Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@10:07:49 GMT

کشف کوسه‌هایی که در دریا راه می‌روند!+تصویر

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۳۷۲۷

کشف کوسه‌هایی که در دریا راه می‌روند!+تصویر

دانشمندان چهار کوسه جدید کشف کره‌اند که به شکل شگفت‌آوری در آب حرکت می‌کنند. آن‌ها در بررسی‌های خود مشاهده کردند که این موجودات دریایی، با استفاده از باله‌های خود در بستر دریا حرکت می‌کنند و حرکتی را به نمایش می‌گذارند که به ندرت در کوسه‌ها دیده می‌شود. همین شیوه حرکت که به راه رفتن شبیه است، یک مزیت مهم برای این موجودات به شمار می‌رود، زیرا به آن‌ها کمک می‌کند تا از چشم موجوداتی که قصد شکار آن‌ها را دارند، پنهان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کوسه‌های جدید، در آب‌های گرمسیری بین اندونزی و استرالیا کشف شده‌اند. دانشمندان هنگام کار کردن روی یک پژوهش ۱۲ ساله، این موجودات دریایی عجیب را شناسایی کردند.

دکتر "کریستین دادجئون" (Christine Dudgeon)، پژوهشگر "دانشگاه کوئینزلند" (UQ) استرالیا گفت: این کوسه‌ها کمتر از یک متر طول دارند و تهدیدی برای انسان به شمار نمی‌روند. توانایی این موجودات برای مقاومت در محیط‌های کم‌اکسیژن و حرکت کردن با کمک باله‌ها، به آن‌ها کمک می‌کند که طعمه شکارچیان نشوند.  

نکته جالب این است که هیچ کدام از کوسه‌ها، ارتباط نزدیکی با این کوسه‌های جدید و شباهتی با نوع حرکت آن‌ها ندارند. پژوهشگران باور دارند که این کوسه‌های جدید، مدت‌ها پیش از همتایان خود جدا شده و به گونه‌های جدیدی تبدیل شده‌اند.

دادجئون افزود: داده‌ها نشان می‌دهند که این کوسه‌های جدید، پس از جدا شدن از گروه اصلی خود تکامل یافته‌اند و به گونه مستقلی در نواحی جدید تبدیل شده‌اند.

این پژوهش، در مجله "Marine and Freshwater Research" به چاپ رسیده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و دانش کوسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریا در استان بوشهر متلاطم می‌شود

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، تا پایان هفته در ساعاتی از بعد از ظهر در ارتفاعات شرقی استان احتمال رشد ابر و وقوع ناپایداری موقت جوی پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین طی امروز و فردا در برخی ساعات با افزایش سرعت وزش باد، دریا نیز تا حدودی متلاطم خواهد شد.

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد، در برخی مناطق بخصوص در ارتفاعات افزایش ابر و احتمال بارش خفیف باران، در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: جهت وزش باد امروز غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و روی دریا طی ساعاتی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت، از فردا شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی بویژه سواحل مرکزی و فراساحل مرکزی و جنوبی استان ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر، در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6085364

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • تعابیر عجیب خاخام صهیونیست درباره ایران
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام
  • تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک
  • ببینید | وحشت خاخام صهیونیست از قدرت منطقه‌ای ایران
  • دریا در استان بوشهر متلاطم می‌شود
  • موج دریا مانع از شکست این تیم نشد
  • لیگ دسته اول| برد دراماتیک خیبر و تداوم روند نزولی چادرملو
  • (ویدئو) تلاش مردم غزه برای رسیدن به کمک‌های سقوط کرده در دریا