Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام لطفیان تاکید کرد: امروز تمسک به کلمه توحید، پیروی از ولی‌فقیه، دوری از تفرقه و نزاع بین امت اسلامی و صبر و شکیبایی در درون امت و مقابل پیروان دیگر ادیان از عوامل تحقق تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم لطفیان» امروز (چهارشنبه، ۲ بهمن) در نشست «الگوی وحدت مذاهب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران، زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی» که در سالن جلسات دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، اظهار کرد: گونه‌شناسی فرهنگ‌ها در دنیای امروز اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی با اشاره به نظریه یکی از بزرگان درباره گونه شناسی فرهنگی، بیان کرد: گونه‌شناسی فرهنگی به بخش‌های مختلف نظامی، فلسفی، ادبی، هنری، صوفیانه، روحانی، مذهبی و دینی تقسیم می‌شود.

 

وی افزود:‌ فرهنگ کشور ما با گونه شناسی مذهبی و دینی عجین شده است، این نوع گونه‌شناسی در مطالعات تمدنی  هماورد بسیار مهم در برابر مدعیان تمدن‌های مقتدر و دیرپا است، این نوع تمدن به رهبری جمهوری اسلامی ایران محقق می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان با بیان اینکه مبنای تمدن اسلامی بر اصل و اساس توحید و معارف قرآنی است، ابراز کرد:‌ بر اساس آیات قرآن کریم پیامبران الهی به ویژه آنها که صاحب شریعت بودند موسس یک نظام یا بخشی از تمدن بودند به عنوان مثال حضرت آدم(ع) و حضرت نوح(ع) نظام ارتباطات فردی و اجتماعی را در تاریخ بشر تاسیس کردند.

 

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه افزود: حضرت ابراهیم(ع) یک نظام بر اساس توحید و معاد، حضرت موسی(ع) نظامی بر مبنای خودشناسی و خداشناسی و در تکامل این روند حضرت عیسی(ع) بخش تربیتی این نظام را بر اساس ارتباط ماده با غیب و شهود را تاسیس می‌کنند و در نهایت پیامبر اسلام(ص) در ادامه این حرکت الهی حکومت اسلامی را تاسیس کردند که نتیجه آنچه از سوی پیامبران محقق شده بود با معجزه تشکیل حکومت اسلامی به تکامل رسید.

 

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) با دو معجزه قرآن و تشکیل حکومت اسلامی شناخته شدند، گفت: در اسلام عبادت، جماعت، سیاست و قدرت هر کدام کاربردهای خود را دارند اما برای کارآیی آنها در عرصه اجتماعی باید همه این موارد به اسلام هویت منتهی شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان بیان کرد: یکی از نظریه‌پردازان غربی معتقد است که اسلام فردی هیچ خطری برای آنها ندارد آنچه امروز برای آنها چالش ایجاد کرده تمدن اسلامی برگرفته از هویت اسلامی است که در عرصه اجتماع جایگاه مهمی دارد.

 

وی افزود: در راستای تحقق اسلام هویت باید امت اسلامی وحدت داشته باشند و اینکه در اسلام هویت مسلمانی هر فرد پیش از ملیت او اهمیت دارد.

 

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه بیان کرد:‌ دشمنان اسلام می‌دانند که آینده اسلام بر اساس اسلام هویت است بر همین اساس در تلاش هستند که امت اسلامی را دچار تفرقه کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان با بیان اینکه تمدن غربی در مقابله با تمدن اسلامی قرار دارد، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم ما باید در مقابل نگاه باطل آنان ثبات قدم داشته باشیم و به مقاومت بپردازیم اشخاصی همچون سردار شهید سلیمانی و مدافعان حرم به این آیات قرآن عمل کردند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز تمسک به کلمه توحید، پیروی از ولی فقیه، دوری از تفرقه و نزاع بین امت اسلامی و صبر و شکیبایی در درون امت اسلامی و مقابل ادیان دیگر از جمله عوامل تحقق تمدن اسلامی است.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما مسجد سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد سیل سیستان و بلوچستان کمک به سیل زدگان طرح ملی فهما فرهنگ و تمدن اسلامی سبک زندگی اسلامی وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش با اقتدار و صلابت از کیان ایران اسلامی دفاع می‌کند

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: ارتش امروز با اقتدار و صلابت از کیان ایران اسلامی دفاع می‌کند و با افتخار گوش به فرمان ولی‌فقیه و فرمانده کل قوا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، به مناسبت فرارسیدن بیست‌ونهم فروردین مراسم رژه نیروهای مسلح در روز ارتش صبح امروز_ چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین و فرماندهان انتظامی و نظامی استان در پادگان لشکر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد.

امیر سرتیپ‌دوم ستاد حسین محمدشفیعی، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین در این مراسم اظهار کرد: یاد ۲ هزار و ۹۵۰ نفر شهید لشکر ۱۶ زرهی قزوین را گرامی می‌داریم و راه این شهدای بزرگ و سرافراز را ادامه می‌دهیم.

وی با تبریک روز ارتش به هم‌رزمان خود در ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و خانواده نیروهای مسلح افزود: در شرایطی که دشمنان و بدخواهان می‌خواستتد ارتش را از مسیر خدمت خارج کنند، با درایت رهبری و تعیین روزی بنام ارتش آینده کشور تضمین شد.

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین تصریح کرد: ارتش در دوران مختلف جواب این درایت را داد و با دفاع از کیان اسلامی وابستگی خود را به ولایت و میهن و مردم نشان داد. ارتش امروز هم با اقتدار و صلابت از کیان اسلامی دفاع می‌کند و با افتخار گوش به فرمان ولی فقیه و فرمانده کل قوا است.

کد خبر 745346

دیگر خبرها

  • امسال در قم هر ماه ۳۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود
  • رژیم صهیونیستی توان مقابله با ایران را ندارد
  • کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد
  • واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است
  • ارتش با اقتدار و صلابت از کیان ایران اسلامی دفاع می‌کند
  • عملیات وعده صادق به تقویت نظم نوین نظامی جهان منجر شد
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز ارتش
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی