Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با محوریت حوزه بازرگانی، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری برگزار شد، گفت: باید تأمین حقوق حداکثری مردم اولویت نخست تصمیم گیری‌ها باشد، لذا تسریع در راه اندازی کامل سامانه‌ها و ایجاد ضمانت‌های سهولتی در دریافت نوع خدمات باید در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی افزود: راه اندازی سامانه‌ها در روند کار‌ها باید تسریع ایجاد کند و حتماً دقت داشته باشیم که نوع خدمات دهی در المان‌های طراحی شده کارکردی کاملاً عملیاتی داشته باشند.

وی اضافه کرد: ساماندهی لجستیک تجاری و قابل ردیابی بودن کالا‌ها از مرحله تولید و واردات تا مرحله عرضه، ۲ برنامه اساسی این وزارتخانه در این مدت بوده است و در صددیم هیچ کالایی بدون شناسه وارد بازار نشود.

وزیر صمت تاکید کرد: سامانه‌های فعال در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت به گونه‌ای تاثیرگذار در روند خدمات دهی خود طراحی شده اند که در آینده نیز قابل حذف نخواهند بود و حتماً به عنوان یک کار ماندگار در آینده ثمرات بسیار خوبی خواهند داشت.

در این جلسه گزارشی از تقویت نظارت بر بازار کالا و خدمات از مرحله تولید و واردات تا مصرف و سامانه‌های مرتبط با آن که تحت مدیریت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان هستند؛ ارائه شد.

سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات به منظور اطلاع رسانی قیمت‌های رسمی کالا به عموم مردم در شرایط ویژه اقتصادی و ارائه آخرین اطلاعات معتبر و قیمت‌های مصرف کننده کالا‌ها از طریق ثبت اطلاعات قیمت کالا‌های ضروری به تفکیک استان‌ها با رصد قیمت کالا‌های مشمول و مدیریت تغییرات قیمتی و ثبت شکایت احتمالی راه اندازی شده است.

سامانه جامع انبار‌ها به منظور نظارت و مدیریت کارآمد ورودی و خروجی زنجیره بازرگانی و شناسایی مکان‌های نگهداری کالا و میزان ورود و خروج کالا‌های انبار شده در کشور و تشخیص مکان و جریان کالا‌های فاقد مجوز و قاچاق طراحی و پیاده سازی شده است.

سامانه مجوز‌ها شامل گارانتی و خدمات پس از فروش دیگر سامانه‌ای بود که در این جلسه معرفی شد که با راه اندازی این سامانه استعلام اصالت گارانتی و خدمات پس از فروش برای مصرف کننده نهایی ممکن خواهد شد.

همچنین در این جلسه گزارشی از پیشرفت پروژه تکمیل ارتباطات سامانه جامع تجارت با سایر دستگاه‌ها از جمله گمرک، سازمان بنادر و دریانوردی و حذف ارتباطات کاغذی ارائه شد.

ساماندهی لجستیک تجاری و زنجیره‌های تامین کل کشور دیگر موضوع مورد طرح در جلسه اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت معدن و تجارت بود که در همین راستا گزارشی در خصوص مدیریت توزیع کالا در کشور، رصد جریان گردش کالا و مواردی از این دست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت لجستیک تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در آیین امضای این تفاهم نامه که عصر دوشنبه در فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بیان کرد: با راه‌اندازی این سامانه و ایجاد زیرساخت‌های آن توسط یک شرکت بومی حوزه فناوری استان طی ۶ ماه آینده، افزون بر ۱۱ هزار نفر از جامعه کم شنوا، ناشنوا و سخت گفتار این استان شمالی از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

سیدعلی مهاجر افزود: راه‌اندازی این سامانه با کمک ۱۴ میلیارد ریالی محمد شهرکی و در راستای مطالبه مطرح شده از سوی نمایندگان ناشنوایان گلستان در نشست‌های اندیشه ورز و بررسی نظام مسائل این استان، با دستور استاندار و نیز بهره‌گیری از نیکوکاران بالاخص محمد شهرکی و همچنین دستگاه‌های خدمات رسان انجام خواهد شد.

وی بابیان اینکه کم شنوایان و ناشنوایان به‌عنوان عضوی از جامعه حق دستیابی و بهره‌مندی از خدمات دستگاه‌های خدمات رسان مختلف را دارند، اضافه کرد: دولت مردمی سیزدهم، گوش شنوای این عزیزان است و برای تحقق مطالبات آنها تلاش خواهد کرد 

مهاجر همچنین با قدردانی از رهبر معظم انقلاب و پاسداران انقلاب اسلامی در دادن پاسخ تنبیهی به رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: پیام روشن این پاسخ این است که اگر متجاوزی به منافع و دارایی های جمهوری اسلامی و نوامیس آن نگاه چپ کنند بشدت با آن برخورد خواهد شد.

مدیرعامل انجمن ناشنوایان گلستان هم در این جلسه برضرورت تسریع در راه اندازی سامانه الکترونیکی ویژه کم شنوایان و ناشنوایان در این استان تاکید کرد و گفت: حداقل کاربرد این سامانه برای این قشر از جامعه، نجات جان آنهاست زیرا می‌توانند نیازهای خود را بویژه در زمان حوادث از طریق تلفن همراه به اطلاع دستگاه خدمات رسان برسانند.

حسین گلعزار افزود: درصورت موفقیت این سامانه در گلستان، این طرح در سطح ملی برای استفاده جامعه یک میلیون نفری ناشنوا و کم شنوای کشور مورد استفاده خواهد بود.

رییس مجمع خیرین گلستان هم در این مراسم گفت: کمک به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ویژه ارائه خدمات به کم شنوایان و ناشنوایان این استان در راستای کمک به همنوع، دستگیری و نجات این قشر که همانند عضوی از خانواده ما هستند، صورت می‌گیرد.

محمد شهرکی همچنین برلزوم تعامل و همراهی بیشتر مسوولان گلستان با جامعه خیرین استان تاکید کرد و افزود: در همه کشورها، نیکوکاران در راستای رفع نیازهای جامعه و بدون چشم داشت به دولت‌ها کمک می‌کنند زیرا دولت‌ها به تنهایی قادر به رفع همه مشکلات نیستند.

وی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی هم نیکوکاران کنار دولت هستند و انتظار دارند مسوولان هم بدون اتهام زنی بی‌مورد به این قشر، از ظرفیت آنها برای تسریع در رفع مسائل و مشکلات جامعه بیشتر استفاده کنند.

 

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد
  • کاستن از حجم قاچاق با شفافیت مسیر تجارت خارجی
  • حق الزحمه های نجومی با راه اندازی سامانه خود نویس برچیده شد
  • ساخت یک ایستگاه آتش نشانی جدید در تهران | آتش نشانی ۳۰ خدمت رایگان به شهروندان ارائه می دهد