Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:57:54 GMT

نبود مهارت مشکل اصلی جوانان در بازار کار است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۳۷۶۰

نبود مهارت مشکل اصلی جوانان در بازار کار است

امیر سعید اثنی عشری عصر چهارشنبه در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای اظهار داشت: امروزه آموزش‌های مهارتی به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه کشورها مورد توجه کشورهای در حال توسعه قرار گرفته است.

وی افزود: نیروهای مسلح نیز در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب به ایجاد قرارگاه مهارت آموزی با هدف ارایه آموزش های مهارتی به سربازان اقدام کرده تا آنان بتوانند پس از پایان خدمت دوره ضرورت با مهارت کسب شده توانایی ورود به بازار کار را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : در سایه همکاری تعامل و همکاری بین لشکر ۲۸ پیاده ارتش جمهوری اسلامی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان کارگاه‌های آموزشی مجهزی در  پادگان‌های این نیرو ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان نیز در این دیدار اظهار داشت : این اداره کل در راستای ارایه آموزش‌های مهارتی به سربازان توانسته با برپایی تیم های سیار در پادگان‌های استان نسبت به ارایه آموزش های مهارتی به سربازان را ایجاد کند.

سید جمیل احمدی با بیان اینکه این کارگاه‌ها هم اکنون در پادگان‌های نیروهای مسلح مستقر در کردستان شامل لشکر ۲۸ پیاده کردستان، حضرت رسول اکرم (ص) سپاه بیت المقدس و نیروی انتظامی این استان دایر شده است افزود: بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل‌های موجود ۲ طرفه را نقطه عطفی در راستای ارایه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار است.

در حال حاضر ۱۶ مرکز آموزش فنی حرفه ای چارت دار دولتی و ۱۳۴ آموزشگاه فنی حرفه ای خصوصی در این استان مجوز فعالیت دارند که حدود ۷۵۰ مربی نیز در این مراکز مشغول به کار و آموزش هنرجویان هستند.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کردستان ارتش جمهوری اسلامی ایران مهارت اموزی خدمت سربازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کردستان ارتش جمهوری اسلامی ایران مهارت اموزی خدمت سربازی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کردستان ارتش جمهوری اسلامی ایران مهارت اموزی خدمت سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۹۰ هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی گفت: پارسال در مجموع ۱۴۷ هزار و ۵۱۳ نفر مورد سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای قرار گرفتند که از این تعداد ۹۰ هزار و  ۳۸ نفر موفق به دریافت گواهینامه بین المللی مهارتی شدند.


وی افزود: آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای در بیش ۳۵۰ حرفه مهارتی از زیر مجموعه رشته‌های صنایع غذایی، صنایع کشاورزی، فناوری اطلاعات، صنایع جوش، عمران، امور مالی و بازرگانی، تاسیسات، اتومکانیک، برق، صنایع دستی و صنعت ساختمان و درقالب ۱۱ مرحله اجرا شد.  


ملایی هزاروندی ادامه داد: با راه اندازی ۲۴ مرکز آزمون آنلاین، استان خوزستان در سال گذشته ۶۲ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد نشان می‌دهد.


مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اضافه کرد: سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای شامل آزمون هماهنگ پایان دوره کارآموزان بخش‌های دولتی، آموزشگاه‌های آزاد، تفاهم نامه، صنعت ساختمان و آنلاین است.


گفتنی است در خوزستان ۵۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و یکهزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد در بخش خصوصی برای ارایه آموزش‌های مهارتی در استان فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • شرکت بیش از ۶۵ هزار نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در همدان 
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • صدور بیش از ۹۰ هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان