Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@14:15:40 GMT

افزایش ۳۳ درصدی بودجه شهرداری شیراز در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۶۲۲۵

افزایش ۳۳ درصدی بودجه شهرداری شیراز در سال ۹۹

بودجه پیشنهادی شهرداری شیراز برای سال ۹۹ با ۳۳ درصد افزایش نسبت به بودجه سال جاری به شورای شهر شیراز ارائه شد. ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، لایحه بودجه سال آینده شهرداری شیراز بعدازظهر چهارشنبه توسط شهردار شیراز در صحن علنی شورای شهر ارائه شد؛ این لایحه در دو بخش هزینهای و درآمد و 6 محور به مبلغ 4 هزار و 300 میلیارد تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدر اسکندرپور ، شهردار شیراز در این باره گفت: در بودجه سال 99 بر رعایت عدالت، توسعه زیرساخت‌ها، توسعه عبور و مرور و شبکه حمل و نقل، ایمنی شهر در برابر زلزله و حوادث، حفظ و صیانت از باغات در توسعه فضای سبز، حفاظت از بافت تاریخی شهر و ساماندهی سیما و منظر شهری، کاهش و رفع آلودگی هوا و آلودگی زیست محیطی، سلامت اجتماعی، سبک زندگی و حفظ بهداشت روان تاکید شده است.

وی مبلغ بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 99 را هزار و 300 میلیارد تومان معادل 30 درصد هزینه‌های جاری و مبلغ 3 هزار میلیارد تومان معادل 70 درصد هزینه‌های عمرانی دانست و اظهار داشت: هزار و 500 میلیارد تومان هزینه‌های ساختمانی (35 درصد)، 620 میلیارد تومان درآمدهای پایدار (14 درصد)، وام (9 درصد)، اوراق مشارکت به مبلغ 300 میلیارد تومان (7 درصد)، فروش دارایی و املاک ناشی از تفکیک پروژه‌های اوراق مشارکت معادل 841 میلیارد تومان و سایر ردیف‌های درآمدی به مبلغ 739 میلیارد تومان مربوط به بخش درآمد هستند.

لازم به ذکر است که بودجه پیشنهادی شهرداری شیراز برای سال 99 با 33 درصد افزایش نسبت به بودجه سال جاری است.

سهم بودجه پیشنهادی حوزه‌های مختلف شهری به ترتیب در ادامه ذکر می‌شود: حمل و نقل و ترافیک: هزار و 200 میلیارد تومان، محیط زیست، سلامت و ایمنی: 450 میلیارد تومان، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری: 195 میلیارد تومان، اقتصاد و مالی: 949 میلیارد تومان، خدمات مدیریت: 86 میلیارد تومان، معماری و شهرسازی: 120 میلیارد تومان

شهردار شیراز با اشاره به افزایش قیمت ارز، بیان کرد: هزینه‌های شهرداری شیراز پیرو این گرانی در سال آینده با افزایش زیادی مواجه خواهد شد. اسکندرپور با اعلام اینکه هزینه نگهداری شهر بالا است، درخواست خود مبنی بر تصویب لوایح عوارضی شهرداری توسط شورای شهر شیراز را مطرح کرد.

وی هزینه نگهداری از کلانشهر شیراز را بالغ بر هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هزینه لازم برای حوزه پسماند و حمل زباله بالغ بر 220 میلیارد تومان است.

لیست هزینه‌های نگهداری شهر شیراز به تفکیک حوزه‌های مختلف عبارتند از: فضای سبز شهری: 150 میلیارد تومان،ایمنی و آتش نشانی: 91 میلیارد تومان، یارانه‌های حوزه حمل و نقل ریلی: 169 میلیارد تومان، تسهیلات و ابنیه: 150 میلیارد تومان. 

بودجه شهرداری قم به بیش از 2 هزار میلیارد تومان رسیداستاندار سمنان: انحراف بودجه شهرداری‌ها پذیرفتنی نیستسهم امسال بودجه شهرداری‌های استان گیلان 1337 میلیارد تومان تعیین شد

شهردار شیراز در انتها با تاکید بر اینکه ناگزیر از افزایش هزینه‌کردها هستیم، درخصوص سهم درآمدهای پایدار کلانشهر شیراز بیان کرد: شهرفروشی درصورتی حذف خواهد شد که سهم درآمدهای پایدار شهرداری در بودجه دولت افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، 11 دستورکار عادی و یک دستورکار تک فوریتی در این جلسه به بحث و بررسی گذاشته شد. چهار دستورکار ابتدایی نامه‌های فرمانداری شیراز مبنی بر ایراد هیئت تطبیق به چهار مصوبه شورا درخصوص آیین نامه نحوه بکارگیری کارگزاران بازاریابی و فروش، اعزام تعدادی از مدیران شهری به همراه اعضای شورا به کشور مالزی و سنگاپور به منظور افزایش آگاهی و کسب تحربیات در جهت بهره‌برداری از تکنولوژی شهر هوشمند از جمله صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی، کاهش زمان حمل و نقل شهری و شهر الکترونیک، بررسی اهداف کلان بازنگری طرح ساماندهی باغات قصرالدشت شیراز و تمدید مصوبه‌های مربوط به فروش اموال قابل واگذاری شهرداری به صورت نقد و اقساط به مدت 2 سال بودند.

اعضای شورا با اصرار بر مصوبه‌ آیین‌ نامه نحوه بکارگیری کارگزاران بازاریابی و فروش، آن را مجددا به فرمانداری شیراز ارجاع دادند.

مصوبه اعزام تعدادی از مدیران شهری به همراه اعضای شورا به کشور مالزی و سنگاپور به منظور افزایش آگاهی و کسب تحربیات در جهت بهره برداری از تکنولوژی شهر هوشمند و از جمله صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی، کاهش زمان حمل و نقل شهری و شهر الکترونیک جهت اعمال اصلاحیه لازم به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارجاع شد.

همچنین مصوبه بررسی اهداف کلان بازنگری طرح ساماندهی باغات قصرالدشت شیراز جهت بررسی بیشتر و اعمال اصلاحات لازم به کمیسیون معماری و شهرسازی ارجاع داده شد.اعضای شورای شهر شیراز بر روی مصوبه تمدید مصوبه‌های مربوط به فروش اموال قابل واگذاری شهرداری به صورت نقد و اقساط به مدت 2 سال، تاکید و اصرار کرده و آن را به فرمانداری شیراز ارجاع دادند.

طرح یک فوریتی مساعدت به تیم‌های پارس آرا شیراز و پویندگان صنعت فجر توسط جمعی از اعضای شورا در این پارلمان شهری مطرح شد؛ این دستورکار برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک ارسال شد.

7 دستور کار دیگر، لوایح شهرداری شیراز بودند که سه لایحه آن مبنی بر بررسی ادامه سیاست‌های تشویقی و توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری در محدوده خدماتی و حریم شهر شیراز( به استثناء بافت تاریخی و فرهنگی، حوزه استحفاظی باغات و پلاک‌های ثبت ملی)، قیمت‌های ملاک عمل جهت محاسبه عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز و اصلاح تبصره هفت مصوبه‌ای درخصوص عوارض تراکم ساختمانی باغات در کمیسیون‌های برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز بررسی شده و به صحن علنی آمده بودند.

بر اساس موافقت اعضای شورا لایحه شهرداری شیراز درباره سیاست‌های تشویقی و توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری در محدوده خدماتی و حریم شهر شیراز برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک ارجاع داده شد.

قیمت‌های ملاک عمل جهت محاسبه عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز به موافقت اعضای این پارلمان شهری رسید؛ بر اساس این مصوبه دفترچه قیمت‌های ملاک عمل جهت محاسبه عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز با رعایت اینکه نرخ‌ های BP ملاک عمل شهرداری جهت محاسبه عوارض و بهای خدمات معادل 70 درصد نرخ های مندرج در دفترچه پیوست مهمور به مهر شورا است به نحوی که 70 درصد BP قیمت ذکر شده کمتر از نرخ سال جاری نباشد و نرخ‌های BP و B نباید بیش از 2 و نیم برابر نرخ‌های سال جاری جهت اجرا در سال آینده باشد، در نظر گرفته شود.

لایحه دیگر شهرداری شیراز درخصوص تبصره 7 عوارض تراکم ساختمانی باغات خارج از محدوده باغات قصردشت و باغات مناطق 3، 6 و 10 اصلاح شد.

پیشنهاد مجوز اخذ هزینه خدمات ایمن سازی ترافیکی برای مراکز آموزشی غیرانتفاعی لایحه دیگری بود که توسط کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک به صحن علنی ارسال شده بود. این دستور کار توسط اعضای شورا به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌‌شود نسبت به اخذ هزینه خدمات ایمن سازی ترافیکی مراکز آموزشی غیرانتفاعی مطابق با برآورد قیمت روز و بر اساس نوع مدارس اقدام کند.

مدارس غیرانتفاعی درجه 1 (مناطق برخوردار): کلیه هزینه‌‌های ایمن سازی بر عهده خود مدارس است. مدارس غیرانتفاعی درجه 2 (مناطق نیمه‌ برخوردار): در مرحله اول ایمن‌ سازی 60 درصد بر عهده شهرداری و در مراحل بعدی ایمن‌ سازی 100 درصد برعهده مدارس است. مدارس غیرانتفاعی درجه 3: در مرحله اول ایمن‌ سازی 100 درصد بر عهده شهرداری و در مراحل بعدی ایمن‌ سازی 100 درصد بر عهده مدارس است.

شهرداری می‌تواند بر اساس لیست خدمات، نسبت به ایمن‌ سازی ترافیکی مراکز مربوطه اقدام و هزینه آن را بر اساس موارد ذکر شده، دریافت کند. همچنین مقرر شد کمیته‌‌ای برای جانمایی و تعیین محدوده ایجاد مدارس با حضور نماینده‌‌های آموزش و پرورش، سازمان‌‌های آتش‌ نشانی، نوسازی مدارس، پلیس راهور و فرمانداری تشکیل شود.

شهرداری (مدیرکل بازرسی) نیز موظف است طی دو هفته نسبت به تشکیل کارگروه (رسیدگی به مسائل و مشکلات مدارس غیرانتفاعی) اقدام و گزارش آن را به شورا ارائه کند. حمایت از ورزش کلانشهر شیراز دستورکار دیگری بود که جهت بررسی بیشتر به کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارجاع شد.

لازم به ذکر است که بررسی لایحه نرخ خدمات فرهنگی، اجتماعی، هنری، گردشگری، مشاوره ای، تبلیغاتی و ورزشی شهرداری شیراز به دلیل کمبود وقت به جلسه آینده موکول شد.

انتهای پیام/421/ش

R41382/P/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال غرب گفت: عملکرد حمل و نقل بین المللی این اداره کل در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن، با رشد ۲۲۰ درصدی در شاخص تناژ بارگیری صادراتی و افزایش ۶۳ درصدی در شاخص تناژ وارداتی همراه بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان بارهای صادراتی ۱۳۲ هزار و ۷۰۷ تن بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با میزان ۸۱ هزار و ۶۱۸ تن، رشد ۲۲۰ درصدی را نشان می دهد.

صفری میزان بارهای وارداتی در سال گذشته را ۳۵ هزار و ۸۶۰ تن اعلام کرد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با میزان ۱۱ هزار و ۲۱۶ تن، رشد ۶۳ درصدی دارد.

مدیرکل راه آهن شمالغرب خاطرنشان کرد: عمده محمولات صادراتی از مبادی ایستگاه های راه آهن (قروه، خرمدره، بناب و زنجان) با بارگیری شمش فولادی و میلگرد، خاک سیلیس، کلاف آهنی، انواع مواد اولیه و خرما به کشور ترکیه و خاک روی، عمده محموله وارداتی از ترکیه است.

صفری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری با پیگیری ها و اقدامات متعدد فنی- بازرگانی، با مشارکت شرکت های فورواردر فعال حمل، این رویه ادامه دار است اظهار امیدواری کرد: شاهد تداوم رشد عملکردی در هر دو حوزه حمل داخلی و بین المللی باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد