Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و کمبودهای حوزه بهداشت و درمان استان قزوین که با محوریت تعیین تکلیف بیمارستان رحیمیان الوند با حضور سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: با واگذاری این بیمارستان، خواسته شهروندان شهرستان البرز مبنی بر خدمات رسانی مجدد بیمارستان رحیمیان برآورده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در مدت تعطیلی این بیمارستان خیریه طی یکسال اخیر، رایزنی‌ها و جلسات متعددی برای چاره اندیشی در خصوص آن صورت گرفت و باید مردم هرچه سریعتر نتیجه این رایزنی‌ها را مشاهده کنند.

بیمارستان خیریه رحیمیان تا ۱۲ بهمن ماه به بهره برداری برسد

رییس مجمع نمایندگان استان قزوین نیز در این جلسه گفت: امروز برای چندمین بار مسئولان از بیمارستان رحیمیان بازدید کردند در صورتی که این بیمارستان طی یکسال اخیر خدماتی به مردم ارائه نمی‌دهد.

سیده حمیده زرآبادی افزود: مشکل این بیمارستان یک راهکار بسیار ساده دارد اما علیرغم همه این بازدیدها و نگرانی‌ها هنوز در نقطه اول حل مشکل این بیمارستان قرار داریم.

وی گفت: امیدواریم مصوبات جلسه امروز موجب شود تا این بیمارستان تا ۱۲ بهمن ماه امسال به بهره برداری برسد.

عضو کمسیون صنایع و ‌معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان قزوین علیرغم نزدیکی به پایتخت، آمارهای پایین‌تری در ارایه خدمات بهداشتی و بیمارستانی از استان‌های غیر برخوردار دارد، افزود: وزارت بهداشت باید در حوزه بهداشت و درمان استان قزوین یک بازنگری ویژه داشته باشد زیرا ارائه خدمات در استان قزوین مطلوب نیست.

وی اضافه کرد: طبق قانون باید ارزش افزوده به استان‌ها بازگردانده و ‌در حوزه بهداشت استفاده شود که این مهم صورت نمی‌گیرد و درخواست داریم این موضوع با اولویت پیگیری شود.

بیمارستان خیریه رحیمیان الوند در سال ۱۳۷۷ با ۷۵ تخت بستری به دست خیری به نام دکتر علی رحیمیان در شهر الوند مرکز شهرستان البرز بنیاد گذاشته شد.

این بیمارستان تا سال گذشته با خدمات تعرفه‌ای مربوط به بیمارستان‌های خیریه به بیماران خود خدمات می‌داد، اما مسائل و مشکلات مالی موجب شد تا مسئولان این بیمارستان خواستار ارائه خدمات خود با تعرفه خصوصی شوند.

طی یک سال گذشته نیز با نوسانات قیمت در حوزه خدمات بهداشت و درمان که همه بیمارستان‌ها را با کاهش درآمد و افزایش هزینه‌ها و بدهی‌ها مواجه کرد هیأت مدیره این بیمارستان نیز دچار چالش‌هایی شد تا اینکه ابتدای سال جاری در اقدامی از قبل اعلام شده خدمات بیمارستان تعطیل و هم اکنون نیز با گذشت چند ماه فقط کلینیک‌های آن خدمات دهی می‌کنند.

در آخرین نشست‌ بررسی مشکلات این بیمارستان، ۲ پیشنهاد مبنی بر تداوم خرید خدمات به شرط اختصاص ردیف بودجه جداگانه و همچنین اهدای بیمارستان به دانشگاه به شرط تأمین تعهدات مالی و غیر مالی بیمارستان رحیمیان مطرح شد که در نهایت با توافق طرفین پیشنهاد اهدای بیمارستان مورد قبول قرار گرفت تا پس از رایزنی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نسبت به آن اقدام شود.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین استانداری قزوین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری قزوین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استانداری قزوین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۴۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت حیدری زاده ظهر سه شنبه در دیدار با حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن تبریک فرارسیدن هفته سلامت و تلاش از جهادگران این عرصه، خاطرنشان کرد: در طی شش ماه گذشته توانستیم اعتبارات خوبی برای حوزه سلامت استان جذب کنیم که نتیجه آن ورود تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی استان است و امیدواریم در آینده نزدیک این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری پویش‌های مختلف سلامت در استان، افزود: پویش ملی سلامت جهت سنجش فشار و قندخون با پوشش ۹۲ درصدی افراد بالای ۱۸ سال، پویش ملی تغذیه سالم در خصوص کاهش استفاده از نمک و همچنین افزایش استفاده از شیر و فرآورده‌های آن در سفره مردم، پویش استانی سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته ملی سلامت، پویش خداپسندانه نذر خون و پویش نسخه حضور و دعوت از کادر بهداشت و درمان استان به حضور حداکثری در انتخابات سال گذشته از مهمترین این پویش‌ها هستند.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت وزیر بهداشت و استاندار ایلام ۵۰ میلیارد تومان به تکمیل و تجهیز این بیمارستان اختصاص یافت.

حیدری‌زاده ادامه داد: اولین مرکز تخصصی جراحی اطفال نیز با حضور متخصصین موسسه خیریه محکم در بیمارستان رازی ایلام افتتاح شد که خوشبختانه مورد استقبال مردم عزیز استان قرار گرفته است و همه روزه به ویزیت، جراحی و درمان افراد دارای ناهنجاری‌های مادرزادی می‌پردازند.

کد خبر 6086569

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است