Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@14:17:59 GMT

بیمه‌ها در آموزش بیماران دیابتی مشارکت کنند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۳۹۲۰

بیمه‌ها در آموزش بیماران دیابتی مشارکت کنند

اسدالله رجب رییس انجمن دیابت ایران روز چهارشنبه در چهارمین دوره بازآموزی منطقه‌ای مراقبت از دیابت در کرمان اظهار داشت: در بحث دیابت، از نظر دانش وضعیت مطلوبی داریم اما این دانش در عمل پیاده‌سازی نشده است.

وی افزود: پزشک باید بیمار دیابتی را به خوبی بشناسد و با فرهنگ بیمار آشنا شود تا بتواند درست تصمیم بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجب تصریح کرد: درواقع، آموزش هم باید تحت پوشش بیمه‌ها قرار بگیرد و این، یک اصل در کنترل دیابت افراد است.

وی با تاکید بر اینکه برای کنترل قند بیماران دیابتی باید از داروهای تولید داخل استفاده کنیم گفت: قیمت انسولین در کشور ما مناسب است و از نظر کیفیت هم مشکلی نداریم.

رییس انجمن دیابت ایران اضافه کرد: با وجود به کارگیری انواع داروها، هنوز ۸۰ درصد دیابتی‌های تحت درمان، قند خون مطلوبی ندارند.

وی با بیان اینکه بیمار دیابتی باید با پزشک خود حرف بزند اظهار داشت: ۹۹ درصد درمان، به عملکرد خود فرد دیابتی بستگی دارد و این در حالی است که ۸۰ درصد بیماران دیابتی ما از کنترل مطلوبی برخوردار نیستند.

رجب بیان داشت: ۳۰ درصد از بیماران دیابتی در کشور، به راحتی قند خونشان کنترل می‌شود و باید با آموزش مناسب برای ۷۰ درصد دیگر برنامه‌ریزی کنیم تا اینگونه، سرمایه‌ها به هدر نرود.

رییس انجمن دیابت ایران ادامه داد: انجمن دیابت ایران حدود ۳۰ سال است که تشکیل شده و طی این مدت همواره بر اصل آموزش، تاکید داشته است.

انجمن دیابت ایران در اردیبهشت‌ماه 1370 راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها قند خون كرمان دیابت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قند خون كرمان دیابت قند خون كرمان دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیرفعال بودن سه کلینیک درمانی در قزوین

به گزارش قدس آنلاین، فریدون شعبانی اظهار کرد: ۱۳ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دولتی در سطح استان قزوین وجود دارد که از این تعداد، ۶ کلینیک درمانی در مرکز استان از جمله کلینیک های محمدزاده، ولایت، رجایی، قدس، بوعلی و کوثر و چهار کلینیک درمانی در شهرستان های تاکستان، بویین زهرا، آبیک و البرز فعال بوده و به شهروندان استان ارایه خدمات می کنند.

وی به خدمات ارایه شده در این کلینیک ها اشاره کرد و افزود: ۳۰ خدمات پاراکلینیکی از جمله اکو، نوار عصب، عضله، مغز، قلب، فشار خون، بینایی سنجی، فروش عینک، ناشنواییی سنجی، سنجش تراکم استخوان، آندوسکوپی در این مراکز انجام می شود.

شعبانی ادامه داد: خدمات تخصصی و فوق تخصصی که برای درمان بیماران در کلینیک های قزوین انجام می شود شامل قلب و عروق، داخلی مغز و اعصاب، زنان و زایمان، اطفال، کودکان و نوجوانان، گوارش و کبد، داخلی، غدد و متابولیسم، گوش، حلق، بینی، توان بخشی، ریه، چشم، بیهوشی و فوق تخصص درد، جراحی، اعصاب و روان، جراح پلاستیک، سرطان و جراحی مغز و اعصاب است.

این مسوول با اشاره به انجام برنامه های توسعه کمی و کیفی در بخش درمان سرپایی بیماران، خاطرنشان کرد: طی هفته های اخیر نیز فعالیت های درمان تخصصی جامع دیابت و فشار خون به صورت دولتی در این مراکز راه اندازی شده و انجام هولتر فشار خون، درمان تخصصی بیماران نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی در خصوص نرخ تعرفه های کلینیکی این استان، اظهار کرد: کیلینیک های ویژه تخصصی و فوق تخصصی استان قزوین به شکل دولتی و زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد که به همین دلیل با تعرفه دولتی این خدمات صورت می گیرد، یعنی ۱۰ درصد آن چیزی که در بخش خصوصی پرداخته می شود و ۱۰۰ درصد این خدمات هم به سامانه های بیمه متصل هستند.

مدیر کلینیک های ویژه تخصصی و وفوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: بیماران ارجاعی از مراکز شهری و روستایی زیر ۲۰ هزار جمعیت که دارای بیمه سلامت یا روستایی هستند، جهت برخورداری از بیمه بایستی از مراکز سلامت محل زندگی خود کد ارجاع بگیرند تا بدون سرگردانی، مشمول بیمه خدمات روستایی شوند.

گفتنی است شهروندان قزوینی می توانند از طریق سامانه نوبت دهی الکترونیکی nobat.qums.ac.ir و یا شماره تلفن ۳۳۸۹۵ از کلینیک های درمانی استان اقدام به نوبت گیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برنامه‌ افزایش حفاظت مالی از بیماران خاص در ۱۴۰۳
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی
  • اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک تا ۲۴ ساعت آینده برطرف خواهد شد
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • اختلال در سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت
  • گسترش طب ایرانی با مشارکت فعالانه در همایش طب سنتی ایرانی
  • غیرفعال بودن سه کلینیک درمانی در قزوین
  • سیر صعودی دیابت در ایران
  • بسته بیمه سلامت برای بیماران آلزایمری و دمانس