Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ارسلان زارع عصر چهارشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر استان افزود : گیلان از تمامی شاخصه های لازم برای جذب گردشگر اعم از داخلی و خارجی برخوردار است؛ از این رو باید برنامه ریزی های لازم برای برخورداری از ظرفیت های استان در راستای توسعه پایدار گردشگری که باید پایه محوری اقتصاد استان باشد، انجام شود.

وی با اشاره به  اینکه تمامی شهرستان های استان از جاذبه ها متنوع و بسیاری اعم از طبیعی، تاریخی برخوردار است، اظهار کرد : ضمن آنکه فرهنگ غنی و آداب و رسوم این مردمان اصیل می تواند خود فرصتی ارزشمند برای ایجاد جاذبه های فرهنگی در برگزاری جشنواره ها،   آیین ها و نیز مسابقات ورزشی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی خاطرنشان کرد :از این رو باید تلاش شود تا در قالب این برنامه ها حضور گردشگران را در تمامی شهرستان های استان شاهد باشیم.

 وی تاکید کرد: به منظور توسعه گردشگری به ویژه داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب و بهینه در بخش های مختلف به مسافران و گردشگران و نیز ساماندهی و نظارت بر خدمات بویژه طی ایام نوروز، باید ستاد خدمات سفر عملکرد گسترده و همه جانبه ای داشته باشد.

 زارع با تاکید بر اینکه ستاد سفر دائمی است،  تصریح کرد: این ستاد نباید منحصر به نوروز باشد و در طول سال باید عملکرد موثر و شاخصی در حوزه  برنامه ریزی در راستای توسعه و ارتقا خدمات دهی به زائران ارائه دهد و کمیته های مربوطه در شهرستان ها هم فعال باشند تا بتوانیم برنامه‌ریزی لازم را به ویژه برای ایام نوروز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه  در سال های اخیر به گواه آمار سرعت جذب گردشگر به ویژه خارجی نسبت به سالهای گذشته افزایش دارد ، اظهار کرد: باید از فرصت ایجاد شده، برای رونق گردشگری و اقتصاد استان بهره بهینه برد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه میهمان نوازی مردم گیلان زبانزد است، گفت:  باید همه فعالان در عرصه خدمات دهی به مسافران و گردشگران اعم از داخلی و خارجی رفتار و برخوردی شایسته این شهرت و ویژگی داشته باشند.

 استاندار گیلان با اشاره به بیشترین مهمانان خارجی استان طی نوروز سال قبل گفت : بیشترین گردشگران خارجی در استان از کشورهای آذربایجان،  آلمان، عراق، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن و روسیه بوده اند.

وی تصریح کرد : در واقع باید نسبت به گردشگران داخلی و خارجی با احترام رفتار کرد و خدمات مناسب به آنها ارائه  داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پارسال بندر انزلی بعد از  رشت دومین شهرستان از لحاظ ماندگاری و اقامت مسافر در شب بوده است، بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت منطقه آزاد انزلی و جذب بیشتر مسافر و گردشگر نیز تاکید کرد.

 وی با اشاره به مزیت های گردشگری دریایی استان هم گفت : ۲۰ درصد گردشگران می توان در بخش داشت ضمن آنکه امنیت دریایی بسیار حائز اهمیت است و باید این موضوع در اولویت بخش های مربوطه قرار گیرد.

زارع خاطرنشان کرد : در این فرصت باقیمانده تا تعطیلات نوروزی علاوه بر برگزاری جشن ملی و باستانی و پاس داشت این جشن خجسته باید از آن به عنوان یک فرصت بی نظیر برای معرفی بیشتر ظرفیت ها و توانمندی های استان در قالب آداب و رسوم و سنن غنی استان در عرصه‌های مختلف  فرهنگی، اجتماعی و غیره بهره ببریم.

 وی با تاکید بر ضروت رفع  آسیب ها، چالش ها و کاستی های سال گذشته تصریح کرد: رفع برخی از مسائل نیاز به تامین امکانات سخت افزاری دارد که باید با جدیت رفع این مشکلات  دنبال شود.

استاندار گیلان در ادامه ابراز امیدواری کرد : امسال شرایط مناسب تری برای حضور گردشگران در استان فراهم شود.

 وی با اشاره برخی طرح های مهم عمرانی مثل آزادراه رشت - قزوین که بر تسهیل خدمت رسانی به مسافران اهمیت دارد، عنوان کرد : هر چند تکمیل باقی مانده آزادراه رشت - قزوین از دو سوی مسیر در حال انجام است، اما  تا زمان بهره برداری از آن باید برای کاهش ترافیک این محدوده برنامه ریزی داشته باشیم؛ ضمن آنکه  با تدابیر مناسب روند کاهشی تصادفات را که در نوروز سال گذشته در راه های استان شاهد بودیم، نیز  ادامه دهیم.

زارع با اشاره به فعال بودن مسیر ریلی  رشت -قزوین تصریح کرد : علاوه بر مسیر زمینی و هوایی با افتتاح و بهره برداری راه آهن رشت- قزوین که نیمه اسفندماه سال گذشته با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید،   افزایش تعداد سفر و کاهش زمان سیر قطارها نیز  تا حدودی محقق شد و  با فراهم شدن این امکان  عملا چشم اندازهای زیبا در طول این مسیر می تواند برای گردشگری و جذب گردشگر بسیار موثر باشد.

زارع در ادامه سخنان هم با اشاره به اهمیت و ضرورت تقویت و استمرار طرح های نظارتی و توسعه گشت های مشترک در نوروز تصریح کرد:  گشت ها و بازرسی ها باید به طور پیوسته در نوروز اجرا شود ضمن آنکه در کنار آن قبل نوروزبرگزاری نمایشگاه ها می تواند تاثیر بسزایی در کنترل و کاهش قیمت‌ها داشته باشد.

وی همچنین بر اجرای طرح سلامت نوروزی تاکید و خاطر نشان کرد :همچنین برای تامین میوه شب عید هم برنامه ریزی خوبی صورت گرفت و ذخیره سازی انجام شده و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

زارع همچنین با بیان اینکه  برنامه ریزی های لازم برای تامین اقلام مورد نیاز و اساسی شهروندان همچون مرغ و گوشت برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است، تصریح کرد : برای این امر  باید پیوسته بازار رصد شود.

وی همچنین بر مدیریت یکپارچه مکان های اقامتی تاکید و تصریح کرد : باید از امکانات آموزش و پرورش برای خدمت رسانی به مسافران فرهنگی بهره بیشتری گرفته و عمده ظرفیت اقامتی بخش خصوصی با مدیریت یکپارچه به خوبی در خدمت به مسافران نوروزی بکار گرفته شود.

استاندار گیلان همچنین برآماده بودن کامل حوزه های زیرساختی استان در خدمت رسانی به مسافران نوروزی از جمله پمپ بنزین ها، مجتمع های خدمات رفاهی،  نمازخانه ها و توجه به فعالیت مناسب شرکت‌های بیمه‌ای و غیره در قالب تعیین شیفت های کافی در سطح استان تاکید و تصریح کرد: باید به  همه نیازهای اساسی مردم توجه شود تا در نوروز خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهند.

استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه خدمات دستگاه ها اعم از دولتی و بخش خصوصی را بعد از عید نوروز بررسی می کنیم، گفت: با توجه به استقرار  کمیته ارزیابی و بررسی به شکایات در استانداری  این کمیته را امسال فعال تر از سال های قبل خواهیم داشت.

برچسب‌ها گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی در نشست هماهنگی ستاد برگزاری دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید گیلان که با حضور امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، اظهار کرد: درخت تنومند انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره‌ها در چله دوم انقلاب ظرفیت مؤثری برای رو به رو شدن نسل نو با واقعیات فرهنگ رشادت و شهادت است، افزود: این ظرفیت مؤثر باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری باید از ظرفیت هنر در تهیه برنامه‌های اجرایی کنگره ۸۰۰۰ شهید استان به شکل مطلوب استفاده شود.

وی اضافه کرد: برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان در دوره گذشته الگویی برای دیگر استان‌ها شد و حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رنگ و بوی دیگری به آن مراسم بخشید.

عباسی تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دلیل مشغله زیاد قصد حضور در این کنگره را نداشت، ولی بعد از دعوت مادر شهدای گیلانی از ایشان، شهید سلیمانی در آن کنگره شرکت و سخنرانی کردند.

استاندار گیلان گفت: باید تلاش کرد تا کنگره ۸ هزار شهید گیلان در سال آینده و با بهترین کیفیت برگزار شود لذا برای انجام این امر با به مانند همیشه در انجام امور به شهدا و امام شهدا متوسل شویم.


کد خبر 6085965

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است