Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@08:25:21 GMT

جزئیات آخرین آمار بنگاه‌های مشکل‌دار در بوشهر

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۴۷۶۷

جزئیات آخرین آمار بنگاه‌های مشکل‌دار در بوشهر

آخرین جزئیات از آمار بنگاه‌های مشکل‌دار اقتصادی در استان بوشهر تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، پنجم اردیبهشت سال 1389 بود که دولت وقت برای رفع مشکلات سد راه تولید ازجمله مشکل سرمایه در گردش، به پیشنهاد رئیس‌جمهور و به استناد اصل 127 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ستاد تسهیل امور و پشتیبانی از واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی به ریاست وزیر صنایع و معادن به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور اجرایی، تشکیل و پس از آن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین آمار بنگاه‌های مشکل‌دار در بوشهر

سیدحسین حسینی‌ در گفتگو با خبرنگار فارس از بوشهر، در خصوص  برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع مواند تولید در استان بوشهر، اظهار داشت: تاکنون 84 جلسه کارگروه تسهیل در استان بوشهر برگزار شده که منجر به یک‌هزار و 111 مصوبه برای اجرا از طریق دستگاه‌های اجرایی مرتبط به تولید بوده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان بوشهر از بررسی 948 پرونده مشکل بنگاه‌های اقتصادی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 80 بنگاه تولیدی جهت استفاده از تسهیلات رونق تولید از طریق سامانه بهین یاب ثبت‌نام نموده‌اند که از این تعداد 68 مورد به بانک‌های عامل ارجاع شده که تاکنون به 40 بنگاه مبلغ 70 میلیون و 816 هزار ریال پرداخت و مابقی در دست بررسی و اقدام می‌باشند.

وی افزود: طی مدت‌زمان مذکور تعداد 35 بنگاه تولیدی جهت استفاده از تسهیلات تبصره 18  از طریق سامانه بهین یاب ثبت‌نام نموده‌اند که از این تعداد 27 واحد به مبلغ 23 میلیون و 510 هزار ریال به بانک‌های عامل نظیر بانک صنعت و معدن، آینده، سپه، تجارت، توسعه تعاون، پست‌بانک و بانک ملی ارسال‌شده است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های انجام‌گرفته  از طریق کارگروه تسهیل از ابتدای سال جاری تاکنون  بیش از 60 درصد از مصوبات این ستاد اجرایی شده است و تشکیل جلسات طبق برنامه‌ریزی انجام‌گرفته هر هفته بصورت مستمرباحضور استاندار محترم بوشهربرگزار می‌گردد.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان بوشهر به اهداف و عملکرد کارگروه تسهیل طی سال جاری اشاره کرد و گفت: بررسی و تصمیم‌گیری جهت تأمین سرمایه موردنیاز واحدها (ثابت و گردش)، تعیین تکلیف بدهی معوق بنگاه‌های اقتصادی به بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی نظیر امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و غیره، فعال‌سازی و احیاء واحدهای راکد به چرخه مجدد تولید، افزایش ظرفیت تولیدی واحدهایی که زیر ظرفیت اسمی فعالیت دارند، از برنامه های ستاد تسهیل است.

وی افزود: بررسی روند پیشرفت فیزیکی طرح‌های بالای 60 درصد به‌منظور تسریع نمودن آن برای بهره‌برداری، بررسی رفع مسائل و مشکلات طرح‌ها و واحدهای تولیدی در  امور زیربنایی و بررسی رفع مشکلات تأمین مواد اولیه بنگاه‌های تولیدی و همچنین سوخت موردنیاز، تخصیص زمین، پیگیری صدور مجوز لازم برای سرمایه‌گذاری لازم از طریق دستگاه‌های متولی صدور مجوز فعالیت از جمله مواردی است که از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر انجام می‌شود.

حسینی ابراز کرد: در راستای رونق تولید و تأمین منابع مالی بنگاه‌های تولیدی، تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و سرمایه ثابت موردنیاز برای طرح‌های صنعتی، معدنی دارای پیشرفت فیزیکی 60 درصد به بالا، بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی، معدنی و صنوف تولیدی، با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک پرداخت می‌شود. ضمناً نرخ سود تسهیلات بر اساس دستورالعمل ابلاغ‌شده خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان بوشهر خاطرنشان کرد: بنگاه‌های تولیدی می‌توانند برای استفاده از تسهیلات  برنامه تولید و اشتغال موضوع‌بند الف تبصره 18 به سامانه بهین یاب به آدرس www.behinyab.ir  مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگروه تسهیل مدیرکل صنعت و معدن بنگاه بنگاه اقتصادی مشکل دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|احسان ارکانی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است، دولت با اتخاذ یک تصمیم مشخص برای واگذاری بنگاههای وابسته به خود به بخش عمومی و مردمی اقتصاد زمینه تحقق شعار سال را فراهم کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص الزامات شعار سال گفت: برای تحقق جهش تولید،  بایستی همه قوا به ویژه دولت محترم  با واگذاری بنگاه‌های اقتصادی وابسته به خود،  به مردم  و بخش مردمی اقتصاد، ضمن کاهش زیان دهی این قبیل بنگاه‌ها، هم زمینه حضور مردم در بخشهای مختلف فراهم شود و‌ هم زمینه رونق و شکوفایی بنگاه‌های مذکور و افزایش سهم مشارکت عمومی اقتصاد کشور فراهم گردد.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است
  • دستگاه قضایی، حامی بنگاه‌های اقتصادی و فعالیت های تولیدی خواهد بود
  • واکنش کارشناس حقوقی درباره منع خرید سهام سرخابی ها از سوی بانک‌ها
  • هدف‌گذاری برای تسهیل پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|احسان ارکانی
  • بازگشت وجه برنده نشدگان حراج سکه چه شد؟
  • موارد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی استان بوشهر بررسی شد
  • بررسی دلایل عمده مشکلات دود خروجی از خودرو
  • اجرای ۱۴۵ هزار متر مکعب آب‌شیرین‌کن جدید در استان بوشهر
  • شیرین‌سازی روزانه ۱۰۵ هزار متر مکعب آب در بوشهر