Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرود امیر انتخابی چهارشنبه در جلسه ستاد سفر گیلان افزود : شهرک ماسوله از سال ۵۴ ثبت ملی شده اما حدود ۴۴ سال است که هیچ اقدامی برای ثبت جهانی آن نشده است که  امیدواریم بتوانیم با تلاش هایی که در دست انجام است این امر محقق شود.

وی عنوان کرد : برای تولید ثروت در استان باید صنعت گردشگری در استان رونق و توسعه یابد، باید در جذب هر چه بیشتر گردشگر خارجی تلاش کرد که بدین منظور برنامه ریزی ها و اقداماتی با تعامل و هماهنگی استانداری انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه ثبت جهانی جنگل های هیرکانی یکی از  اهداف و برنامه ریزی ها برای حفظ این میراث غنی و ارزشمند و معرفی هر چه بیشتر آن بوده است،  اظهار کرد : ثبت جهانی روستای قاسم آباد دومین برنامه ریزی برای جذب گردشگر بویژه خارجی در استان بوده و هم اینک تمامی اقدامات برای ثبت جهانی آن انجام شده است.

امیر انتخابی ادامه داد:  به زودی ثبت جهانی روستای قاسم آباد محقق می شود و این منطقه به عنوان اولین روستای ثبت جهانی در گیلان معرفی می شود و امیدواریم با این اقدام گردشگری بیش از پیش در استان رونق یابد.

وی با تاکید بر ضرورت آمادگی برای پذیرایی از گردشگران تصریح کرد: گیلان استانی است که ۱۷ میلیون گردشگر را طی نوروز در مکان های موقت و ثابت  خود جای می دهد؛ از این رو باید برنامه ریزی به صورت منسجم و اصولی انجام شود و آمادگی لازم برای پذیرایی از این تعداد در استان داشته باشیم.

به گزارش ایرنا شهرک تاریخی ماسوله دارای ۳۵۰ خانه تاریخی با قدمتی ۸۰۰ تا هزار ساله است که در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

این شهرک تاریخی و منحصربفرد دارای جلوه های خاص طبیعی است و با توجه به ویژگی های تاریخی، جغرافیای ظاهری و اقلیم خزری توأم با کوهستانی یکی از مهمترین سایت های ایرانگردی و جهانگردی در استان و حتی در میان کشورهای خاورمیانه است؛ فرآیند جهانی شدن ماسوله از سال ۸۹ آغاز شد و ۱۰ معیار در ثبت جهانی نقش دارند که اصالت و مدیریت از مهمترین این معیارهاست.
ماسوله در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در ۶۲ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
 

برچسب‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میراث فرهنگی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میراث فرهنگی گیلان ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میراث فرهنگی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: از ابتدای سفر‌های نوروزی تاکنون بیش از هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف وارد این استان شده اند.

او افزود: در این مدت شهر‌های آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندر انزلی به ترتیب بیشتر مورد استقبال این گردشگران قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از افزایش ۳۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گفته جهانی، این گردشگران در طول اقامت خود در استان گیلان در اقامتگاه‌های رسمی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان اقامت داشتند.

او با بیان اینکه سطح اشغال تخت‌های واحد‌های اقامتی در طول سفر‌های نوروزی به بیش از ۱۰۰ درصد رسید، تصریح کرد: این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از استان گیلان است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی گیلان همچنین گفت: افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت و بازدید از بنا‌های تاریخی، برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال و ... در افزایش این بازدید‌ها تأثیر بسزایی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان