Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دنیانیوز، عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه طی نطق خود در اجلاس سالانه داووس از تلاش‌های کشورش برای میانجی‌گری بین ایران و عربستان گفت و تاکید کرد که پاکستان نمی‌خواهد وارد جنگ دیگری از سوی آمریکا در منطقه شود. 

او تاکید کرد: «جنگ فقط می‌تواند آغاز شود، اما کسی نمی‌تواند آن را پایان دهد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمران خان افزود: «پاکستان بعد از ۱۱ سپتامبر بار دیگر با مشکل روبرو شد و یک بار دیگر ما بخشی از جنگ با آمریکا شدیم». او تاکید کرد که پاکستان هرگز نباید در آینده به بخشی از جنگ تبدیل شود.

او در ادامه با بیان اینکه دولت وی تصمیم گرفته است که اختلافات بین سایر کشور‌ها را برطرف کند ولی هرگز به بخشی از هر جنگ تبدیل نشود، افزود: «با توجه به این سیاست، اسلام آباد نقش خود را در خنثی کردن تنش‌ها بین آمریکا و ایران ایفا کرده است».

نخست وزیر پاکستان همچنین گفت : «پاکستان همچنین نقش مهمی را در برقراری صلح در بین همسایگان افغانستان ایفا می‌کند».

نخست وزیر پاکستان این را هم گفت که در پاکستان هیچ تروریستی وجود ندارد و سال ۲۰۱۹ امن‌ترین سال در کشور، پس از حادثه ۱۱ سپتامبر است.

او در ادامه افزود: «ما در حال انجام اقدامات برای بهره برداری از پتانسیل‌های گردشگری کشور پس از برقراری مجدد آرامش هستیم».

عمران خان در نهایت این را هم گفت که: «پاکستان در موقعیت جغرافیایی بسیار مهمی قرار گرفته، صلح در افغانستان و پاکستان می‌تواند باعث ایجاد پلی مناسب بین شرق و غرب آسیا شود».

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نخست وزیر پاکستان اجلاس داووس ایران و عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد دولت اسلام آباد نگاهی رو به جلو به سفر آتی «آیت الله رئیسی» رئیس جمهور ایران به این کشور دارد.
«ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست هفتگی خود گفت تاریخ دقیق و برنامه‌های سفر آیت الله رئیسی به پاکستان متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران پیرامون شنیده شدن صدای انفجار در برخی از شهر‌های ایران در بامداد روز جمعه گفت پاکستان در حال بررسی موضوع بوده و تنها در صورت دریافت اطلاعات و روشن‌تر شدن اتفاق مذکور قادر به موضع گیری خواهیم بود.
«ممتاز زهرا بلوچ» همچنین تاکید کرد پاکستان به دنبال تنش زدایی فوری در خاورمیانه‌ است که در پی اقدامات غیر مسئولانه و بی پروای اسرائیل از جمله حمله به سرکنسولگری ایران در دمشق بسیار ملتهب است.
وزارت امور خارجه پاکستان بار دیگر توقف فوری حملات اسرائیل را در غزه و آتش بس فوری به همراه پایان محاصره این منطقه خواستار شد و تاکید دارد جامعه جهانی باید اسرائیل را به خاطر جنایات جنگی و نسل کشی پاسخگو کند.

دیگر خبرها

  • اردن مصمم است آسمان کشورش مورد سوء استفاده رژیم صهیونیستی قرار نگیرد
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • گلایه نخست‌وزیر قطر؛ پایان میانجیگری دوحه در جنگ غزه؟
  • افشاگری دوروف مالک تلگرام درباره تلاش دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران (فیلم)
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • سانچز: برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تلاش می‌کنیم