آدم باید برای اهداف و برنامه هایش بجنگد. من یک کارآفرینم و روحیه کارآفرینی روحیه پیگیری و خستگی ناپذیری است. این گله ها از زبان من به عنوان کسی که هم خودم صاحب کسب و کار هستم و هم به کسب و کارهای مختلفی به عنوان مشاور کمک میکنم واقعا از سر دلسوزی و دغدغه ای است که برای توسعه اقتصادی کشور و مردم وجود دارد. کسانی که من را میشناسند میدانند که من تا زمانی که به هدفم نرسم دست از کار نمیکشم و با جدیت و با توکل به خدا مسیرم را دنبال میکنم و مطمئن هستم که با این نگاه، خدا هم به کسب و کار ما برکت خواهد داد.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد کشور ثروت شیر فضای مجازی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

دریافت 14 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری اظهار کرد: بعد از تلف شد یک رأس دام در مناطق جنگلی و نصب دوربین تله‌ای، از حضور یک پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی شهرستان رودبار تصویر برداری شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در خصوص تعارضات پیش‌آمده بین دامداران و حیات وحش گفت: متأسفانه در بسیاری از مناطق جنگلی ما، دامداری همچنان به سبک سنتی انجام می‌شود که در این سبک دامداران، دام‌های سنگین خود همچون گاو را بدون هرگونه حفاظت یا همراهی دامدار، به سمت مناطق جنگلی و قلمرو حیوانات وحشی می‌فرستند و حیوانات وحشی بالطبع دام‌های وارد شده در قلمروی خود را به عنوان طعمه تلقی کرده و این موضوع باعث ایجاد تعارض مابین دامداران و حیات وحش می‌گردد.

عشوری ادامه داد: در گذشته با توجه به تعدد افراد خانوار و فرهنگ سخت کوشی که در حال حاضر کمتر می‌توان آن را یافت، دامداران از دام‌های خود به هر طریق حفاظت می‌کردند و تعارض کمتری پیش می‌آمد اما با فرهنگ کنونی، دامداری بایستی به سمت صنعتی شدن سوق پیدا کند و مشاغل همسو با محیط زیست جایگزین مشاغل مخرب طبیعت گردد.

کد خبر 6081861

دیگر خبرها

  • احیای ۶ واحد تولیدی راکد شیروان
  • «زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است
  • ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌ خالی شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رشد کسب و کارها
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه