Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد گفت: حمایت مدیریت شهری از کسب و کارهای نوین نسبت به دوره های گذشته با رشد ۳۰۰ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا خواجه نائینی در نخستین روز از نهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند در حاشیه بازدید از غرفه اپلیکیشن «شهر من» اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری مشهد بودجه های خوبی را برای حمایت از کسب و کارهای نوپا پیش بینی کرده است، شاهد این مدعا ایجاد کارخانه نوآور است که مقرر شده این مرکز در بهار سال آینده در بلوار کوثر مشهد افتتاح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان بودجه ای که شهرداری در این حوزه سرمایه گذاری کرده همچنین تشکیلات و ساختاری را که در این حوزه پیش بینی کرده، نشان دهنده اهمیت کسب و کارهای نوپا برای مدیریت شهری است، آن چنان که به صراحت می توان عنوان کرد ساختار و بودجه پیش بینی شده برای کسب و کارهای نوین و هم فضاسازی های انجام گرفته به منظور حضور شرکت های دانش بنیان نسبت به گذشته با رشد ۳۰۰ درصدی همراه بوده است.

وی ادامه داد: به طور مثال شهرداری مشهد در کارخانه نوآوری حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیارد تومان هزینه کرده تا مرکزی برای حضور شرکت های نوآور فراهم شود که این مهم در شهرداری بی سابقه بوده است.

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد تصریح کرد: اپلیکیشن «شهر من» در آغاز راه است و قطعا تعداد خدمات ارائه شده در این اپلیکیشن و سهولت دسترسی به خدمات شهری و مزایای استفاده از این اپلیکیشن به مرور زمان افزایش و ارتقاء پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این مهم تنها با ساده سازی اپلیکیشن محقق خواهد شد، حال اگر این اپلیکیشن بتواند در این زمینه پیشرفت حاصل کند، رشد چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

خواجه نائینی با بیان اینکه در حال حاضر راهبرد شهرداری منوط به آن است که تعداد خدمات ارائه شده توسط اپلیکیشن «شهر من» و مزایای استفاده از آن افزایش یابد، خاطرنشان کرد: زمانی که تعداد کاربران اپلیکیشن «شهر من» افزایش یابد، می توان اجرای هر یک از پروژه های شهری، زمان بندی و بودجه آن را با این نرم افزار به رای گذاشت و براساس آرای مردمی، طرح ها و پروژه های شهری را به سمت بهینه سازی جهت داد.

به گزارش ایمنا، نهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند از یکم تا چهارم بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ جهت بازدید از این نمایشگاه مراجعه کنند.

کد خبر 407051

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر مشهد شهرداری مشهد کلانشهر شهر هوشمند هوشمندسازي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار بود از نمای شیشه‌ای استفاده نشود، اما برخی بانک‌ها از نمای شیشه‌ای استفاده کرده‌اند و این اقدام آنها دهن کجی به اصول معماری است.

مهدی چمران از کمیته نما خواست این روند را اصلاح کند.


ضرورت توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی-ایرانی در منظر شهری

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم در جلسه امروز شورا بر لزوم توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی-ایرانی در منظر شهری تاکید کرد وگفت:
بسیاری از نما‌های شهری، چه در حوزه ساختمان‌های مسکونی شخصی و چه در ساختمان‌هایی با کاربری اجتماعی و حتی ابنیه حاکمیتی در شأن و جایگاه یک شهر ایرانی-اسلامی نیست، چه برسد در شأن ام القرای جهان اسلام که ما بدان نظر ویژه داریم.

علیرضا نادعلی افزود:مدیریت شهری با وجود مصوبه شورا تاکنون برای تدوین سندی جامع به منظور تحقق اهداف سیما و منظر در چشم‌انداز طرح راهبردی شهر تهران اقدامی نکرده است.
­

شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درحاشیه جلسه شورا هم گفت: موضع شورا برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب است، اما، چون مساحت مدنظر وزارت ارشاد تامین نشده، تصمیم گرفته شد نمایشگاه در مصلی برگزار شود.

علیرضا نادعلی افزود: اگر شرایط فراهم شود، سال آینده آخرین سالی خواهد بود که نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار می‌شود.

برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر

سخنگوی شورا همچنین از برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با هدف افزایش انسجام و همدلی در مدت زمان باقی‌مانده از دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

علیرضا نادعلی گفت: در این جلسه موضوعات مربوط به افزایش همدلی و انسجام در میان اعضای شورا و مدیریت شهری بررسی و مواردی که از ابتدای این دوره آغاز شده است و باید پیگیری شود تا به انتها برسد نیز مطرح شد.

دیگر خبرها

  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند ممکن شد
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • برپایی غرفه فرهنگی «روز زمین پاک» در پیاده‌راه امیرکبیر اراک
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»