Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی وزارت کشور، گفت: موافقت مجلس با مساوی شدن سهم دولت و مدیریت شهری و روستایی از مالیات بر ارزش افزوده، حمایت خوبی از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا مهدی جمالی‌نژاد، با بیان اینکه اعتبارات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در شرایط کنونی برای مدیریت شهری و روستایی کشور مهم و تأثیرگذار است، گفت: خوشبختانه در جریان بررسی ماده ۴۱ لایحه مالیات بر ارزش افزوده، نمایندگان مجلس با مساوی شدن سهم درآمد عمومی کشور و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی وزارت کشور، اضافه کرد: سهم درآمد عمومی به‌عنوان مالیات به حساب خزانه داری کل کشور واریز و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌عنوان عوارض حسب مورد به حساب تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی استان و حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود.

وی همچنین مشخص شدن سهم شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای بدون دهیاری و مناطق عشایری از عوارض و سایر جزئیات این موضوع توسط نمایندگان مجلس در جریان بررسی ماده ۴۲ لایحه مالیات بر ارزش افزوده را هم خبر خوبی برای خانواده بزرگ مدیریت شهری و روستایی کشور دانست.

به گفته جمالی نژاد، به موجب ماده ۴۵ لایحه مالیات بر ارزش افزوده که به تصویب نمایندگان مجلس رسید، عوارض آلایندگی وسایل نقلیه برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرهای آلوده هزینه می‌شود.

وی همچنین موافقت مجلس با توزیع عوارض و جریمه‌های آلایندگی به نسبت جمعیت بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های همان شهرستان در جریان بررسی ماده ۴۳ لایحه مالیات بر ارزش افزوده را نیز حمایت دیگری از مدیریت شهری و روستایی عنوان کرد.

معاون عمرانی وزارت کشور، ابراز امیدواری کرد با موافقت مجلس با لایحه مالیات بر ارزش افزوده و ابلاغ آن به صورت قانون، شاهد حمایت‌های قانونی خوبی در زمینه ارتقای سطح خدمت رسانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عموم هموطنان و برنامه ریزی برای اداره مطلوب شهرها و روستاها باشیم.

انتهای پیام/4127/

منبع: آنا

کلیدواژه: مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور توسعه حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی صبح امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای درباره موضوع پیگیری وصول معوقات پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های صنعتی در استان گفت: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص وصول حق آلایندگی استان‌ها، در راستای عدالت اجتماعی و تحقق حقوق عامه مردم خوزستان، مطالبات معوق چهار شرکت نفت و گاز استان به حیطه وصول درآمده که پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور به منظور مصالح استان و بهبود محیط زیست و تأمین منابع شهرداری‌های استان از سوی مدیران مربوطه هزینه می‌شود.

وی افزود: با توجه به صدور احکام نمایندگی از سوی این دادگستری برای نماینده تعرفه شده از سازمان امور مالیاتی کشور، جمع وصولی عوارض آلایندگی با احتساب ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ و فروردین سال جاری، به مبلغ هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر از پیگیری‌های رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جهت پیگیری وصول عوارض آلایندگی در سال گذشته و فروردین ماه سال جاری، گفت: این دادگستری همکاری‌های لازم را در راستای تحقق درآمدهای عمومی کشور به ویژه وصول عوارض آلایندگی و پیگیری حقوق مردم، کما فی سابق پیگیری و معمول خواهد داشت.

کد خبر 6086041

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • وصول ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟