Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@17:36:09 GMT

احتمال هجوم‌ملخ‌های‌صحرایی به بوشهر

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۴۳۷۶

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال با توجه به احتمال افزیش هجوم دستجات ملخ صحرایی به استان بوشهر نسبت به پارسال نیاز به مبارزه در سطوح بیشتر با این آفت احساس می‌شود. ناطقان: خسرو عمرانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به بارش‌های مناسب سه ماه اخیر و افزایش رطوبت خاک، پیش بینی می‌شود در بهمن ماه شاهد تکثیر ملخ‌های صحرایی وارد شده از سال قبل در کانون‌های آلوده استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: پیش بینی می‌شود امسال خسارت‌ها در استان بوشهر با توجه به رشد کانون‌های ملخ‌های صحرایی افزایش یابد که انتظار می‌رود نیاز به سطح مبارزه بالای ۸۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به بارش‌های مناسب در شبه جزیره عربستان و تکثیر ملخ‌های صحرایی در آن کشور، از بهمن ماه احتمال پرواز این دستجات به استان بوشهر وجود دارد. ایشان همچنین از ملخ‌های وارد شده از سمت شرق کشور نیز که تا بندرعباس پیشروی نموده احساس نگرانی کرد.

عمرانی با اشاره به اقداماتی کهپارسال انجام شد، گفت: سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی ۱۰۴ هزار هکتار بود که به ترتیب در شهرستان‌های دشتستان، گناوه، دیر، دیلم، تنگستان، بوشهر، دشتی و جم انجام شد. از این سطح، ۹۲ هزار هکتار آن به صورت زمینی و ۱۲ هزار هکتار به صورت هوایی انجام شده است.

او ادامه داد: بیشترین سطح مبارزه پارسال در مراتع و جنگل‌های استان بوشهر و بیش از ۵۲ درصد از کل سطح مبارزه بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: خوشبختانه پارسال در باغات استان بوشهر شاهد خسارت بسیار کم بودیم، چون با مبارزه به موقع از ورود ملخ‌های صحرایی به باغ‌های استان جلوگیری به عمل آمد.

عمرانی تاکید کرد: پارسال ۴۲ میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی هزینه شده است. منبع: ایرنا برچسب ها: هجوم ، ملخ های صحرایی ، بوشهر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هجوم ملخ های صحرایی بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی افزود: در سال گذشته ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشت و از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در استان ۱۲۵ نفر مرد و ما بقی زن هستند.

وی گفت: در این مدت شهرستان‌های بابل با ۳۷، ساری و میاندورود با ۲۸ و آمل با ۲۶ فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان‌های بهشهر و عباس آباد هر کدام ۲ فوتی گزارش شده است

بر اساس این گزارش شهریور با ۲۳، مهر با ۲۰ و آذر با ۱۹ مورد بیشترین فوتی و خرداد، تیر هر کدام با ۱۰ مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.

عضو شورای قضائی استان خاطر نشان کرد: هر چند طی سال‌های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.

کد خبر 6086031

دیگر خبرها

  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان در طرح راه‌های روستایی بوشهر
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی