Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@15:25:10 GMT

برف و باران از امشب در بسیاری از استان‌ها

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۵۷۳۳

برف و باران از امشب در بسیاری از استان‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: سامانه بارشی امروز در غرب کشور فعال است و به تدریج به مناطق مرکزی کشور هم کشیده می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز و فردا خلیج‌فارس مواج است و فردا نیز تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج‌فارس مواج و طوفانی خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از بعدازظهر امروز بارش برف و باران و مه‌گرفتگی در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، البرز، قزوین، تهران، قم، فارس، خوزستان، یزد، کرمان و استان مرکزی شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: فردا نیز در استان‌های زیادی نظیر کردستان، کرمانشاه، تهران، البرز، کرمان، خوزستان، ‌خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان و فارس‌ بارش برف و باران و مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌‌شود.

ضیائیان گفت: در مناطقی که ذکر شد لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، تلاطم در دریا و آب‌گرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی ‌و توصیه می‌شود خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز باشند و مردم در صورت امکان از ترددهای غیرضروری در جاده‌ها خودداری کنند.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا همچنین سامانه مذکور در نیمه شرقی کشور فعال است و روز جمعه در جنوب شرق موجب بارش می‌شود.

وی گفت: از اوایل وقت روز جمعه سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا شمال غرب و غرب کشور را در برمی‌گیرد و روز شنبه در جنوب غرب کشور و زاگرس مرکزی سبب ایجاد بارش می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: شدت فعالیت سامانه بارشی مذکور روز جمعه در استان‌های ایلام و کرمانشاه و روز شنبه در شمال خوزستان، کرمانشاه و لرستان خواهد بود.

ضیائیان گفت: در سواحل خزر روز جمعه و شنبه وزش باد، کاهش دما، بارش باران، مواج شدن دریا و بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: پیش‌بینی می‌شود امشب بارش برف در تهران داشته باشیم و همچنین فردا آسمان تهران ابری و در برخی ساعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما روز پنج‌شنبه در تهران 5 درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان بیان داشت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 20 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 14 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: فردا در 23 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هواشناسی برف و باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: از صبح امروز بارش‌ها به مرور در استان آغاز شده است که در ساعات آینده به مناطق بیشتری از استان یزد می‌رسد و تداوم بارش‌ها برای فردا پیش‌بینی می‌شود.

سیدعباس میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد با اشاره به اینکه در ۱۲ ساعت گذشته بارندگی در مناطق جنوبی و ارتفاعات به مرور از اوایل صبح آغاز شده است، اظهار کرد: تاکنون ۱.۶ میلیمتر بارش در هرات، ۰.۶ در مروست و ۱.۶ در نیر ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی بارندگی در ساعات آینده به مناطق بیشتری از استان یزد می‌رسد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد با اشاره به اینکه بارندگی‌ها برای فردا نیز در استان پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به گرمی هوا پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها به صورت رگباری و بعضاً با رعد و برق همراه باشد.

میرحسینی اضافه کرد: بارش‌ها در مناطق مستعد بارندگی به ویژه در ارتفاعات استان یزد به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: احتمال می‌رود بارش‌ها در نیمه جنوبی و ارتفاعات استان شدت بیشتر و بهتری داشته باشد و سیلابی‌شدن مسیرها، روان‌آب‌ها و طغیان رودخانه نیز پیامدهای این موج بارشی جوی اخیر است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد تاکید کرد: این سامانه می‌تواند موج بارشی جوی همراه با تندبادهای لحظه‌ای باشد و استحکام‌بخشی به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها باید انجام شود.

میرحسینی گفت: با توجه به ابرناکی آسمان طی امروز و فردا، دمای روزانه کاهش پیدا می‌کند و در چهارشنبه شب و پنجشنبه شب نیز کاهش نسبی دمای شبانه را در استان خواهیم داشت.

وی افزود: دمای بیشینه شهر یزد روز گذشته به ۲۵ درجه سانتی‌گراد رسید و با توجه به ابرناکی و بارش باران، دمای امروز شهر یزد تا شش درجه نسبت به روز گذشته کاهش پیدا می‌کند.

کارشناس هواشناسی استان یزد ادامه داد: همچنین دمای شبانه چهارشنبه و پنج‌شنبه شب به نسبت شب گذشته نیز چهار درجه کاهشی خواهد بود.

میرحسینی تاکید کرد: گرم‌ترین نقطه استان روز گذشته در بافق با ۳۰ درجه و خنک‌ترین نقطه نیز علی‌آباد با شش درجه بوده است.

کد خبر 745066

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • فردا از شدت و گستره بارش‌ها در استان کرمان کاسته می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی
  • بیشترین باران در جنوب بوشهر به میزان ۴۰ میلیمتر ثبت شد
  • هشدار قرمز سیلاب؛ بارش سنگین باران در ۴ استان کشور
  • آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم
  • رگبار شدید باران امروز و فردا در این ۱۱ استان | وضع هوای همه شهرها تا آخر هفته
  • مدارس هرمزگان فردا غیرحضوری شد