Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: بازخوانی نقش هنرمندان در احیای جایگاه واقعی کارکردهای قرآن و عترت به‌عنوان مهم‌ترین محور هنر قرآنی‌، از اهدافی است که باید در برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق براتی در آیین افتتاح نمایشگاه آثار قرآنی استاد طالبیان در موزه آستان قدس رضوی اظهار کرد: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت اطلاع رسانی هنرمندانه اقدامات و کارهای ملی و استانی در زمینه قرآن و عترت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی افزود: آشنایی جامعه در سطح ملی و استانی از توانمندی‌ها، دستاوردها و تجربیات موفق هنرمندان و نیز هم‌افزایی و ارتقای کیفی فعالیت‌های قرآنی در راستای حمایت از هنرمندان از اولویت‌های اساسی در حوزه هنر قرآنی است.

وی با تأکید بر ضرورت معرفی هرچه بیشتر فعالیت‌های هنری قرآنی در بین آحاد جامعه گفت: ظرفیت‌سنجی و حمایت از شبکه نخبگان، هنرمندان و صاحبان ایده‌های برتر و نیز آثار و تولیدات برجسته قرآن و عترت در سطح استان به‌ویژه اماکن مقدس آستان قدس رضوی از ضروریاتی است که باید همواره مورد توجه خاص قرار گیرد.

براتی ادامه داد: امیدواریم برپایی نمایشگاه آثار فاخر استاد طالبیان با حضور بازدیدکنندگان گام مؤثری در شناخت و انس بیشتر با قرآن باشد.

گفتنی است؛ نمایشگاه آثار فاخر استاد طالبیان از امروز لغایت ۲۲بهمن ماه از ساعت ۸ تا ۱۷ در موزه آستان قدس رضوی، نگارخانه رضوی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: موزه آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی ظهر سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: بزرگترین رویداد قرآنی در استان روز جمعه ۱۴ اردیبهشت با حضور ۱۶۱۸ حافظ قرآن در ۷ حوزه در استان برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه این تعداد حافظ یک عقبه‌ای دارد، ادامه داد: سالهای قبل فراخوانی برای حفظ و مأنوس بودن با قرآن توسط رهبری به کل جامعه داده شده و همین امر باعث بروز این تعداد حافظان قرآن شد.

وی گفت: مؤسسات و جلسات قرآنی شکل گرفت و این حافظان را پرورش داد و باید این افراد مورد حمایت قرار بگیرند.

صاحبقرانی گفت: مدرک معتبر توسط سازمان سنجش و آموزش و پرورش به حافظان قرآن اعطا می‌شود که این آزمون قبلاً توسط آموزش عالی انجام می‌شد و پس از راستی آزمایی این امر به سازمان تبلیغات محول شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: حافظانی که در آزمون قبول شوند با این مدرک در مقاطع دانشگاهی ادامه تحصیل می‌دهند.

وی در خصوص نحوه برگزاری آزمون گفت: بعد از کسب امتیاز کتبی، حافظان به مرحله شفاهی راه پیدا می‌کنند که در مرحله شفاهی تجوید، صوت و لحن، وقف و ابتدا و حسن حفظ امتیازدهی می‌شود.

صاحبقرانی با بیان اینکه اگر جایگاهی برای اساتید قرآن دیده شود، در سالهای آینده شاهد رونق بیشتر قرآن آموزان خواهیم بود، ادامه داد: اگر دغدغه‌ای برای ظهور قرآن در فضای جامعه داشته باشیم که در قرآن ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم و برنامه محفل یک نمونه کوچکی از آن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص تعداد مؤسسات قرآنی گفت: ۳۰۰ خانه قرآن، ۲۵۰۰ جلسه قرآن و ۲۰۰ مرکز قرآنی در استان داریم.

وی گفت: حافظان قرآن در حال حاضر فقط از نظر شاخصه‌های کمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و شرایط به دست آوردن شاخصه‌های کیفی و بعد از آن ارزیابی حافظان کار سخت و ایده آلی است، این آزمون‌ها و مأنوس با قرآن بودن مقدمه آن شرایط ایده آل است.

کد خبر 6086762

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود