Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@22:49:59 GMT

عملکرد درآمدهای مالیاتی ۶ماهه ۹۸ +جدول

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۳۹۰۵

عملکرد درآمدهای مالیاتی ۶ماهه ۹۸ +جدول

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در شش ماهه نخست سال جاری 63552 میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شد.

جمع مالیات‌های مستقیم (مالیات اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت) بالغ بر 35446 میلیارد تومان بوده است. و از کالا و خدمات 28106 میلیارد تومان مالیات گرفته شد.

طبق گزارش مرکز آمار از اقتصاد ایران، سهم اشخاص حقوقی از مالیات 19122 میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد ایران درآمد مالیات درآمد مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مالیات باید عادلانه باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با سبحانیان رییس سازمان مالیاتی کشور با اشاره به ضرورت دریافت مالیات جهت پیشبرد امور کشور گفت: دریافت مالیات باید عادلانه و همراه با رضایت مؤدیان باشد، که این باعث جلب اعتماد آنان می گردد.

وی با اشاره به تعطیلی بعضی از کارگاه های تولیدی و کارخانجات بدلیل مالیات بسیار سنگین افزود: مالیات سنگین سبب تعطیلی کارگاه های تولیدی کشور و سوق دادن سرمایه ها به سمت بازارهای غیرتولیدی برای فرار از مالیات و بیکار شدن کارگران می شود.

این مرجع تقلید، قابل اطمینان بودن مأمورین مالیاتی را مهم دانسته و گفت: متأسفانه برخی از مأموران مالیاتی با مؤدیان در محاسبه مالیات تبانی می کنند، که باید با آن برخورد شود.

آیت الله مکارم شیرازی مسوولیت سازمان مالیاتی را سخت و مهم دانسته و فزود: از سویی برخی به هر نحوی از پرداخت مالیات فرار می کنند و از سویی سازمان مجبور به تأمین هزینه های جاری کشور با مالیات است، لذا باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مالیات عادلانه ستانده شود.

وی اقتصاد جامعه سالم را بر پایه مالیات عادلانه دانسته و بیان کرد: باید مصارف مالیات تبیین شود تا مردم نسبت به پرداخت آن توجیه شود.

این مرجع تقلید، دریافت مالیات را مختص به زمان حال ندانسته و ادامه داد: مالیات در اسلام، همان زکات است و در زمان ائمه علیهم السلام غیر از وجوهات شرعیه، مالیات هم اخذ می شد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه هزینه های دفاعی و نظامی کشور نیز از طریق مالیات تأمین می شود گفت: در گذشته خود مجاهدان هزینه های مرکب و خوراک خودشان را تأمین می کردند، در حالی که امروزه اشخاص به تنهایی توانایی تهیه ادوات نظامی را ندارند، از این رو این هزینه ها بر عهده نظام اسلامی بوده که از طریق مالیات تأمین می شود.

در ابتدای این دیدار ربیس سازمان مالیاتی کشور، گزارشی از اقدامات سازمان متبوع خود، ارائه کرد.

کد خبر 6082206

دیگر خبرها

  • برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی
  • ۶۷۰۰ میلیارد ریال مالیات به مودیان تولیدکننده در زنجان برگشت داده شد
  • دریافت مالیات باید عادلانه باشد
  • معافیت‌های مالیاتی باید هدفمند شود
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • آموزش ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۴۰۳
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد