Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز و به نقل از ایران ورزشی، کریم باقری مربی و یکی از اسطوره‌های پرسپولیس که وقتی سرمربی جدید انتخاب شد با متانت خاص خودش از کادر فنی کناره گرفت تا به نوعی دست یحیی گل‌محمدی را باز بگذارد باز هم توسط سرمربی جدید به کار فراخوانده شد. به این بهانه و محرومیت تیم‌های ایرانی از میزبانی در آسیا و سایر مسائل روز فوتبال با مربی سرخ‌پوشان گفت و گویی ترتیب دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در خصوص تصمیم عجیب ‌ای‌اف‌سی که به یکباره تیم‌های ایرانی را از میزبانی محروم ساخته چه نظری دارید؟ حکمی که به نظر می‌رسد بیشتر سیاسی است!
 قطعاً همینطور است که می‌گویید و شیطنت چند کشور حوزه خیلج فارس و رد پای آنها در حکم ارائه شده کاملاً مشهود است و همه می‌دانند سیاسی‌کاری است و اصلاً ربطی به ورزش ندارد. مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش تلاش‌های زیادی انجام داده و مشغول رایزنی هستند که حکم را ملغی سازند. متأسفانه ما در این حکم بعضی از کشورهای همسایه را دیدیم که ادعای دوستی داشتند اما در عمل خلاف این موضوع عمل کردند البته این مسأله هم هست که اگر بخواهیم بازی نکنیم تبعاتی خواهد داشت به همین دلیل حتماً مسئولان و مدیران باشگاه‌های ما تصمیمی می‌گیرند که نماینده‌های ایران در آسیا متضرر نشوند.


قبول دارید که از دست دادن مسابقات لیگ قهرمانان ضربه بزرگی برای نماینده‌ها و حتی تماشاگران تیم‌های ما خواهد بود؟
 مسابقات لیگ قهرمانان بهترین ویترین برای تیم‌ها در عرصه آسیاست. بازیکنان تیم‌ها در لیگ‌های کشورشان سختی و مشقت زیادی را متحمل می‌شوند که به بهترین شکل در عرصه بین الملل هم خودشان را نشان دهند و به نوعی پرچم کشورشان را بالا برده و افتخار آفرینی کنند موضوعی که هم برای تماشاگر و هم بازیکن انگیزه‌های مضاعفی به وجود می‌آورد.


اگر خدایی ناکرده رایزنی‌ها بی‌نتیجه بماند چه کاری باید انجام بدهیم؟
کاری که از دست ما برنمی آید. ما هم به عنوان کادر فنی سعی می‌کنیم با نوع تمرینات متنوع و روحیه دادن و ترفندهای دیگر روحیه تیم‌مان را بالا نگه داریم. خدا نکند تیم‌های ما از میزبانی محروم شوند چون بالاخره این موضوع تأثیر خودش را می‌گذارد و حالا کی اثرش را نشان دهد دیگر مشخص نیست.


کار با یحیی گل‌محمدی چگونه است. مربی که به نظر می‌رسد با او راحت‌تر از مربیان قبلی خارجی کار می‌کنید و به نوعی راحت‌تر هستید؟
 هر مربی که به پرسپولیس می‌آید کار سختی را پیش رو دارد و شرایط بسیار دشوار است چون انتظارات بسیار بالاست و اینکه حالا من بخواهم تعریف و تمجید کنم شاید خیلی درست نباشد اما یحیی در چند سال اخیر نشان داده که مربی خیلی خوبی است و در تیم‌هایی هم که کار کرده این موضوع را به خوبی ثابت کرده است و همیشه انتخاب‌های درستی هم انجام داده است. مضاف بر اینکه باشگاه هم بعد از جدایی کالدرون انتخاب بسیار خوبی را انجام داد و بهترین گزینه داخلی را انتخاب کرد. با این وجود ما باید تمام تلاش‌مان را انجام دهیم که نتایج خوبی در شروع بازی‌ها که از اواخر این ماه انجام می‌شود و تا اسفندماه که باید وارد بازی‌های آسیایی شویم بهترین نتایج ممکن را کسب کنیم چون کار خیلی سخت است و بازی‌های آینده به نوعی برای ما خیلی تعیین کننده خواهد بود به همین دلیل مقطع سخت و سرنوشت‌سازی را پیش رو داریم که مسئولیت و تعهد زیادی را روی دوش ما می‌اندازد که کادر و بازیکنان با احساس مسئولیتی مضاعف باید از عهده آن برآیند.


مأموریت محول‌شده را غیرممکن می‌دانید یا آن را امری شدنی و معقول؟
 تیم ما شخصیت خوبی داشته و دارد به همین دلیل بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس ثابت کرده‌اند که مرد روزهای سخت هستند و قادرند که مأموریت سخت را تبدیل به مأموریت ممکن سازند. در کنار این مسائل یک موضوع دیگر هم هست که خیلی برای ما امیدوار کننده است چون ما نیم فصل اول را خیلی خوب تمام کردیم و بیشترین امتیاز را کسب کردیم و حالا با کادر جدید، مدل جدیدی به پرسپولیس وارد شده که باید در آن قالب هم بازیکنان‌مان بهترین کارآیی ممکن را از خود نشان دهند و این مسأله با توجه به بازیکنان خوبی که داریم شدنی است و خیلی امیدوار هستیم و هر عملیات غیر ممکنی در پرسپولیس ممکن می‌شود.


آقا کریم نگفتید که با یحیی و تفکرات و اخلاقیات مربی جدید چقدر راحتید و درک متقابل خوبی از او دارید؟
من با مربیان زیادی در پرسپولیس کار کرده و رابطه خیلی خوب و نزدیکی با آنها داشته‌ام و مشکل خاصی هم نداشتم و این رویه در زمان حضور آقا یحیی هم در سرلوحه من و ارتباط و احترام متقابل قرار خواهد داشت.
 این بار در تیم و باشگاه پرسپولیس به نظر «دوز پرسپولیسی» خیلی بالاست چون از بازیکن تا مربی و مدیر تیم و مدیرعامل همگی پرسپولیسی هستند. این مسأله چه تاثیری روی عملکردتان خواهد داشت؟
خدا را شکر در پرسپولیس از کادر فنی بگیرید تا بازیکن و مدیرتیم و مدیرعامل جنس‌مان جور جور است و این خیلی می‌تواند به ما کمک کند اما با این وجود نکته مهم این است که خوب کار کنیم و خیلی زحمت بکشیم. پرسپولیس مدعی اول و مدافع عنوان قهرمانی است و با روحیه قهرمانی که داریم باید روال طبیعی خودمان را طی کنیم و بیشتر و بیشتر بجنگیم تا باز هم به موفقیت‌های بزرگی برسیم.


در خصوص اضافه شدن اوساگونا و استوکس به خط حمله‌تان چه نظری دارید و فکر می‌کنید تنها نقطه ضعف تیمتان در خط حمله و گلزنی برطرف شده است؟
 استوکس را که باشگاه شدیداً در حال پیگیری عقد قراردادش است اما در مورد اوساگونا باید بگویم که ما به مهاجمی با خصوصیات این بازیکن نیاز داشتیم. بازی‌های اوساگونا در آسیا را در دبی دیده بودم. این بازیکن مهاجم خوبی است. فورواردی قدبلند و سرزن که حفظ توپ بالایی دارد و حتماً می‌تواند در خط حمله خیلی به ما کمک کند و به نوعی در کار گلزنی به کار پرسپولیس بیاید.


در خط حمله مهاجمان جوان و خوبی مانند عبدی و روستایی دارید. چرا از این دو مهاجم بعد از استفاده مقطعی دیگر به آن شکل مطلوب و قبلی استفاده نکردید؟
 یا موقعیت جور نشد یا اینکه این بازیکنان نتوانستند خودشان را آنطور که از آنها انتظار می‌رفت نشان دهند اما مهاجمان جوان ما باید خودشان را نشان بدهند تا از آنها بیشتر استفاده شود و به نوعی مربی تیم مجاب شود که باید از آنها استفاده کند.

 

451

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: استوکس مربی پرسپولیس یحیی گل محمدی پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا کریم باقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها خلاف قانون است

رییس مرکز پژوهش های مجلس گفت: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است.

به گزارش مهر، بابک نگاهداری با اشاره به انتشار آگهی واگذاری سهام ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال از سوی سازمان خصوصی سازی، از مکاتبه این مرکز با مسئولان کشور در این زمینه خبر داد و از صدور مجوز خرید برای شورای پول و اعتبار برای شرکت در این واگذاری، ابراز نگرانی کرد.

وی با اشاره به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری درباره بنگاه داری بانک‌ها گفت: در این نامه اعلام شده است که حضور بانک‌ها در این مناقصه، مغایر منویات مقام معظم رهبری و در تضاد با مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرد: در این مکاتبه تاکید شده است که وظیفه اصلی بانک تأمین مالی تولید در اقتصاد کشور است و درگیر شدن منابع آن در شرکت‌های غیرمرتبط با موضوع فعالیت بانکداری به ضرر این وظیفه و در نهایت اقتصاد کشور است. این اقدام باعث خواهد شد که منابع در اختیار بانک برای اعطای تسهیلات به فعالیت‌های مولد کاهش یابد و لذا با شعار سال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نیز تناسبی ندارد.

وی افزود: مبتنی بر همین منطق در مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال ۱۳۹۴، بانک‌ها مکلف به واگذاری سهام خود در بنگاه‌هایی که فعالیت غیربانکی دارند، شده‌اند و در صورت استنکاف با جریمه‌های مالیاتی مواجه خواهند شد.

نگاهداری خاطرنشان کرد: بر این اساس به‌طریق اولی بانک‌های کشور نمی‌توانند اقدام به خرید بنگاه‌هایی که فعالیت غیربانکی دارند، از جمله شرکت‌های فرهنگی یا ورزشی کنند که این موضوع در ماده ۲ دستورالعمل سرمایه‌گذاری در اوراق‌بهادار مصوب شورای پول و اعتبار نیز تصریح شده‌است.

وی افزود: در این مکاتبه به طرح اخباری در رسانه‌ها و فضای مجازی در خصوص صدور مجوز خرید سهام این بنگاه‌ها از سوی شورای پول و اعتبار اشاره شده و عنوان کرده‌ایم که باتوجه به مفاد مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور این امر در صلاحیت شورای پول و اعتبار نیست. به‌عبارت دیگر شورای پول و اعتبار در ذیل و چارچوب قوانین می‌تواند مقرره صادر کند و لذا نمی‌تواند مقرره ای صادر کند که خلاف قانون باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس عنوان کرد: باتوجه به مباحث فوق به نظر می‌رسد فروش این باشگاه‌ها به بانک‌ها هم خلاف منویات مقام معظم رهبری است و هم با قوانین حاکم در تعارض است. از سوی دیگر مجموعه‌های اقتصادی فعال در کشور نیز وجود دارند که امکان خرید و اداره این بنگاه‌ها را دارند و امکان اجرای قواعد حرف‌های کنفدراسیون آسیا وجود خواهد داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرسپوليس قهرمان جام ولايت صالحي وفغاني داوران ديدار‌هاي سرخابي

دیگر خبرها

  • پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود/ بازی کردن برابر صنعت نفت سخت است
  • ادعای مربی ایرانی افغانستان: در آسیا قدرتنمایی می‌کنیم
  • رئیس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها خلاف قانون است
  • واگذاری پرسپولیس واستقلال به بانک ها،خلاف قانون ومنویات رهبری است
  • مذاکره پرسپولیس با یک مربی برای فصل بعد!
  • رضایت از سرمربی برزیلی؛ پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
  • باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
  • واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها خلاف قانون است
  • خوردبین: پرسپولیس شانس اول قهرمانی است
  • واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها، خلاف قانون و منویات رهبری است