Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین بیگی گفت: مردم همیشه در صحنه آذربایجان غربی در 2 بهمن سال 1357 اقتدار و انقلابی گری خود را به رخ جهانیان کشیدند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،حجت الاسلام و المسلمین اباذر بیگی، اظهار کرد: مردم همیشه در صحنه آذربایجان غربی در 2 بهمن سال 1357 اقتدار و انقلابی گری خود را به رخ جهانیان کشیدند و با فرماندهی مجاهد نستوه، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی این روز را به عنوان نماد انقلابی گری خود در تاریخ ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: مهمترین حادثه انقلاب اسلامی درارومیه مربوط به این روز است و  اسم ارومیه در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان اولین شهری که مردم اون در این روز دست به مبارزه مسلحانه بر علیه رژیم پهلوی زدند به ثبت رسیده است

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم ارومیه و آذربایجان غربی از دوم بهمن به عنوان واقعه بزرگ مسجد اعظم ارومیه یاد می‌کنند، تصریح کرد: واقعه‌ای که تنها به یک درگیری خیابانی به مدت چند ساعت تیراندازی بین انقلابیان ارومیه به فرماندهی حجت‌الاسلام حسنی و نیروهای نظامی محمدرضا پهلوی خلاصه نمی‌شد بلکه نقطه عطفی در تاریخ ایران است و نقش بزرگی در تسریع پیروزی انقلاب ایفا کرد.

وی ادامه داد: نقش و تاثیر این جنگ مسلحانه در تقویت حرکت انقلابی مردم ایران به حدی بود که در سال های نخستین جنگ تحمیلی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که « همه باید مثل آقای حسنی مسلح شویم» .

حجت الاسلام بیگی بیان کرد: تحمیل جنگ علیه ایران اشتباه محاسباتی دشمن بود زیرا جوانان ایران اسلامی، عزت و سرافرازی ملت ایران را در دنیا رقم زدند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: حرکت های انقلابی مردم آذربایجان غربی در این روز، مزدوران رژیم شاهنشاهی را خشمگین کرد و این عامل باعث به توپ بسته شدن مسجد اعظم شد.

گفتنی است؛ در تاریخ مبارزه های انقلابی مردم ارومیه برای ساقط کردن رژیم شاهنشاهی روزهای بزرگی چون خرداد 1342، 19 دی قم، 29 بهمن تبریز، 17 شهریور تهران و 13 آبان و سایر ایام ثبت شده است و 2 بهمن ارومیه در زمره این روزهای تاریخی قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی انقلاب اسلامی دهه فجر ارومیه امام جمعه ارومیه حجت الاسلام حسنی دهه فجر ۹۸ دو بهمن مسجد اعظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سید محسن حمزه‌لو اظهار کرد: طبق توافق انجام شده صدور پروانه ساختمانی برای قطعات تفکیکی اراضی موسوم به شهرک والدین شاهد بلامانع است.

وی ادامه داد: با واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه مشکل ۳۲ ساله این تعاونی و تعداد هفت هزار خانوار از اعضای آن حل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اراضی مورد نیاز خدماتی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و درمانی تامین شده است.

حمزه‌لو اضافه کرد: رسیدن به استانداردهای شهرسازی و توسعه زیرساخت های لازم در اولویت راه و شهرسازی بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است
  • واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • رئیسی: انتظار مردم از دولت، کار جهادی و انقلابی است
  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • بررسی روند راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه