Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل زیارتی روز چهارشنبه در حاشیه بیست و هفتمین کارگروه توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دهیاری‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دزفول افزود: رویکرد دولت واگذاری امور به مردم است به همین منظور ۳۸ هزار شورای اسلامی روستا با ۱۱۸ هزار عضو راه‌اندازی شد.

وی به ایجاد ۳۷ هزار دهیاری در روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: حدود ۵۵ هزار میلیارد ریال‌ از طریق دولت به حساب دهیاری‌ها واریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: حاکمیت به نهادهای مردمی و غیردولتی اعتماد پیدا کرده لذا مردم باید نیازهای خود را در اولویت قرار دهند و بر اجرای طرح‌ها نظارت کنند. 

وی اظهار داشت: در حال حاضر در ۲۹ هزار روستای کشور خودروی حمل زباله اقدام به جمع آوری زباله‌ها می‌کند که این امر تا ۱۵ سال پیش انجام نمی‌شد.

زیارتی اظهار امیدواری کرد روز به روز به بالندگی نهاد شوراها و دهیاری‌ها کمک کنیم تا بیشترین نیازهای اهالی در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: قوانین و مقررات دهیاری‌ها اصلاح و قانون مالیات بر ارزش افزوده نهایی و تبدیل به قانون دائمی شده است که تاثیر بسزایی در توسعه پایدار روستاها دارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: دولت آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها را نیز در سال ۹۸ اصلاح و ابلاغ کرده که به افزایش اختیارات نهادهای مردمی می‌انجامد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ثابت ماندن جمعیت روستایی اشاره کرد و گفت: در حالی که جمعیت کشور افزایش می‌یابد جمعیت روستایی ثابت مانده که این امر ممکن است دلایلی چون تبدیل شدن روستا به شهر، الحاق روستاها به شهر و یا مهاجرت باشد.

زیارتی افزود: حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار شاغل بخش کشاورزی در روستاهای کشور وجود دارد که نشان می‌دهد اگر روستایی‌ها بخواهند در روستا بمانند با ظرفیت‌های موجود نمی‌توانند دوام بیاورند.

وی گفت: برای نگهداری این جمعیت در روستاها باید در زمینه کشاورزی، دامپروری و سایر زمینه‌ها اشتغال ایجاد شود تا مهاجرت‌ها رویکرد مهاجرت رفاهی پیدا کند.

این مسوول بیان کرد: باید شرایط به گونه‌ای تغییر یابد که ماندن افراد در روستا به نفع آنها باشد لذا باید با خلق مزیت و جذابیت‌های سرمایه‌گذاری زمینه ماندگاری اهالی در روستاها را ایجاد کرد.

بیست و هفتمین کارگروه توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دهیاری‌های کشور با حضور مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری‌های ۶ استان کشور به مدت ۲ روز به میزبانی شهرستان دزفول در حال برگزاری است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 توسعه پایدار زباله سرمایه گذاری قوانین و مقررات کشاورزی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت زنان روستایی در تولید کشور با سهم ۱۲ درصدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، چادرشب بافی با قدمتی دیرینه، هنر زنان روستایی قاسم آباد استان گیلان است که آوازه جهانی شدن آن در سال ۱۳۹۸ به گوش دنیا رسید.
یک زن تولیدکننده می‌گوید: ما خیلی تلاش کردیم تا این هنر جهانی بشود، چون چادرشب‌ها دیگر داشت از بین می‌رفت، اما الان تقریبا ۶۰۰ نفر در قاسم آباد بافنده هستند و ۲۰ نفر هم در کار خانه خلاقیت داریم که این کار را انجام می‌دهیم.
گفتنی است؛ چادرشب نوعی بافت پارچه محلی است که زنان قاسم آبادی به وقت شالیکاری بر کمر می‌بندند.
یک زن تولیدکننده دیگر از پیشرفت و توسعه دادن چادرشب بافی می‌گوید و کاربردی کردن آن برای استفاده به عنوان کیف، ساک، وسایل مصرفی در آشپزخانه و صادرات.
خانم باقری به عنوان تولیدکننده با ایجاد کارخانه تولیدی در مناطق روستایی، برای ۲۲۰ زن سرپرست خانوار ایجاد شغل کرده و این تولیدکننده برتر پوشاک حتی توانسته به بازار‌های جهانی هم راه پیدا کند.
باقری، تولیدکننده: به بانوانی که حتی شاید سوزن هم به دست نگرفته باشند صفر تا صد کار تولید را دارم یاد می‌دهم و بعد از آموزش هم استخدام شان می‌کنم، یک برند برتر تولید پوشاک صفر تا صد ایرانی به دست این بانوان روستایی دارد دوخته می‌شود و به روسیه و ترکیه هم صادر می‌شود.
به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، زنان روستایی سهم ۱۲ درصدی در تولید کشور دارند.
طهماسبی، مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی: هر خانه یک کارگاه تولیدی، زنان پیشروی روستایی را انتخاب می‌کنیم با آموزش‌هایی که به این زنان داده می‌شود در خصوص مباحث توسعه روستایی، ارتباطات موثر و مشارکت، آنها را به عنوان بازوان غیردولتی خود در روستا‌ها نگه می‌داریم که بتوانند سایر زنان یک منطقه یا یک روستا را به فعالیت‌های کشاورزی دعوت کنند.
براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی زنان روستایی جمعیت ۱۰ میلیونی دارند که از این میزان ۶ میلیون نفر فعال روستایی و نقش آفرین تولید هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی رکورددار طرح‌های عمرانی در کشور
  • دولت سیزدهم منشا تحولات بزرگی در روستا‌ها بویژه در حوزه عمرانی شده است 
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • مشارکت زنان روستایی در تولید کشور با سهم ۱۲ درصدی
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • بهره‌برداری ۳۶۰ هزارمیلیاردریال پروژه درسفر رئیس جمهور به کردستان
  • بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر از اهالی روستاهای کردستان از آب سالم
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲
  • اجرای طرح‌های نوروزی و رمضانی در روستاهای استان اردبیل