Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@10:52:14 GMT

دستگیری ۲ کارمند به اتهام اختلاس در البرز

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۵۶۰۲

دستگیری ۲ کارمند به اتهام اختلاس در البرز

سردار عباسعلی محمدیان اظهار داشت: در پی دریافت یک فقره پرونده از دادسرای ناحیه یک کرج، مبنی بر شکایت یکی از ادارات مبنی بر اختلاس و کلاهبرداری میلیاردی توسط ۲ کارمند و برداشت غیر قانونی از حساب‌های سازمانی، رسیدگی به موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: درادامه تحقیقات خود مشخص شد، ۲ تن از کارمندان این اداره وجوه دریافت شده بابت شناسنامه فنی و ملکی از سازندگان و مهندسان ناظر به جای واریز به حسابی سازمان، آن را به حساب دیگری منتقل می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدیان گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی هر ۲ نفر در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در مواجهه با مدارک و اسناد موجود به جرم خود اعتراف کرد ند و اذعان داشتند که همزمان با اجرای دوباره قانون اعمال الزام به اخذ شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و پرداخت سهم سازمان، متهمان شروع به برداشت از حساب متقاضیان کرده و به مالکینی که به علت عدم تمکن مالی، امکان پرداخت هزینه را به طور کامل نداشتند، با کسر مبالغی از میزان پرداختی، کارت عابر بانک آن‌ها را دریافت و با مراجعه به سوپر مارکتی که از قبل از سوی آن‌ها شناسایی و اعتماد فروشنده را جلب کرده بودند از دستگاه pos وی استفاده کرده و مبلغی را در ازای استفاده از دستگاه، به وی می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: صاحب سوپر مارکت نیز دستگیر و به دریافت مبلغ ۲ میلیارد ریال در قبال استفاده از دستگاه پوز اعتراف کرد و گفت که متهمان به وی مراجعه و عنوان کردند که قصد افتتاح شرکت مهندسی را داشته و، چون دستگاه پوز ندارند، از دستگاه وی استفاده کرده و در قبال دریافت درصدی پول، وجوه را به صورت نقد و یا چک به آن‌ها پرداخت می‌کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در بررسی پرینت حساب‌های مورد نظر، مشخص شد که متهمان بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به صورت غیر قانونی برداشت کرده که تاکنون مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از این مبلغ به سازمان مذکور برگردانده شد و تلاش برای بازگرداندن کامل مبلغ ادامه دارد.

گفتنی است، متهمان به جرم اختلاس، کلاهبرداری و پولشویی با صدورقرار میلیاردی روانه زندان شدند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اختلاس البرز کلاهبرداری دستگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی اعلام شهروندان مبنی بر سرقت ۲ میلیارد ریالی وسایل منزل ماموران تجسس کلانتری ۱۴ رحمت با انجام تحقیقات میدانی و پلیسی متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی‌های قانونی هر ۲ متهم دستگیر شدند.

سرهنگ حسین احمدی افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی وسایل مسروقه از قبیل دوربین‌های مدار بسته و برخی وسایل سرقتی دیگر کشف و ضبط شد.

وی گفت: متهمان در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف کردند و تحقیقات از متهمان جهت کشف سایر سرقت‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • کارمند بانک درپی اختلاس منفصل از خدمت شد
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان در بیابان‌های ورامین!
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • حکم اعدام برای دو برادر و پسرعمویشان به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏