Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام رسمی عربستان سعودی به خبرها در خصوص هک تلفن همراه مدیر شرکت سرشناس آمازون از طریق پیامی که ولی‌عهد سعودی برای او ارسال کرده، واکنش نشان داد.

قدس آنلاین؛ «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان سعودی به اخبار مربوط به قضیه هک تلفن همراه «جف بیزوس» مدیر شرکت مشهور آمازون واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فیصل به خبرگزاری رویترز گفته که این ادعاها که تلفن همراه بیزوس از طریق پیامی که محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی شخصا برای او ارسال کرده و از این طریق تلفن همراه بیزوس هک شده، «سخیف» است.

بن فرحان همچنین با بیان اینکه «دولت ما اگر ادله‌ای در این خصوص ارائه شود، درباره آن تحقیق خواهد کرد» از آمادگی کشورش برای تحقیق در این خصوص خبر داد. 

اولین بار روزنامه «گاردین» بود که درباره دست داشتن شخص «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی در ماجرای هک کردن تلفن همراه «جف بیزوس» بنیان‌گذار شرکت «آمازون» و مالک روزنامه «واشنگتن پست» گزارشی منتشر کرد.

پیشتر هم سفارت ریاض در واشنگتن به این اخبار واکنش نشان داده و اعلام کرده بود که این خبرها «چرند و مزخرف» است. سفارت سعودی در آمریکا اعلام کرد: «گزارش‌های رسانه‌ای اخیر که می‌گوید، پادشاهی (عربستان سعودی) در پس هک کردن تلفن آقای جف بزوس قرار دارد، گزارش‌هایی چرند و مزخرف است. ما خواهان تحقیق درباره این ادعاها هستیم تا بتوانیم به همه حقایق دست پیدا کنیم».

طبق گزارش گاردین، شخص بن سلمان با ارسال یک پیغام در «واتس اَپ( WhatsApp) به تلفن بزوس که ثروتمندترین مرد جهان است، تلفن او را هک کرد. پیغامی که ولی‌عهد سعودی ارسال کرده حاوی یک فایل  ویدئویی بوده که در آن یک ویروس مخفی وجود داشت.

منابع مطلع به گاردین خبر دادند، اگرچه محتوای پیام ارسال شده بن سلمان برای بزوس در واتس اپ در تاریخ اول ماه می ۲۰۱۸، «دوستانه» به نظر می‌رسید اما ساعاتی بعد از ارسال این فایل ویروسی، بخش اعظمی از اطلاعات تلفن همراه مالک آمازون استخراج شده است.

این روزنامه در گزارش خود البته نوشته است که «درباره اینکه چه اطلاعاتی از تلفن همراه (بزوس) برداشته شده و یا چطور از آن استفاده شده، هیچ اطلاعی در دست ندارد».

انتشار گزارش گاردین در شرایطی صورت گرفته که پیش از این انتشار یک گزارش جنجالی در هفته‌نامه آمریکایی «نشنال اینکوایرر» درباره روابط غیراخلاقی بزوس و احتمال دست داشتن رئیس‌جمهور آمریکا و عربستان سعودی در انتشار این گزارش بسیار خبرساز شده بود؛ گزارشی که منجر به طلاق گرفتن همسر بزوس از او شده بود.

خود بزوس مدعی شده که این هفته‌نامه با تهدید انتشار تصاویر چت‌ها و عکس‌های شخصی وی، قصد اخاذی از او را داشته است. هفته‌نامه‌ای که مدیر آن از دوستان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا است. بزوس که ثروتمندترین مرد جهان نیز هست، به دلیل مالکیت روزنامه واشنگتن پست همواره مورد تنفر ترامپ بوده است.

پیش از این، «گاوین  بکر» مشاور امنیتی جف بِزوس با انتشار یک یادداشت تصریح کرد که نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که سعودی‌ها عامل هک تلفن همراه بزوس و انتشار اطلاعات شخصی او بوده‌اند و با این کار تلاش کرده‌اند تا واشنگتن‌پست را از پوشش پرونده قتل «جمال خاشقچی» بازدارند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ولیعهد سعودی محمد بن سلمان جمال خاشقچی پرونده خاشقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عربستان سعودی به حملات ایران به سرزمین های اشغالی

وزارت خارجه عربستان سعودی بامداد یکشنبه در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، خواستار خویشتنداری طرفین شد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: نگرانی عمیق خود را از تشدید تحولات و تنش نظامی در منطقه و پیامدهای جدی آن ابراز می‌کنیم.

وزارت خارجه عربستان افزوده است: از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و منطقه و ساکنان آن را از خطرات جنگ در امان نگه دارند.

به گزارش مشرق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دیگر خبرها

  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • پروژه پر سروصدای «نئوم» عربستان سعودی آب رفت!
  • کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ
  • کلاهبرداری میلیاردی با ارسال پیامک جعلی کالا برگ الکترونیک
  • واکنش عربستان سعودی به حملات ایران به سرزمین های اشغالی
  • واکنش عربستان به پاسخ موشکی پهپادی ایران به اسرائیل
  • بومی سازی دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه
  • شوک رونالدو به فوتبال عربستان
  • بازی مهدی طارمی در اینتر عربستان!