Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه مداخله‌جویانه سفیر انگلیس در بغداد دفتر برهم صالح رئیس جمهوری عراق جزئیات دیدار وی با دونالد ترامپ را منتشر کرد، دیداری که بر خلاف خواسته ملت و نمایندگان آن‌ها مبنی بر خودداری از دیدار با مقامات آمریکایی انجام شده است.۰۲ بهمن

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه السومریه، برهم صالح رئیس جمهوری عراق امروز در داووس سوئیس با دونالد ترامپ رئیس جمهور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برهم صالح در این دیدار گفته است اجازه تبدیل عراق به میدانی برای نزاع و تصفیه حساب‌ها را نخواهد داد و عراق تمایل دارد روابط متوازن و برابر با همه دوستان و همپیمانان برقرار کند.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است رئیس جمهور برهم صالح در چارچوب دستورکار نشست‌های روزانه خود با برخی از رهبران و سران کشورها، امروز مذاکرات مفصلی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس جهانی اقتصاد در داووس انجام داد.

این بیانیه آورده است صالح بر ضرورت تشدید تلاش‌های بین المللی برای تحکیم امنیت و ثبات در زمینه بین  المللی و منطقه‌ای تاکید کرد و گفت: تثبیت و تقویت آن تنها راه برای تضمین تحقق صلح فراگیر در منطقه است.

این بیانیه ادامه داد برهم صالح افزود که عراق به برقراری روابط متوازن و برابر با تمام دوستان و همپیمانان و به گونه‌ای که حاکمیتش را تقویت کرده و به تصمیمات مستقل آن احترام بگذارد و منافع ملت عراق را محقق کند و سبب ادامه پیشرفت اقتصادی و بازسازی شود، علاقه‌مند است و اجازه نمی‌دهد که عراق به میدانی برای نزاع و تصفیه حساب‌ها تبدیل شود.

بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آورده است: رئیس جمهوری آمریکا هم به نوبه خود بر حمایت کشورش از ثبات عراق و تمایل به تقویت روابط مشترک و گسترش حجم همکاری میان عراق  و ایالات متحده به صورتی که به نفع دو ملت باشد، تاکید کرد و از نقش محوری عراق در منطقه تمجید کرد.

بر اساس این بیانیه، در این نشست همچنین به مسئله وجود نظامیان بیگانه و کاهش آن‌ها در کشور و اهمیت احترام به خواسته‌های ملت عراق در حفظ حاکمیت ملی و تامین امنیت و ثبات پرداخته شد

اظهارات تحریک آمیز سفیر انگلیس در بغداد 

استفان هایکی سفیر انگلیس در ادامه اظهارات مداخله جویانه و تحریک آمیز خود به حمایت از تحرکات خشونت آمیز کسانی پرداخت که وی آن‌ها را معترض نامید و از برخورد قاطع نیرو‌های امنیتی با عناصر نفوذی و اخلالگر و برهم زننده امنیت و ثبات عراق انتقاد کرد و آن را غیرقابل توجیه خواند.   وی در ادامه دخالت خود در امور داخلی عراق گفت: باید پاسخ عملی به خواسته‌های تظاهرات کنندگان برای تحقق اصلاح داده شود.

هشدار المالکی: هر کس در انتخاب نامزد نخست وزیری مانع‌تراشی کند، مسئولیت پیامد‌های فاجعه‌بارتر آن را برعهده دارد 

نوری المالکی در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت طولانی شدن دوران جست‌وجوی نامزد مقبول و شایسته برای تصدی نخست وزیری در سایه اقدامات خرابکارانه که به تظاهرات رخنه کرده، قدرت حل مسائل را بسیار دشوار خواهد کرد و منجر به نتایج و پیامد‌های فاجعه‌بارتر خواهد شد و مسئولیت آن را کسانی برعهده دارند که در برابر انتخاب نامزد نخست وزیری مانع‌تراشی می‌کنند..

رایزنی حلبوسی و همتای اردنی درباره اوضاع منطقه   

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق و عاطف الطراونه همتای اردنی وی در دیدار با یکدیگر  روابط دوجانبه و اوضاع منطقه را بررسی رکدند

دفتر حلبوسی در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد الحلبوسی رئیس مجلس نمایندگان عراق روز سه شنبه با عاطف الطراونه رئیس مجلس نمایندگان اردن برای بررسی روابط دوجانبه و اوضاع منطقه دیدار کرد.

این بیانیه آورده است حلبوسی بر تمایل عراق برای تقویت همکاری میان عراق و  اردن در زمینه‌های مختلف بر اساس منافع متقابل و اهمیت هماهنگی مشترک برای مقابله با چالش‌های تروریسم و حفظ حاکمیت، امنیت، یکپارچگی و وحدت ارضی و مردمی عراق و حمایت از دولت عراق در پایان دادن به پرونده آوارگان و تضمین بازگشت آوارگان و ثبات تاکید کرد و از موضع ثابت اردن تمجید کرد که عبدالله دوم پادشاه اردن بر حمایت از اردن تاکید کرده بود.

این بیانیه افزود الطراونه هم بر موضع ثابت کشورش در حمایت از عراق برای مقابله با تمام چالش‌ها و تضمین سلامت و یکپارچگی عراق و احترام به حاکمیت آن و عدم استفاده از خاک عراق به عنوان میدانی برای نزاعات منطقه‌ای و بین  المللی و نیز ادامه هماهنگی و همکاری در تمام زمینه‌ها در راستای منافع دو ملت برادر تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برهم صالح عراق سوریه عراقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»

آفتاب‌‌نیوز :

نتانیاهو در دیدار با کامرون و بائربوک، حمایت انگلیس و آلمان از اسرائیل را «بی، چون و چرا» توصیف کرد.

دفتر نتانیاهو با انتشار یک بیانیه درباره این دیدار اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آن‌ها به خاطر "حمایت بی چون و چرای دولت‌هایشان و ایستادگی آن‌ها در دفاع بی سابقه در برابر حمله ایران به اسرائیل» تشکر کرده است.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، وضعیت غزه و ادامه جنگ اسرائیل علیه فلسطینیان ساکن این منطقه در محاصره، یکی دیگر از موضوعات رایزنی نتانیاهو با وزرای خارجه آلمان و انگلیس بود.

طبق بیانیه دفتر نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل «ادعا‌های سازمان‌های بین‌المللی درباره گرسنگی در غزه را رد کرد و مدعی شد که این رژیم در موضوع بشردوستانه» اقداماتی بیشتری انجام می‌دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بیانیه حشدالشعبی عراق درباره انفجار مهیب در یک پایگاه نظامی
  • بازگشت هرکول جیبی به ترکیب استقلال
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • ارتش مقتدر ایران معادلات جهانی را در منطقه برهم زده است
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند