Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس در همین حال موارد عفونت با ویروس جدید از آمریکا، هنگ‌کنگ، ماکائو و مکزیک گزارش شد.

مقامات چینی هشدار داده‌اند که این بیماری در فصل تعطیلات فعلی مربوط به سال نوی قمری چینی که در آن میلیون‌ها نفر در داخل کشور و به خارج کشور مسافرت می‌کنند، می‌تواند گسترش بیشتری پیدا کند و از طرف دیگر مشاوران رسمی  از مردم شهر ووهان، کانون شیوع بیماری خواسته‌اند، این شهر را ترک نکنند و از اجتماعات و گردهمایی‌های عمومی پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه دولتی چاینا دیلی روز چهارشنبه گزارش کرد که ۱۷ نفر به علت عفونت با کوروناویروس جدید درگذشته‌اند.

قربانیان کوروناویروس در چین ۹ نفر شدند | اولین مورد ابتلا به ویروس مرموز در آمریکا رسیدن کوروناویروس به هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ نخستین مورد عفونت کوروناویروس جدید را به دنبال شیوع این ویروس در شهر ووهان در مرکز چین در این جزیره گزارش کرد.

این شیوع که در ووهان شروع شد، به سایر شهرهای چین ازجمله پایتخت پکن، شانگهای و ماکائو سرایت پیدا کرده است و به خارج از مرزهای این کشور هم رسیده و در کره جنوبی، تایلند و ژاپن موارد عفونت با این ویروس شناسایی شده است.

این بیمار با قطار سریع‌السیر از سرزمین اصلی چین به هنگ‌کنگ وارد شده بود و در بیمارستان کوئین الیزابت در این جزیره بستری شده است.

در آستانه وضعیت اضطراری

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه گروهی از کارشناسان مستقل را تعیین کرد تا دراین‌باره که این شیوع باید به‌عنوان اضطرار جهانی اعلام شود، نظر دهند.

لی بین، معاون رئیس کمیسیون ملی بهداشت چین در یک کنفرانس خبری به همراه کارشناسان بهداشتی گفت: «انتقال انسان به انسان و عفونت کارکنان پزشکی با ویروس جدید رخ داده است. شواهد نشان داده‌اند که این ویروس از طریق مجرای تنفسی منتقل می‌شود و امکان جهش ویروسی وجود دارد.»

وحشت ویروسی بالا می‌گیرد| چین انتقال انسان به انسان کوروناویروس جدید را تایید کرد

این بیماری از نوع تازه شناخته‌شده‌ای از کوروناویروس‌ها است، خانواده‌ای از ویروس‌ها که باعث سرماخوردگی و نیز بیماری‌های وخیم‌تر مانند سارز می‌شوند. شیوع سارز (نشانگان شدید حاد تنفسی) در سال‌های ۲۰۰۲-۲۰۰۳ در چین و گسترش آن به چندین کشور دیگر به مرگ حدود ۸۰۰ نفر انجامید. برخی کارشناسان کوروناویروس جدید را با کوروناویروس عامل مرس (نشانگان تنفسی خاورمیانه) مربوط می‌کنند که به‌آسانی میان انسان‌ها منتقل نمی‌شود و تصور می‌شود از شترها منشأ گرفته باشد.

اما دفتر آسیای سازمان جهانی بهداشت این هفته در توئیتی اعلام کرد: «ممکن است اکنون انتقال مداوم انسان به انسان ویروس وجود داشته باشد» که در این صورت امکان انتشار آسان‌تر این عفونت تنفسی فراهم می‌شود و دیگر نیازی به یک منبع حیوانی برای ایجاد عفونت وجود ندارد.              

کد خبر 480025 برچسب‌ها بیماری ریوی بیماری - ویروس چین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری ریوی بیماری ویروس چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ «شکاف کام و لب» یک نقص خلقتی است که معمولاً در دوران جنینی در طول تشکیل صورت نوزاد رخ می‌دهد. این شکاف می‌تواند از کنار کام تا لب بروز کند و در برخی موارد تا پایین گوش نیز گسترش یابد.

عبدالجلیل کلانتر هرمزی فوق تخصص جراحی پلاستیک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به قابل اصلاح بودن شکاف لب و کام اظهار کرد: این عارضه یک ناهنجاری هنگام تولد است، در کشورهای پیشرفته آمار ابتلا به آن به ازای هر ۷۰۰ نفر یه مورد است اما این آمار در کشور ما به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد مبتلا به شکاف لب است.

وی افزود: این ناهنجاری می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که یکی از آنها ژنتیکی است که از طریق ژن منتقل می‌شود، همچنین مصرف بعضی از دارو‌های خواب‌آور، ضد تشنج و آرامبخش‌ها توسط مادر، در مدت زندگی جنینی خصوصا در سه ماه اول می‌تواند موجب این عارضه شود.

هرمزی ادامه داد: بعضی از عفونت‌های ویروسی مثل سرخک، سرخچه و اوریون می‌تواند موجب شکاف لب و کام باشد، همچنین مصرف سیگار و الکل نیز از عوامل دیگر این عارضه شناخته می‌شوند.

وی گفت: شکاف لب و کام بیش از ۱۰۰ نوع وجود دارد و بسته به عامل بیماری‌زا و میزان اثر و زمان تاثیر آن در جنین می‌تواند تنوع ایجاد کند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: اگر جنینی با این عارضه متولد شود با توجه به شدت، بیماری‌های همراه و نوع بیماری شکاف لب، درمان‌های متفاوتی تجویز می‌شود که مهم‌ترین آنها جراحی است. درمان‌های مراقبتی، روانکاوی، روانشناسی، مددکاری‌ اجتماعی، مراقبت‌های برای شیرخوردن، بهداشت و عفونت‌های زخم نیز از دیگر مراحل درمان است.

وی افزود: در صورتی که شکاف لب و کام لب پیچیده نباشد معمولا زیر ۵ ماهگی و ترجیحا ۳ تا ۴ ماهگی عمل جراحی امن و خوبی برای بیمار انجام خواهد شد که در ۹۰ درصد موارد به جراحی تکمیلی نیازی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • بازداشت ۸۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد