Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@15:59:22 GMT

تورهای گردشگری در چه شرایطی لغو می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۴۱۳۶

تورهای گردشگری در چه شرایطی لغو می‌شوند؟

آفتاب‌‌نیوز :

لغو تورهای ورودی به ایران به‌دنبال اتفاقات و تنش‌های دی ماه، موجب نگرانی فعالان بخش گردشگری کشور درباره وضعیت کسب‌وکارشان شده است. نخستین هشدارها درباره سفر به ایران، با ترور قاسم سلیمانی در عراق آغاز شد و با پاسخ ایران به آمریکا به‌صورت هدف قرار دادن پایگاه نظامی این کشور در عراق شدت یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین نیز گردشگران خارجی را برای لغو سفرهای خود به ایران، مصمم‌تر کرد.

اگر شما هم تجربه لغو تور به‌عنوان مسافر را داشته باشید، می‌دانید بر اساس قرارداد، احتمالاً مبلغ پرداختی شما پس از کسر درصدی به عنوان جریمه، بازگردانده خواهد شد. حال سؤال اینجاست که گردشگران خارجی نیز مبلغی را بابت لغو تورهای خود به ما پرداخت کرده‌اند؟ البته شرکت‌های بیمه‌ای در کشورهای مختلف، جبران زیان‌های ناشی از لغو تورها را هم برای مسافر و هم برای دفاتر گردشگری و تورها برعهده می‌گیرند.

تقی حسین‌زاده، دبیر انجمن صنفی دفاتر گردشگری استان تهران، در این رابطه گفت: بیمه‌های گردشگری در ایران در حوزه بیمه حوادث و مسئولیت، خدماتی را ارائه می‌دهند، اما بیمه لغو تور جزو خدمات آنها نیست. از طرف دیگر، به دلیل تحریم‌ها، به شرکت‌های بین‌المللی ارائه دهنده این خدمات، دسترسی نداریم و نمی‌توانیم از پوشش‌های بیمه‌ای آنها در این موارد استفاده کنیم.

ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران نیز در پاسخ به این سؤال گفت: لغو این تورها در شرایط اضطراری یا فوق‌العاده انجام شده است. در این شرایط، به‌دلیل مسائلی چون بلایای طبیعی، بیماری‌های همه‌گیر، تهدیدات امنیتی و نیز محدودیت‌های دولت‌ها برای شهروندانشان، جریمه‌ای بابت لغو تور دریافت نمی‌شود.

نشست وزیر گردشگری با جامعه تورگردانان

پورفرج با اشاره به شرایط خاص پیش‌آمده برای بخش گردشگری کشور، از نشست روز گذشته وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نماینده وزارت امور خارجه و اعضای جامعه تورگردانان برای بررسی راهکارهای پیش‌ رو خبر داد.

رئیس جامعه تورگردانان ایران درباره راهکارهای مطرح‌ شده در این نشست گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با همکاری وزرات گردشگری، تصمیم‌گرفته شد معرفی ایران در کشورهای مختلف با قدرت بیشتری انجام شود. تقویت فعالیت سفارتخانه‌ها و فعالیت رایزن‌های فرهنگی از جمله راهکارهای پیشنهادی در این ارتباط هستند.

پورفرج با اشاره به اقدامات تروریستی سال‌های گذشته در مصر علیه گردشگران ادامه داد: در این نشست با بررسی تجربه گردشگری مصر بر نقش حضور پررنگ در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری تأکید و اعلام شد وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای حضور هر چه بهتر در این نمایشگاه‌ها مشارکت خواهد داشت.

وی ادامه داد: پیشنهاد جامعه تورگردانان در این نشست، در دو محور معرفی پررنگ‌تر ایران در کشورهای هدف و پس از آن حضور پرقدرت در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تور گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل بیمه ایران عزل شد

آفتاب‌‌نیوز :

حسن شریفی از سمت مدیرعاملی بیمه ایران برکنار شد.

همچنین طی حکمی محمدرضا کشاورز به سمت مدیرعاملی این شرکت منصوب شده است.

منبع: دیده بان ایران

دیگر خبرها

  • نتیجه طوفان‌الاقصی تحت هیچ شرایطی قابل تغییر نیست
  • مدیرعامل بیمه ایران عزل شد
  • اقامت مسافران نوروزی در استان اردبیل از مرز ۱۲۵ هزار نفر گذشت
  • ثبت اقامت بیش از ۱۲۵ هزار نفر در مراکز اقامتی اردبیل
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند
  • بیش از ۵ هزار مسافر از تورهای بافت‌گردی شیراز استقبال کردند
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز
  • لزوم تدوین برنامه‌ای فراگیر برای معرفی یزد
  • تمدید بیمه رایگان سلامت پنج دهک نخست جامعه در سال ۱۴۰۳
  • زیان افزایش نرخ بلیت موزه ها را آژانس‌داران باید بدهند