Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@12:24:31 GMT

وعده آغاز ساخت مسکن ملی تهران از اسفند ۹۸

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۵۵۹۹

به گزارش اکوفارس، رضا نگهبان اظهار کرد: با راهکارهای وزارت راه و شهرسازی، پروژه های نیمه‌تمام بخش خصوصی مثل پروژه‌های انبوه سازی، چند ده واحدی و ... که مشکلاتی در جذب مشتری یا نقدینگی دارند و این موضوع سبب شده تا پروژه‌هایشان نیمه‌تمام بماند، می‌توانند واحدهایشان را در طرح اقدام ملی تولید مسکن عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:به این ترتیب که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی تفاهم‌نامه‌ای با سازندگان و مالکان شامل کلیه شرایط و مشخصات ساختمانی و قیمت نهایی (کنترل شده ) منعقد می کند و آنها واحدهای نیمه تمام خود را در این طرح عرضه و از سوی دیگر بانک مسکن نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن اقدام و متقاضیان نیز با پرداخت مابقی قیمت تمام شده مالک آپارتمان‌های نهایی عرضه شده می‌شوند.

وی افزود: نکته مهم این است که متقاضیان هم می‌توانند با اختیار کامل از این واحدها با شرایط گفته شده، پروژه ها را انتخاب کنند و از طرف دیگر تضمین دولت را برای اتمام و تحویل پروژه داشته باشند. از سوی دیگر در تفاهم‌نامه و توافق با مالکان و سازندگان این‌گونه پروژه‌ها قیمت نهایی بین سازنده و اداره کل توافق می شود و در واقع قیمت ها کنترل شده، خواهند بود.

نگهبان با اشاره به اینکه این راهکاری برای اتصال طرف عرضه به تقاضا در طرح اقدام ملی تولید مسکن است، گفت: در جلسه مشترک با معاون وزیر راه و شهرسازی، وی توضیحاتی درباره تفاهم‌نامه‌هایی که برای کارگزاری ساخت با ارگان‌هایی مثل ستاد اجرایی امام (ره)، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن منعقد شده ارائه کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی تا اواسط بهمن ماه تمام زمین‌هایی که احیانا مسئله ای در مورد مباحث تغییر کاربری یا نیاز به الحاق به محدوده شهر دارند، انجام می شود. در پی آن کمیسیون‌های مربوط تشکیل خواهد شد و روند واگذاری زمین‌ها به نهادهایی که پای کار  طرح بزرگ ملی مسکن هستند، انجام می پذیرد.

نگهبان ابراز امیدواری کرد عملیات اجرایی تمامی پروژه های طرح اقدام ملی این اداره کل از اسفندماه سال جاری آغاز شود.

* تسنیم

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی مسکن کاشان در چه مرحله‌ای است؟

رئیس بنیاد مسکن کاشان وضعیت ساخت و ساز طرح ملی مسکن را تشریح کرد. - اخبار استانها -

مصطفی رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته ویژه طرح‌های ملی مسکن، اظهار داشت: از یک هزار و 500 واحد در حال ساخت طرح‌های ملی مسکن یک هزار و 350 واحد اسکلت‌ریزی آن به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه مرحله‌ سفت‌کاری 800 واحد از طرح‌های ملی مسکن نیز به اتمام رسیده است، افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته پروژه بیش از 80 درصد پیشرفت داشته است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را در راستای ساخت این واحدها به کار گرفته است‌.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کاشان با بیان اینکه مهمترین دغدغه ما عدم تطبیق آورده متقاضیان با پیشرفت پروژه است، ابراز داشت: اگر عدم تطبیق آورده متقاضیان با پیشرفت پروژه با یکدیگر تطابق نداشته باشد و روند آن به همین شکل ادامه داشته باشد در ادامه کار با مشکل مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه قرارداد مرحله نازک‌کاری واحدهای در حال ساخت نیز منعقد شده است، گفت: مرحله نازک‌کاری نیز بر اساس شرایط یک تا یک و نیم سال به طول می‌انجامد و پیمانکار آن نیز با توجه به عقد قرارداد کار را به‌زودی آغاز می‌کند.

رضازاده ضمن اشاره به مصوبه شورای مسکن استان اصفهان ویژه متقاضیان با آورده کمتر از 120 میلیون تومان تصریح کرد: با توجه به این مصوبه افراد دارای این شرایط با واجدان شرایط جدید جایگزین می‌شوند که در کاشان 117 نفر آورده‌ای کمتر از 120 میلیون تومان دارند.

وی با بیان اینکه مرحله سفت‌کاری تمام یک هزار و 500 واحد در حال ساخت تا حدود سه ماه آینده به پایان می‌رسد، تاکید کرد: از متقاضیان درخواست داریم تا آورده خود را بر اساس اطلاع‌رسانی صورت گرفته از طریق پیامک تکمیل کنند و پروژه با سرعت بیش از پیش به اتمام برسد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟
  • عرضه زمین مشارکت های مردمی را در اجرای پروژه‌های مسکونی تقویت می‌کند
  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • عملیات اجرایی آماده سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار آغاز شد
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • طرح ملی مسکن کاشان در چه مرحله‌ای است؟
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی بونیز جهرم
  • رشد بخش مسکن بعد از ۱۰ سال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی غیرتورمی شد