Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان هشتمین همایش سالانه طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس، فعالان این حوزه دغدغه‌های خود را در زمینه تامین مواد اولیه، نبود ارتباط سازنده بین طراحان و تولیدکنندگان، ضعف تولیدکنندگان داخلی در برندسازی و ضرورت ارایه لباس‌های فاخر متناسب با فرهنگ ایرانی مطرح کردند.

به گزارش ایسنا، هشتمین همایش سالانه طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس، امروز دوم بهمن ماه در تالار وحدت با حضور تعدادی از طراحان و تولید کنندگان داخلی، انجمن ها و مسئولان دولتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم از سومین «کتاب ملی مد و لباس ایران» با حضور ذوالقدر نماینده مجلس و جمعی از صاحبان برندهای معتبر پوشاک و طراحان داخلی لباس رونمایی شد.

در بخش ابتدای هشتمین همایش سالانه طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس، مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس می‌توانند به عنوان چهره‌های تاثیرگذار در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور باشند.

وی ادامه داد: مسلما همکاری و همفکری با طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس می تواند راهگشای بسیاری از مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی کشور باشد، همچنین این گروه ها می توانند در مسایل مربوط به نسل جوان، اصلاح و تغییر مسیر مهندسی کشور، احیای صنعت تولیدات مد و لباس نقش آفرینی کنند.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس تاکید کرد: قطعاً در بستر برنامه‌ها و سیاست‌های کارگروه مد و لباس طراحان و تولیدکنندگان می‌توانند زمینه ساز ایجاد تاریخ جدیدی از رنگ و تغییر سلایق مصرف مد و لباس با رنگ و بوی ایرانی ـ اسلامی باشند.

موانع تولیدکنندگان لباس در ایران

در جریان هشتمین همایش سالانه طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس، تعدادی از صاحبان برندهای داخلی پوشاک نقطه نظرات خود را بیان کردند.

یکی از تولیدکنندگان پوشاک با اشاره به ضرورت تسهیل مسیر صادرات لباس‌های ایرانی، گفت که اگر بتوانیم یک کت و شلوار صادر کنیم به اندازه یک بشکه نفت سود می‌کنیم؛ بنابراین هم باید ورود کالاهای قاچاق ممنوع شود و هم باید به فکر صادرات محصولات داخلی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهایی مثل روسیه باشیم.

این تولیدکننده همچنین با بیان اینکه شرایط بسیار سختی را برای تامین مواد اولیه سپری می کنیم بر ضرورت آشتی بین طراحان و تولیدکنندگان لباس تأکید کرد و گفت: طراح و تولیدکننده‌ها باید با هم هماهنگ باشند و نیاز جامعه و بازار را بررسی و محصولاتی با کیفیت، متنوع و نوآورانه تولید کنند.

همچنین تولیدکننده دیگری با تاکید بر مشکلات اقتصادی تولیدکننده‌ها گفت: در حال حاضر همه تولیدکنندگان و طراحان داخلی مد و لباس در جبهه جنگ هستند آن هم جنگ اقتصادی و هر روز می‌جنگند.

تولیدکننده‌های لباس به فکر برندسازی باشند

در ادامه همایش سالانه طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس، یکی از تولیدکنندگان با اشاره به ضرورت برندسازی توسط تولیدکننده‌های داخلی گفت: برای اینکه یک برند شکل بگیرد، در ذهن مردم بماند و توسعه یابد، باید طراحی خوبی برای پوشاک و لباس داشته باشیم؛ بنابراین تولیدکننده‌ها خود باید هزینه طراحی و طراحان را بپردازند قطعاً در این صورت تولیدکننده‌ها بعداً سود حاصل از آن را به دست خواهند آورد.

در این همایش یکی از تولیدکننده‌ها با اشاره به ضرورت تولید مد و لباس‌های مطابق با فرهنگ ایرانی گفت که باید از طراحان ایرانی برای تولید لباس‌ها استفاده کنیم و حتماً باید این لباس‌ها با فرهنگ خودمان آمیخته باشد. ضمن اینکه داشتن یک آرم نشان‌دهنده برند بودن نیست بلکه باید با کمک طراحان بتوانیم نقش خود را در جامعه ایفا کنیم و پوشاک هویت‌دار و فاخر به مشتری ارائه دهیم.

همچنین این تولیدکننده تاکید کرد که همه برندها نباید از هم تقلید کنند بلکه باید هر یک از برندها بتوانند سبک خود را داشته باشند پوشاک ایرانی از لحاظ محصول با پوشاک خارجی رقابت دارد اما از لحاظ برندینگ نمی‌تواند با پوشاک خارجی رقابت کند.

طرح‌هایی که در خانه‌های مد خاک می‌خورد

در ادامه همایش سالانه طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس یکی از طراحان سرشناس بر ضرورت ارتباط بین طراحان و تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: طرح‌ها نباید در خانه‌های مد باقی بماند و یا تنها برای اقشار خاصی تولید شود بلکه این طرح‌ها باید به تولید انبوه رسیده و همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
در شرایط موجود طراحان لباس با وجود همه محدودیت‌ها تلاش بسیاری برای رقم زدن طرح‌های جذاب و متنوع می‌کنند اما همکاری بین تولیدکننده‌ها و طراحان دچار اشکالاتی است. در حال حاضر طرح‌های بسیار متنوعی در حوزه لباس بانوان وجود دارد اما متاسفانه در خانه‌های مد باقی مانده‌اند در حالی که اینها می‌توانند فرصت رونق و تولید ملی را فراهم کنند.

مجلس به دنبال حل مشکلات گمرکی تولیدکننده های داخلی/تسهیلات مالی به تولیدکنندگان لباس

ذوالقدر نماینده مجلس تاکید کرد: پیگیر حل موانع تامین مواد اولیه برای واحد‌های تولید پوشاک هستیم.

مجلس به دنبال حل مشکلات گمرکی تولیدکننده‌های داخلی/تسهیلات مالی به تولیدکنندگان لباس

به گزارش ایسنا، در هشتمین همایش سالانه طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس که امروز دوم بهمن ماه در تالار وحدت برگزار شد، فاطمه ذوالقدر ـ عضو فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ـ با اشاره به ابلاغیه مجلس مبنی بر ضرورت استفاده از ظرفیت زنان در پست‌های دولتی، گفت: بر اساس این ابلاغیه باید در همه دستگاه‌های دولتی تا ۳۰ درصد از ظرفیت زنان استفاده شود. خوشبختانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نحو احسن از این ظرفیت استفاده شده و زنان در بخش‌های مختلف حضور دارند به ویژه در حوزه مد و لباس که با ذائقه زنان بیشتر سازگار است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مد و لباس مشکلات متعددی وجود دارد، گفت: عمده مشکلات تولیدکننده‌ها مربوط به تامین مواد اولیه است که خوشبختانه با پیگیری‌های کارگروه مد و لباس، کمیته مواد اولیه با حضور همه گروه‌های مربوط تشکیل شده است تا موانع پیشروی تامین مواد اولیه برطرف شود و شاهد رونق صنعت نساجی باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت حمایت دولت و مجلس از تولیدکنندگان لباس در راستای رونق واحد‌های تولیدی تصریح کرد: متاسفانه اکثر واحدهای تولیدی در شرایط موجود به دلیل تحریم‌های ظالمانه دچار مشکل شده‌اند.  سازمان برنامه و بودجه باید به واحد‌های تولیدی تسهیلات بدهد تا بتوانند همه حقوق معوقه کارکنان خود را پرداخت کنند و هم ضمن تامین مواد اولیه چرخ کارخانه خود را بچرخانند. بانک ها هم برای پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی، کارآفرینان و بنگاه های اقتصادی آمادگی دارند.

وی با اشاره به تنوع طرح های لباس، گفت: یکی از منافع تحریم برای کشور ما این بود که توانستیم بر تقویت تولد داخل، اشتغال‌زایی و استفاده بهینه از نیروی کار، تمرکز داشته باشیم.

ذوالقدر با تاکید بر ضرورت استفاده از مدهای ایرانی گفت: مد لباس بومی در استان های مختلف وجود دارد و از طراحان لباس دعوت می کنیم در این عرصه فعالیت کرده و توانایی‌های خود را به کار بگیرند و به تولید داخل مطابق با فرهنگ و ارزش‌های ایرانی ـ‌ اسلامی کمک کنند.

این عضو فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره بر ضرورت صادرات پوشاک ایرانی گفت: باید بتوانیم بازارهای خارجی را برای تولیدات داخلی جذب کنیم. برخی برندهای ایرانی می‌توانند با نمونه‌های خارجی رقابت کنند و تنها نیاز به حمایت دارند تا در بازارهای داخلی و خارجی مطرح شوند.

ذوالقدر با بیان اینکه قیمت لباس‌ها هم باید مناسب باشد، گفت: علاوه بر کیفیت و تنوع رنگ‌ها و طرح ها باید لباس های ایرانی با قیمت مناسب ارائه شود تا امکان خرید برای مردم باشد.
امیدواریم در مجلس بتوانیم در ترخیص مواد اولیه و مسائل گمرکی مشکلات را حل کنیم تا موانع کسب و کار برطرف و فرصت مناسب برای جوانان خلاق و ایده پرداز فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن

یوسف نیک انجام در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره طنز و رسانه «طنز پهلو» یادمان کیومرث صابری فومنی ملقب به «گل آقا» منتشر شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود، افزود: داستان کوتاه طنز، کاریکاتور و کارتون، شعر طنز، طنز چند رسانه‌ای (محتوای شبکه‌های اجتماعی)، نثر طنز (طنز مطبوعاتی) و با موضوعات: انتخابات، یک بام و دو هوای حمایت غرب از مردم غزه، بسته شدن پنجره جمعیتی در آینده نزدیک و پیر شدن ایران، توهمات اپوزسیون جمهوری اسلامی ایران، ورزش به ویژه فوتبال، گرانی خودرو، خانه و کرایه خانه، مصائب اینترنت آفت‌های فضای مجازی (اعتیاد به گوشی، فود بلاگرها، بلاگرهای بی‌سواد، فیک نیوزها و …) جهان گردی ایرانی‌ها و ایران گردی جهانیان، صرفه جویی در مصرف آب و انرژی، بروکراسی اداری آزاد از بخش‌های این جشنواره است.

نیک انجام اضافه کرد: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ به نشانی http://tanz.pressfestival.ir ارسال کنند.

گفتنی است؛ مراسم پایانی این جشنواره در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در شهر فومن، زادگاه مرحوم کیومرث صابری فومنی برگزار می‌شود.

کد خبر 6081666

دیگر خبرها

  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن
  • نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
  • نمایش اسب های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی در شهرستان های کرمان برگزار می شود
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد
  • راه‌اندازی یکصد و بیست و هشتمین جایگاه دومنظوره