Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@09:10:25 GMT

آغاز توزیع ۲ هزار و ۳۲۶ تن کود کشاورزی در آستارا

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۲۳۳۰

آغاز توزیع ۲ هزار و ۳۲۶ تن کود کشاورزی در آستارا

 ایرج شیارکار روز چهارشنبه اظهار داشت: کودهای شیمیایی از نوع ازته، فسفاته و پتاسه است و اغلب در آستارا در کشت برنج و کیوی، به عنوان مهمترین محصولات این شهرستان استفاده می شود. 

وی اظهار کرد: حدود ۲۰ درصد شالیزارها شخم زمستانه شده است و شالیکاران به منظور افزایش بهره وری اراضی، تا پایان سال به شخم زمین ها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی ادامه داد: امسال ۱۱ میلیارد و ۲۲۶ میلیون ریال تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی به ۳۰ بهره‌بردار پرداخت شد و کشاورزان معرفی شده به بانک، کمباین برنج، تراکتور، نشاءکار و دروگر خریدند.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا ادامه داد: امسال از سه هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزارهای آستارا ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن شلتوک برداشت و هشت هزار و ۲۰۰ تن برنج سفید تولید شد.

آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶ هزار بهره بردار کشاورزی در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و بیشتر کشاورزان آن شالیکار هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان گیلان برنج جهاد کشاورزی کشاورزی کود قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر

حسین نیکفرجام در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شروع فصل کشت و زرع در گیلان اظهار کرد: تاکنون ۹۸ درصد شالیزارهای رودسر اجرای شخم اولیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان رودسر دارای ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار شالیزار است، افزود: حدود ۷۰ درصد از شالیزارهای شهرستان رودسر خزانه گیری و یک درصد نشاء کاری شده است.

نیکفرجام میزان کود تأمین شده برای شهرستان تا پایان فروردین ۴۰۵۹ تن و میزان کود جذب شده توسط کشاورزان را ۴۰۳۲ تن برای زراعی و باغی اعلام کرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رودسر تصریح کرد: برنج محصول استراتژیک شهرستان رودسر محسوب شده و این شهرستان رتبه ششم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: شالیکاران زحمت کش برای کشت این محصول با اهمیت علاوه بر بهره گیری از تجربه باید به توصیه‌های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی برای برخورداری از فصل زراعی بدون دردسر توجه کنند تا محصولی بیشتر و با کیفیت تولید شود.

نیکفرجام تصریح کرد: خزانه گیری برنج یکی از مهمترین مراحل شالیکاری به شمار می‌رود، کشت برنج که با خزانه گیری برای جوانه زدن بذرها آغاز می‌شود باید با انتخاب بذرهای مناسب، به موقع و در دمای مساعد همراه باشد.


کد خبر 6084923

دیگر خبرها

  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • تداوم فرآیند توزیع شیر در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • ادامه توزیع گوشت قرمز منجمد گوساله و گوسفند در مشهد