Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه امروز مطرح شده که تاریخ رسیدگی به CFT (کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم) در مجمع گذشته و پرونده مختومه و بسته شده است صحت ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه امروز مطرح شده که تاریخ رسیدگی به CFT (کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم) در مجمع گذشته و پرونده مختومه و بسته شده است صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین «مجید انصاری» شامگاه چهارشنبه درباره تمام شدن مهلت بررسی CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام و امکان تمدید آن، گفت: در آخرین جلسه‌ای که مجمع در رابطه با گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از جمله تصویب قانون مبارزه با پولشویی و تصویب آیین‌نامه اجرایی آن و سایر اقداماتی که در این حوزه غیر از لایحه "پالرمو" و "CFT" انجام داده بود بنابراین جمهوری اسلامی اقدامات زیادی انجام داده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد:‌ البته ابهاماتی راجع به برخی مواضعی که دبیرخانه FATF  راجع به تحفظی که در قانون پولشویی و ابهاماتی که در بیانیه خودشان ایجاد کرده بود بنابراین مقرر شد که مسوولین ذی‌ربط در وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت امورخارجه و مرکز مربوط به FATF در ایران و  سایر دستگاه‌ها  پیگیری های خود را انجام دهند و اقدامات ایران را به اطلاع برسانند و آن اقداماتی که نسبت به مواضع آنها داشتند پیگیری کنند و گزارش بعدی را به مجمع ارائه دهند.

انصاری یادآور شد: اینکه امروز مطرح شده است که تاریخ رسیدگی در مجمع گذشته و پرونده مختومه و بسته شده است صحت ندارد. مجمع و جمهوری اسلامی ایران منتظر خواهد ماند برای ارائه گزارشی که مسوولین ما می‌دهند و احیانا تصمیماتی که در آینده مرکز FATF می‌گیرد متناسب با آن کشور براساس منافع ملی بررسی و تصمیم می‌گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بنابراین هنوز راجع به موضوع سی اف تی و پالرمو رای گیری در مجمع نشده است؛ البته تاریخ اگر هم گذشته باشد با مکانیزیم‌هایی وجود دارد اگر مجمع تصمیم دیگری بگیرد مشکل آیین نامه را حل می‌کند.

رئیس کمیسیون مشترک دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام یک ماه پیش در گفت و گویی اعلام کرده بود  که دوم بهمن ماه سال جاری، مهلت یک ساله رسیدگی مجمع تشخیص مصلحت نظام به لایحه «CFT» یا همان «الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم» پایان می‌یابد.

براساس ماده ۲۵ آیین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهلت رسیدگی به لوایح اختلافی میان مجلس و شورای نگهبان که به مجمع ارجاع می‌شود، یک سال است و وقتی یکسال از طرح یک لایحه اختلافی ارجاع شده به مجمع گذشت و این لایحه تعیین تکلیف نشد، خود به خود از دستور کار مجمع خارج می‌شود.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مجید انصاری احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی می شود

به گزارش «نماینده»، جلسات اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در هفته جاری برگزار می‌شود، دستور جلسات این کمیسیون به شرح زیر است:

یکشنبه:

رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳

دوشنبه:

رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳

سه‌شنبه:

رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳.

دیگر خبرها

  • پایان رسیدگی به لایحه تجارت
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت
  • رسیدگی به بخش پایانی لایحه تجارت
  • شرایط مبهم است | واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست | اسرائیل پاسخ ندهد، درگیری ادامه پیدا نمی‌کند
  • پیام سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی انتقام سپاه از رژیم صهیونیستی
  • عکس/واکنش محمد انصاری به تنبیه اسرائیل توسط ایران
  • واکنش محمد انصاری به تنبیه اسرائیل توسط ایران
  • توزیع بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس
  • پرونده‌های معوق استان البرز ۲۵ درصد کاهش یافت
  • بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی می شود