Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، جمهوری آذربایجان با ۱۳۰ امتیاز و عراق با ۱۱۶ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دیدار‌های پایانی مسابقات کشتی پهلوانی، در وزن ۶۰ کیلوگرم محمدعرفان ساپوترا از اندوزی، بر سکوی اول ایستاد.

در ۷۰ کیلوگرم محمدی سلام اف و در ۸۰ رفعت کلایف هر دو از جمهوری آذربایجان، قهرمان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۹۰ کیلوگرم، شمیردون از قزاقستان و در مثبت ۹۰ کیلوگرم نیز موسی یاشار جواداف آذربایجانی اول شدند.

سومین دوره رقابت‌های جهانی ورزش هایزورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از ۳۰ دی ماه تا دوم بهمن ماه ۹۸ در سالن ورزشی سالوک دانشگاه بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشتی پهلوانی ورزش های زورخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲

به گزارش خبرگزاری مهر، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران ضمن تبریک ۱۷ شوال، روز فرهنگ پهلوانی که سالروز پیروزی امام علی (ع) در جنگ خندق است، گفت: منطقه ۱۲ به عنوان قلب تهران محسوب می‌شود که ۷ زورخانه در جغرافیای ۱۶۰۰ هکتاری آن وجود دارد و باید از این ظرفیت بهره برد.

وی در ادامه افزود: ترویج ورزش‌هایی مبتنی بر اصول دینی و ملی از جمله پهلوانی و زورخانه‌ای در سطح جامعه و بین جوانان در کاهش میزان ناهنجاری‌ها، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مؤثر است و باید گسترش یابد.

وحیدرضا انارکی محمدی در جمع پیشکسوتان این ورزش باستانی افزود: این رشته هم به مسائل ورزشی و فنی توجه دارد و نیز مروج منش پهلوانی، جوانمردی و تمام ارزش‌ها و خوبی‌هاست و باید برای ترویج آن بیش از گذشته اقدام مناسب صورت گیرد.

شهردار منطقه ۱۲ ادامه داد: مرام و منش اخلاقی و انسانی جزو جدایی‌ناپذیر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای است و این رویه مهم از ضروری‌ترین مواردی است که در تمام رشته‌های ورزشی به آن نیاز است و باید نسبت به انتقال آن در جامعه اسلامی اقدام شود و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ اتفاقات خوبی در زمینه توسعه این ورزش در منطقه ۱۲ رقم بخورد.

در ادامه این آئین رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای نیز ضمن اظهار خوشحالی از کسب توفیق حضور در بین پهلوانان، روز ۱۷ شوال که به روز فرهنگ پهلوانی ثبت شده است را تبریک گفت و افزود: ورزش زورخانه‌ای ضمن پرورش جسم، روح را نیز تربیت می‌کند.

مهر علی باران چشمه ورزش زورخانه‌ای را ورزش مقدسی دانست که با ذکر خدا و اهل بیت آغاز شده و با دستگیری مستمندان، فرهنگ جوانمردی را بین مردم اشاعه می‌دهد.

در پایان مراسم از پیشکسوتان و پهلوانان ورزش باستانی زورخانه با لوح و تندیس تجلیل شد.

کد خبر 6088033

دیگر خبرها

  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • فیلم| اینجا مشق پهلوانی می‌کنند
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند
  • پهلوانی به قامت «حیدر»
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان
  • تیم شهید نادری قهرمان جام ۳ جانبه روستایی نهاوند شد