Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:32:04 GMT

فناوری نرم عامل توسعه کشورهای پیشرفته دنیاست

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۳۲۹۶

فناوری نرم عامل توسعه کشورهای پیشرفته دنیاست

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسین سجادی نیری ظهر چهارشنبه در نشست معرفی صنایع خلاق از مجوز تا حمایت که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در طول سال‌های اخیر مدل‌های پیشرفت فناوری در کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که نتیجه این تحقیقات به ضرورت توجه به فناوری در اسناد بالادستی کشور تأکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه نقشه جامع فناوری‌های کشور به موضوع فناوری‌های نرم و فرهنگی نیز توجه دارد، بیان کرد: در طول سال‌های گذشته همه تمرکز کشور به فناوری‌های سخت بوده است و ما عادت کردیم که به سمت فناوری‌های قابل لمس روی بیاوریم در حالی که فناوری نرم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به توسعه و پیشرفت برخی کشورهای جهان که به فناوری‌های نرم توجه داشته‌اند، اشاره و عنوان کرد: آن چیزی که در کشورهای پیشرفته موجب ماندگاری می‌شود بهره بری از فناوری‌های نرم است.

وی ادامه داد: کشورهایی که راز پیشرفت و توسعه آن‌ها بهره بری از فناوری‌های نرم است به دنبال انتقال پیشرفت‌هایشان به دیگر کشورها نیستند.

سجادی نیری با بیان اینکه نباید فناوری‌های نرم و سخت را در یک سطح دید، تصریح کرد: اما متأسفانه در مواردی فناوری‌های نرم و سخت را در یک جبهه و با یک معنا دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید در آینده تولید علم و گفتمان بیشتری در حوزه فناوری‌های نرم داشته باشیم تا دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.

علم را از جنس دانایی و فناوری را از جنس توانایی می‌دانیم

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز با تأکید بر اینکه ما علم را از جنس دانایی و فناوری را از جنس توانایی می‌دانیم، گفت: در نتیجه فناوری آمده تا ما را با استفاده از علم در حوزه‌های مختلف توانمند کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تغییرات ایجاد شده در طبیعت به ما توانمندی می‌دادند که این نوع را فناوری سخت می‌گویند، تصریح کرد: فناوری‌های فرهنگی یک رسته از حوزه فناوری‌های نرم می‌شوند و مدیریت، آموزش، مالی و … نیز دیگر شاخه‌های این فناوری هستند.

سجادی نیری با بیان اینکه فناوری‌های نرم عامل اصلی ایجاد تغییر در کشورها و جامعه جهانی هستند، یادآور شد: هر تغییری که بتواند انسان و جامعه را به یک جهش و رفتار جدید برساند، بدون در نظر گرفتن ارزش آن رفتار، فناوری نرم نام دارد.

وی با اشاره به اینکه باید بحث فناوری‌های نرم در نشست‌های علمی حضور داشته باشد، بیان کرد: قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به گونه‌ای تدوین شده است که از شرکت‌های فرهنگی و هنری و سایر شرکت‌ها با فعالیت مشابه حمایت نمی‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: صنایع خلاق کشور می‌تواند ما را از فروش نفت بی‌نیاز کند و این تنها به عنوان یکی از حوزه‌های فناوری‌های نرم است.

وی با بیان اینکه فناوری‌های نرم در مقابل تهاجم‌های فرهنگی دشمن قرار می‌گیرند، ابراز کرد: فروش فرهنگ با حفظ چارچوب‌های فرهنگی یک فعالیت مؤثر است که باید نسبت به آن توجه بیشتری داشته باشیم.

کد خبر 4832861

منبع: مهر

کلیدواژه: قم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بارش برف بوشهر تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان ایلام شهرکرد قاسم سلیمانی دهه فجر قزوین گرگان خطبه های نماز جمعه انتخابات 98 سردار سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«متاورس» بازگشته است

صحبت از فناوری متاورس در ماه‌های اخیر کمرنگ شده است، اما مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، با انتشار یک پست اینستاگرامی که می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر توسعه بهترین هدست‌های واقعیت مجازی داشته باشد و سرعت متاورس را تسریع بخشد، اوضاع را تغییر داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خبر مهم این است که متا سیستم عامل واقعیت ترکیبی را که برای هدست کوئست ۳(Quest 3) و هدست‌های قبلی واقعیت مجازی کوئست (Quest) توسعه داده است، منبع باز خواهد کرد تا این اکوسیستم را با شرکای جدید گسترش دهد.

متا آنچه را که اکنون به عنوان سیستم عامل هورایزن (Horizon) شناخته می‌شود با پروژه متن باز اندروید ساخته است، و اکنون نسخه بهینه شده XR متا برای سایر سازندگان برای استفاده در سخت افزار خود در دسترس خواهد بود.

جزئیات کمی به اشتراک گذاشته شده، اما وبلاگ متا می‌گوید که Asus ROG در حال کار بر روی یک هدست بازی است، لنوو یک هدست را توسعه خواهد داد، و متا با مایکروسافت بر روی یک نسخه تولید محدود کوئست الهام گرفته از ایکس باکس(Xbox) همکاری می‌کند.

زاکربرگ بیان کرد که شرکت‌های دیگر ممکن است دستگاه‌هایی را برای مصارف خاص مانند بهره‌وری، تناسب اندام، تماشای ویدئو یا بازی‌های دوبعدی روی یک صفحه مجازی بزرگ بسازند. یک هدست واقعیت مجازی اختصاصی که برای شبیه‌سازی طراحی شده است، می‌تواند با سیستم عامل هورایزن شروع به کار کند.

به عنوان بخشی از این تغییر، متا در حال به روز رسانی فروشگاه اپلیکیشن کوئست خود است که به فروشگاه هورایزن تبدیل خواهد شد. هرکسی که سیستم عامل Meta Horizon OS را اجرا کند، می‌تواند برنامه‌های سازگار را در فروشگاه هورایزن ببیند و محتوای بیشتر نیز در حال افزایش است.

علاوه بر بازی‌ها، برنامه‌ها و محتوای متا کوئست موجود، فروشگاه هورایزن نیز بازی‌های Xbox Cloud Gaming و Steam را داراست. نرم افزار Meta's App Lab در حال ارتقا است، بنابراین بازی‌ها و برنامه‌هایی که در مراحل اولیه توسعه هستند قابل کشف‌تر خواهند بود.

زاکربرگ بار دیگر به تمایل متا برای افزودن فروشگاه پلی استور گوگل به سیستم عامل Horizon OS و در نتیجه پلتفرم کوئست اشاره کرد. می‌توان برخی از برنامه‌های اندروید را با بارگذاری جانبی آنها در کوئست ۳، کوئست ۲ و کوئست پرو اجرا کرد.

متا می‌خواهد جایگزین منبع باز برای برای عینک واقعیت افزوده ویژن پرو اپل باشد و به نسخه «اندرویدی» هدست‌های ایکس‌آر(XR) تبدیل شود. گوگل با برنامه‌های مشابهی با سامسونگ همکاری می‌کند و سیستم عامل رسمی اندروید ایکس‌آر به زودی عرضه می‌شود.

چه این طرح مفهومی را دوست داشته باشید یا خیر، همه چیز در متاورس دوباره شدت می‌گیرد و متا می‌خواهد در خط مقدم توسعه این پلتفرم‌های جدید باشد.

کد خبر 747215

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فناور است
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فن‌آور است
  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم
  • «متاورس» بازگشته است
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی  
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)