Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، متن این نامه بدین شرح است:

جناب آقای مهندس زنگنه
وزیر محترم نفت

سلام علیکم
پیرو نامه شماره 211-198-د مورخ 28/08/1398 دیده‌بان شفافیت و عدالت؛ توضیحاتی از مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت دریافت گردید در این خصوص به اطلاع می‌رساند:
1-  مدیرعامل شرکت ملی نفت توضیح نداده است که چرا خریدها به صورت غیررقابتی با قیمت‌های بالا از خارج از کشور و از طریق شرکت‌هایی بدون سابقه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که قیمت تمام شده داخلی بسیار کمتر است.
2-  در این پاسخ برای اثبات حمایت از داخل صورتجلسه‌ای مربوط به تاریخ 04/03/98 ارسال شده است که در آن مقرر گردیده بود سی هزار تن خرید از داخل کشور انجام شود. با وجود نزدیک به هشت ماه از صورتجلسه تاکنون قراردادی با تولیدکنندگان داخلی امضا نشده و طبعاً پولی هم بابت آن پرداخت نشده است. در حالی که قراردادهای متعددی برای واردات همین کالا از خارج از کشور با واردکنندگانی بدون سابقه امضا شده است.
3-  این مرقومه به هیچ یک از دغدغه های منعکس شده در نامه دیده‌بان پاسخ نمی دهد.
به نظر می‌رسد برای حل موارد مطرح شده، مجموعه وزارت نفت اراده لازم را ندارد. در این نامه اتمام حجت می‌کنیم که در صورت عدم برخورد قاطع، صریح و سریع وزارت نفت با مفسده‌های عنوان شده در نامه پیشین؛ دیده‌بان شفافیت و عدالت موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کند.

با احترام
احمد توکلی
رئيس هيأت مديره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت

02/11/1398

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم

یک رسانه پاکستانی گزارش داد واشنگتن به اسلام‌آباد در خصوص عدم حمایت از پروژه خط لوله انتقال گاز میان ایران و پاکستان و عدم صدور معافیت از تحریم‌ها برای این پروژه هشدار داد.

به گزارش ایسنا، واشنگتن می‌گوید از پروژه خط لوله انتقال گاز ایران-پاکستان حمایت نکرده و درباره خطر تحریم‌ها به دلیل همکاری اسلام‌آباد با تهران هشدار داده است.

پیشتر رسانه‌های پاکستانی گزارش داده بودند «مصدق مالک» وزیر نفت پاکستان گفته اسلام آباد قصد درخواست از دولت آمریکا برای دریافت معافیت از تحریم‌ها برای پروژه خط لوله گاز پاکستان-ایران را دارد.

پایگاه خبری نیشن پاکستان روز دوشنبه نوشت مصدق مالک در گفت‌وگوی غیررسمی با رسانه‌ها گفت: «ما به دنبال معافیت از تحریم‌های آمریکا خواهیم بود، زیرا پروژه گازی پاکستان و ایران نمی‌تواند بار تحریم‌ها را تحمل کند».

به نوشته روزنامه «داون» پروژه خط لوله انتقال گاز ایران-پاکستان از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار داشته اما چندین سال گرفتار تاخیرهای مکرر و چالش‌ها بر سر تامین بودجه شده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «ما همواره به همه توصیه می‌کنیم که معامله کردن با ایران در بردارنده ریسک تماس و برخورد پیدا کردن با تحریم‌های ما بوده و به همه توصیه داریم که این مساله را بسیار محتاطانه در نظر داشته باشند.»

این سخنگو اضافه کرد: «ما از اجرای این پروژه خط لوله حمایت  نمی‌کنیم.» او همچنین گفت «دونالد لو» مقام مسئول امور جنوب و مرکز آسیا در وزارت امور خارجه آمریکا چند روز قبل به یک کمیته کنگره آمریکا همین مساله را گفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاکستان: سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • معاون توسعه ورزش بانوان : تمام قد از بانوان ورزشکار حمایت می‌کنیم
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • هویت محوری و عدالت گستری، مولفه‌ای مهم در تهیه خبر
  • محصولات خوزستان به بازارهای خارجی و داخلی عرضه شود