Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای المسله عراق، در بیانیه گردان‌های حزب الله آمده است: آمریکا با اصرارش برای حضور نظامیان خود با وجود تصمیم پارلمان مبنی بر خروج نیروهای نظامی خارجی از عراق حاکمیت و استقلال این کشور را تحقیر می‌کند.

این بیانیه افزوده است: مردم شجاع عراق هرگز از مقابله با مستکبران نمی هراسد و به هیچ اشغالگر خارجی اجازه نخواهند داد که خاک این کشور را با حضور خود نجس کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گردان های حزب الله از مردم عراق خواسته است که در تظاهرات روز جمعه که از آن با عنوان انقلاب «عشرین دوم» یاد کرده برای اخراج نیروهای خارجی، حضور گسترده ای داشته باشند.

انقلاب ۱۹۲۰ عراق یا «انقلاب العشرین‌» در تابستان سال ۱۹۲۰ با تظاهرات گسترده مردم عراق، ضد اشغال عراق توسط نیروهای انگلیسی آغاز شد و با وجود موفقیت هایی که داشت در نهایت با سرکوب انگلیس شکست خورد.

برهمین اساس قرار است،‌ جمعه(پس فردا)‌ شهر بغداد پایتخت کشور عراق شاهد تظاهرات مردمی علیه حضور نظامیان آمریکا خواهد بود.

برای نخستین بار در طول ۱۶ سال گذشته طیف های سیاسی مختلف، گروه های مقاومت اسلامی، نهادهای حاکمیتی و مقامات و دولتمردان و نمایندگان پارلمان به علاوه اقشار مختلف مردم عراق و در پیشاپیش همه آنها مرجعیت عالی دینی بر سر اخراج نظامیان آمریکا با همدیگر یکصدا شده اند.  

«مقتدی صدر» روحانی شیعه و پرنفوذ عراق سه شنبه هفته گذشته با صدور بیانیه و فراخوانی از مردم عراق خواست با برگزاری تظاهرات میلیونی علیه اشغالگری امریکا به خیابان بیایند.

این فراخوان مورد استقبال شخصیت ها و گروه های سیاسی عراق از جمله «هادی العامری» رییس ائتلاف الفتح، «قیس الخزاعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق و دهها فرد و جبهه سیاسی این کشور قرار گرفت. 

برچسب‌ها تظاهرات بغداد ایالات متحده آمریکا عراق کتائب حزب الله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تظاهرات بغداد ایالات متحده آمریکا عراق کتائب حزب الله تظاهرات بغداد ایالات متحده آمریکا عراق کتائب حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه المنار، گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که نیرو‌های مسلح آن‌ها حملات علیه نیرو‌های آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می‌گیریم.

دو روز پیش سازمان الحشدالشعبی عراق از حمله به پایگاه نظامی کالسو واقع در استان الانبار خبر داده بود.

علا الناشی نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفتگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسئولیتی علیه نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسئولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • سوزان ساراندون در جمع حامیان فلسطین در نیویورک
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم