Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه اگر توان نظامی داشته باشیم، دشمن بدون حمله نظامی سر جای خود می‌نشیند، گفت: برای ایجاد این بازدارندگی و ارتقای توان دفاعی، نیازمند یک ارتش مکتبی، انقلابی و معنویت محوری هستیم.

قدس آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، دریادار حبیب‌الله سیاری روز چهارشنبه در نخستین همایش حاکمیت بخشی به موازین شرعی در رفتار سازمانی با اشاره به آثار معنویت محوری گفت: معنویت موجب بازدارندگی و در برابر آسیب‌ها و هنجارشکنی‌ها موثر است، اما دومین تاثیر معنویت که از اهمیت بالایی برخوردار است، با انگیزه کردن افراد برای خدمت صادقانه در راه رضای خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگ کننده ارتش درباره سیاست‌های دفاعی کشور یادآور شد: خواستگاه سیاست‌های دفاعی کشور برگرفته از قانون اساسی، سند چشم انداز ۱۴۰۴ و بیانات فرمانده معظم کل قوا به عنوان عالی‌ترین مقام کشور است. خواستگاه این سه موضوع نیز برگرفته از قرآن و سیره گفتاری و رفتاری پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) است که در هر سه، اصل معنویت دیده می‌شود.

سیاری یادآور شد: ارتش معنویت محور به این معنی است که معنویت در تمام ارکان ارتش جمهوری اسلامی ایران جایگاه خاص خود را دارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که می‌فرمایند به تمام مراکز قانون گذاری و آحاد ملت توصیه می‌کنم که مقررات اسلامی را رعایت کنند، افزود: نیروهای مسلح نیز جزو آحاد ملت هستند و در اینجا جایگاه و اصل معنویت محوری در کار ما مشخص است.

رییس ستاد ارتش به ماهیت سیاست دفاعی ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: ماهیت سیاست دفاعی ما تدافعی و بازدارنده است. برخی می‌گویند دکترین سیاست نظامی ایران دفاعی است اما این موضوع به تنهایی کافی نیست و باید بازدارنده هم باشد. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نمازجمعه اخیر تهران فرمودند قوی شوید؛ به این معنی که باید به حدی قوی شویم که دشمن جرأت حمله به ایران را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در حوزه ارزش محوری و انسان محوری برگفته از معنویت محوری است، بیان کرد: در واقع انسان‌هایی که می‌خواهند در نیروهای مسلح فعالیت کنند، باید به بحث معنویت‌محوری توجه ویژه‌ای داشته باشند و به قدرت‌افزایی و قدرت‌افکنی بپرداند.

سیاری درباره بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: بازدارندگی یک اصل سیاسی است که از ابزار سیاسی برای متقاعد کردن دشمن برای انصراف از جنگ و روی آوردن به صلح سود می‌برند. وقتی ما پایگاه آمریکا را با موشک می‌زنیم و آن‌ها اقدامی نمی‌کنند، نشان‌دهنده این است که اگر آمریکا ما را بزند، باز هم مورد حمله قرار می‌گیرد. این موضوع مصداق بارز بازدارندگی نظامی ایران است. بازدارندگی باید بتواند راهبرد دشمن را بی‌اثر یا کم‌اثر کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر اینکه برای قوی شدن باید قدرت‌های اقتصادی، اجتماعی، سایبری، فرهنگی و ... را در کنار قدرت نظامی داشته باشید، افزود: تا زمانی که موشک، هواپیما، تانک، زیردریایی و سرباز پا در رکاب نداشته باشید، قوی نیستید. چیزی که سیاستمداران را در مجامع بین‌المللی حمایت می‌کند، قدرت است.

سیاری ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌فرماید وجود نیروهای مسلح مبتکر، شجاع و آگاه بدون اینکه گلوله‌ای هم شلیک کند برای کشور امنیت‌آفرین است. یعنی اگر توان نظامی داشته باشید نیاز نیست ضربه‌ای‌ بزنید و دشمن از این موضوع آگاه است و سرجای خود می‌نشیند. برای ایجاد این بازدارندگی و ارتقای توان دفاعی، نیازمند یک ارتش مکتبی، انقلابی و معنویت محور هستید.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران توان دفاعی قدرت بازدارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام مستعفی ارتش اسرائیل: ۷ اکتبر روز سیاهی برای من است

رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی امروز دوشنبه پس از اعلام استعفای خود به دلیل ناکامی در برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی گفت: روز هفتم اکتبر، روز سیاهی برای من است.

به گزارش مشرق، «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اشغالگر در نامه استعفای خود به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این رژیم، نوشت: (جنبش) حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، عملیاتی را انجام داد که برای ما نتایجی دردناک داشت و واحد تحت فرمان من، در سطح ماموریت محوله ( برای پیش بینی وقوع عملیات طوفان الاقصی) عمل نکرد.

وی افزود: خاطره این روز سیاه را شبانه روز با خود دارم و و درد شدید ناشی از آن، تا ابد با من خواهد بود.

رسانه‌های صهیونیستی پیش از این گزارش دادند که در پی شکست‌ و غافلگیر شدن این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در برابر مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه استعفای خود را اعلام می کند. این اولین استعفا بعد از آغاز جنگ علیه غزه است.

محافل رژیم صهیونیستی پیش از این، از اشتباه محاسباتی این رژیم در حمله به کنسولگری ایران در دمشق انتقاد کرده بودند. سران صهیونیست به طور ضمنی گفتند که پیش بینی نمی کرده اند که ایران چنین پاسخی به حمله به کنسولگری خود بدهد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در ای نباره نوشت: رئیس بخش اطلاعات نظامی تصمیم اولیه خود برای استعفا را در همان اوایل جنگ و در سایه شکست‌های پی در پی اتخاذ کرده بود اما در هفته‌های اخیر تصمیم گرفت که این امر را اجرایی کند.

به نوشته یدیعوت آحارنوت، این مساله پنهانی ماند و جز نزدیکانش هیچ کس مطلع نشد اما صبح امروز نزد رئیس ستاد ارتش رفت و استعفای خود را به وی اعلام کرد.

اختلافات بین اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی درباره اولویت داشتن آزادی اسرای صهیونیست یا تداوم جنگ تشدید شده و در حالی که تیم «بنیامین نتانیاهو» بر تداوم جنگ تاکید دارد تیم گانتس خواهان مذاکره برای آزادی اسراست.

پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • اعلام استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • مقام مستعفی ارتش اسرائیل: ۷ اکتبر روز سیاهی برای من است
  • روایت روزنامه عبری از فروپاشی بازدارندگی اسرائیل
  • رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا می‌دهد
  • حزب الله لبنان: «وعده صادق» بازدارندگی تل‌آویو را از بین برد
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا