Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@20:04:10 GMT

پوست اندازی مار کبری + فیلم

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۵۶۱۳

پوست اندازی مار کبری + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، پوست‌انداختن مار‌ها موجب جایگزینی پوست کهنه با پوست تازه و از بین رفتن میکروب‌ها و انگل‌ها از پوست این خزنده می‌شود. گفتنی است: مار کبری هر سال شش بار این اتفاق جالب، را تجربه می‌کند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

بیشتر بخوانید: مقابله یک مرد با دو خرس قطبی با چوب + فیلم

 

انتهای پیام/

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیات وحش دانلود فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخستین بار در جهان شکل گرفت؛ چاپ سه بعدی این بخش از بدن حین جراحی

 موفقیت در انجام این آزمایش به این معنی است که این فناوری می‌تواند جایگزینی برای پیوند پوست باشد که عموما منجر به زخم، از دست دادن دائمی مو و عدم موفقیت پیوند می‌شود.

به نقل از نیواطلس، ماده‌ای که برای کار چاپ سه‌بعدی پوست استفاده می‌شود نوعی جوهر زیستی است که از سلول‌های بنیادی پوست و کلاژن ساخته شده است و با استفاده از یک چاپگر سه‌بعدی روی زخم قرار می‌گیرد و در عرض چند هفته، سلول‌ها تکثیر می‌شوند و به یک لایه کامل پوست تبدیل می‌شوند.

باوجود پیشرفت در جراحی پلاستیک و ترمیمی، ترمیم ضخامت پوست سر و صورت با استفاده از گرافت‌های پوستی چالش برانگیز است.

این می‌تواند منجر به زخم، ریزش موی دائمی و شکست پیوند شود. اما اکنون، محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا (ایالت پن) اولین افرادی هستند که با پرینت سه بعدی تمام ضخامت، پوست زنده با پتانسیل رشد مو در حین جراحی روی موش‌ها، توانستند به صورت فوری نقص قابل توجه پوست را در سر حیوانات اصلاح می‌کنند.

 این فناوری می‌تواند تحولی بزرگ در درمان زخم‌های سوختگی، تصادفات و جراحی‌های بزرگ را دارد. همچنین می‌تواند برای درمان بیماری‌های پوستی پسوریازیس و اگزما استفاده شود.

البته از آنجایی که هنوز اولیه آزمایش حیوانی است نمی‌توان مطمئن بود که روی انسان چقدر موفق عمل می‌کند. به علاوه محققان در حال کار بر روی چاپ سه‌بعدی سایر اندام‌ها و بافت‌ها، مانند قلب، کبد و کلیه هستند.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار پزشکی سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • هیأت قرآنی صدیقه کبری(س) روستای داش‌تپه‌ ماه رمضان هرشب مجلس دارد
  • چرا چین و چروک پوست ایجاد می‌شود؟
  • آخرین حضور شهید بهروز واحدی در روضه حضرت علی اصغر+فیلم
  • برای نخستین بار در جهان شکل گرفت؛ چاپ سه بعدی این بخش از بدن حین جراحی
  • اپیلاسیون صورت ضرر دارد؟
  • (ویدئو) فرآیند پرورش میلیون ها مار و پردازش پوست آن ها در کارخانه
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • کرم گلدن شاین اصلی