Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@20:37:03 GMT

ورود سامانه سرد بارشی از جمعه در مازندران

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۱۸۶۰

ورود سامانه سرد بارشی از جمعه در مازندران

ایسنا/مازندران مدیر کل هواشناسی مازندران از ورود سامانه سرد بارشی از جمعه ۴ بهمن ماه در این استان خبر داد.

سید محمدرضا رضوی در گفت‌وگو با ایسنا از ورود سامانه سرد بارشی طی عصر جمعه ۴ بهمن ماه در مازندران خبر داد و اظهار کرد: این سامانه تا اواخر روز شنبه ۵ بهمن در استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: از این‌ جهت اطلاعیه هواشناسی صادر شده که طی آن زمان شروع این سامانه بارشی از عصر جمعه ۴ بهمن ماه بوده و نوع مخاطره، بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه‌ای به‌همراه وزش باد -بارش برف در دامنه‌ها (مناطق با ارتفاع ۴۰۰ متر و بالاتر) به همراه کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا ۶ درجه و در دامنه‌ها و ارتفاعات بین ۶ تا  ۱۰درجه پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل هواشناسی مازندران زمان پایان این سامانه سرد را تا اواخر روز شنبه  ۵ بهمن عنوان کرد و گفت: اثر مخاطره این سامانه در ارتفاعات، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، یخبندان، اختلال در تردد جاده‌ای بویژه در گردنه‌های کوهستانی، تشکیل مه و کاهش دید افقی، آبگرفتگی معابر عمومی بویژه در مناطق غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

رضوی ادامه داد: توصیه می‌شود از جمعه شب تا عصر شنبه پرهیز از تردد غیر ضرور در جاده‌ها و محورهای کوهستانی، مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی، تنظیم دمای انبارها، گلخانه‌ها، مراکز دامداری و مرغداری‌ها مورد تاکید است.

وی گفت: چهار‏شنبه ۲ بهمن آسمان استان صاف تا  نیمه ابری از اواخر شب در ارتفاعات با افزایش ابر و بارش پراکنده برف و  پنج‏شنبه ۳ بهمن در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، صاف تا  قسمتی ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد و در ارتفاعات، ابری و مه آلود با بارش پراکنده برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی مازندران خاطرنشان‌ کرد: در روز جمعه ۴ بهمن آسمان استاننیمه ابری از بعدازظهر ابری از سمت غرب استان همراه با بارندگی (در ارتفاعات مه آلود با بارش برف) و وزش باد (گاهی نسبتا شدید) خواهد بود و در روز شنبه ۵ بهمن آسمان استان ابری همراه با بارندگی (در دامنه‌ها و ارتفاعات مه آلود با بارش برف)، وزش باد و کاهش محسوس دما است.

رضوی افزود: در روز یک‌‏شنبه ۶ بهمن آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در روز دوشنبه ۷ بهمن وضعیت جوی استان صاف تا نیمه ابری در بعدازظهر با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تغییرات آب وهوایی بارندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و وزش باد در مازندران

فرجی کارشناس هواشناسی گفت:آسمان مازندران امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ابری همراه با کاهش دما، وزش باد، رگبار باران و احتمال رعدوبرق خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت:هوای مازندران روز چهارشنبه ابری همراه با بارش پراکنده بتدریج با کاهش ناپایداری و ابر پیش بینی می‌شود.

همچنین آسمان استان از پنج شنبه تا یکشنبه هفته آینده صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش بینی می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • رگبار باران و وزش باد در مازندران
  • آسمان مازندران امروز ابری همراه با رگبار باران
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • بارش‌های رگباری باران در گیلان