Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@18:13:39 GMT

تولید80میلیون‌تن‌محصولات‌زراعی‌درکشور

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۴۴۹۷

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از تولید سالانه 80 میلیون تن محصولات زراعی در کشور خبر داد. ناطقان: عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی امروز در مراسم رونمایی از دستاوردهای صنعت زنبورداری در سالن تلاش با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: زنبور یکی از سیکل‌های پایدار برای حیات طبیعت است و در گام اول باید از این حشره حمایت شود تا محیط زیست پایدار بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کشاورز همچنین گفت:‌ 250 هزار هکتار کشت کلزا در کشور داریم که زنبورداران از این کشت استقبال می‌کنند و وجود زنبور در کنار کشت کلزا عملکرد این دانه روغنی 25 تا 40 درصد افزایش می‌دهد.

وی افزود: اگر کشاورز زنبور عسل در کنار کلزا داشته باشد 2 تن در هکتار اضافه برداشت می‌کند یعنی 30 درصد افزایش عملکرد پیدا می‌کند که در آن صورت سالانه بین 60 تا 70 هزار تن کلزا به واسطه حضور زنبور عسل افزایش می‌یابد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: برخی از محصولات مانند تولید آفتاب‌گردان کاملاً به زنبور عسل وابسته است که اگر نباشد در هر هکتار 500 کیلوگرم افت محصول پیدا می‌کند و دانه آفتاب‌گردان پوچ می‌شود.

کشاورز خبر داد: سالانه 80 میلیون تن محصولات زراعی در کشور تولید می‌شود و در یک محصول که خیلی وابسته هستیم یونجه به عنوان غذای دام است که به غیر از زنبور نمی‌تواند آن را بارور کند.

وی با بیان اینکه معتقدم باید کارهای تصدی‌گری را به بخش خصوصی واگذار کنیم، گفت: ایده‌ مشارکت خصوصی خصوصی را تأکید می‌کنم که در تولید هم بسیار مؤثر است. صندوق‌ها یک ابزار توسعه هستند و نه اینکه منبع وام باشند. باید دانش را به کالا تبدیل کرده و تولید ثروت کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: اغلب کشاورزان به وضع موجود راضی هستند که این منشأ تغییر نمی‌شود که باید فکری کنیم که خلق ثروت ایجاد شود.

کشاورز همچنین افزود: صندوق حمایت از کشاورزی با مدیریت مردم باعث توسعه این بخش می‌شود و دولت باید پایش را از کارها بیرون بکشد و امور را به شرکت‌های تعاونی واگذار کند صحبت من با زنبورداران است که عملکرد تولید پایین است برای برون‌رفت از این مسئله باید با افزایش بهره‌وری و انتقال دانش بیشترین بازده را به دست آوریم. در کنار عسل، تولید ژل، نیش زنبور عسل و بره موم تولید شود.

در این مراسم همچنین از سامانه مبادلات الکترونیکی صنعت زنبورداری ایران رونمایی شد که تا کنون 5 میلیارد تومان گردش مالی داشته است. همچنین رونمایی و معرفی قرص ژل رویال انجام شد. در این مراسم اعلام شد عسل اگر کیلویی 100 هزار تومان باشد اما با  تولید یک کیلو ژل رویال 4.5 میلیون تومان ارزش به دست می‌آید و زنبورداری باعث گرده‌افشانی برای محیط زیست و افزایش عملکرد محصول می‌شود.

همچنین بانکی‌پور مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری هنگام رونمایی از محصولات جدید از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خواست جلوی واردات ژل رویال گرفته شود زیرا در تولید این محصول خودکفا هستیم و اکنون ژل رویال چینی با دلار آزاد کیلویی 500 هزار تومان وارد می‌شود اما ژل رویال ایرانی و درجه یک کیلویی 4.5 میلیون تومان است که نمی‌توانیم با این واردات رقابت کنیم.

همچنین در این مراسم از زنبورداران نمونه محمدرضا کوهی که با سرمایه‌گذاری خودش دانش تولید ژل رویال را کسب کرده و در اختیار زنبورداران قرار داده بود و همچنین حسن سلیمانی که با تولید منحصربه‌فرد تجهیزات زنبورداری و تولید سلول‌های ژل رویال به عنوان تولیدکننده برتر تقدیر شد. منبع: فارس برچسب ها: تولید ، محصولات زراعی ، زنبورداران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تولید محصولات زراعی زنبورداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مستمر ناظران در مراکز خرید محصولات زراعی + فیلم

محمد برزعلی افزود: امسال تولید حدود یک میلیون تُن گندم، بیش از ۱۱۰ هزار تُن کلزا، ۱۶۰ هزار تُن جو و بیش از ۱۲۰ هزار تُن سیب زمینی در استان پیش بینی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • حضور مستمر ناظران در مراکز خرید محصولات زراعی + فیلم
  • افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۲۰ درصدی تولید انواع محصولات کشاورزی در کردستان
  • اثرگذاری بانک کشاورزی در تحقق سند ملی امنیت غذایی با پرداخت بیش از ۲۰۰۰ هزار میلیارد تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • خرید نهال اصلاح شده با قیمت ۲۹ هزار تومان